Detingut el ‘Narco de la Wikipedia’ després d’intervenir un veler carregat amb una tona de cocaïna

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, n’han desarticulat una xarxa criminal de narcotràfic quan transportava una tona de cocaïna a alta mar. Es tracta del grup criminal assentat més gran a la zona del Llevant espanyol, als quals se’ls confisca un carregament de 1.165 quilograms de cocaïna amagat en un veler que viatjava des de Surinam fins a València. A més, se’ls ha frustrat un enviament d’una altra tona de la mateixa substància estupefaent. S’han fet un total de 31 detencions i 23 registres, en què s’han intervingut actius per un valor de deu milions d’euros.

Entre els arrestats hi ha el sobrenomenat “Narc de la Wikipedia”, presumpte cervell de l’organització desmantellada i amb una trajectòria delinqüencial que supera els 30 anys, conegut per comptar les operacions de narcotràfic en portals d’Internet. La investigació ha comptat amb la col·laboració de la “Drug Enforcement Administration” (DEA) dels EUA, la “National Crime Agency” (NCA) del Regne Unit així com de les policies dels Països Baixos, França i Irlanda a més del CITCO, el MAOC-N i l’Armada Espanyola.

Intervinguts 1.165 quilos de cocaïna en un veler

La investigació va començar a mitjans de l’any 2022, quan es van identificar diverses persones pròximes a l’entorn del capitost de l’organització, que van resultar experimentats criminals d’Europa de l’Est. Després d’intervenir-se les comunicacions de diversos membres del grup criminal, es va descobrer que disposaven d’una embarcació que havia estat adquirida pel valor d’un euro.

Gràcies a les investigacions policials i al descobrement de diverses transaccions, els agents van ubicar el veler a les Illes Canàries. El treball de cooperació policial internacional va resultar clau per desenvolupar vigilàncies i observar els membres responsables del transport d’estupefaents en el viatge transatlàntic. A més, també es va observar el transbord de paquets d’una embarcació a una altra, per la qual cosa es va poder fer posteriorment l’abordatge dels dos velers.

Després del treball operatiu s’han aconseguit incautar 1.165 quilos de cocaïna, amagats a les embarcacions. En el decurs de la investigació s’han desenvolupat més de 300 vigilàncies i s’han interceptat més de 100 línies telefòniques.

Prop de deu milions d’euros per dirigir l’organització

El cervell de l’operació il·lícita del tràfic de drogues era conegut per la seua activitat extensa en este àmbit. Comptava amb gairebé deu milions d’euros de capacitat econòmica per manejar l’organització que liderava, aconseguint finançar així el transport de la cocaïna i les despeses que comportava, així com el pagament a la resta dels membres de l’organització. A més de per la seua trajectòria criminal al llarg dels darrers 30 anys, dins l’àmbit delinqüencial era conegut com el “Narco de la Wikipedia” per comptar les seues operacions de narcotràfic a diversos portals d’Internet. El principal detingut comptava amb una segona persona de confiança que s’encarregava de les funcions de logística i la preparació dels vaixells, i també era l’enllaç directe amb la tripulació.

L’investigat, atrinxerat a casa, va fer front als agents als quals va arribar a encanonar amb una escopeta. Entre els efectes intervinguts arran dels registres hi ha tres embarcacions valorades en 4.200.000 euros, 44 vehicles, 40 rellotges de marca, 60 obres d’art, 54 telèfons mòbils, un moneder virtual de criptomonedes i tres armes llargues. També han estat embargats 44 immobles i bloquejats 74 comptes bancaris. Una de les complexitats més grans de la investigació ha estat evitar el segrest i l’intent d’assassinat d’un membre de la xarxa rival per un tema de compte.

Últimes notícies

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.

Javi Torralba dirigirà l’equip femení del València Basket les tres pròximes temporades

El tècnic barceloní Javi Torralba agafa el relleu de Rubén Burgos a la banqueta del València Basket femení i firma per a les tres pròximes campanyes.

Ventaja de pista del València Basket davant un Joventut sense pressió en la semifinal de la Liga Endesa

València Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el gran moment de l’equip català. Pedro Martínez adverteix del perill de Ricky Rubio i de la solidesa col·lectiva del conjunt de Dani Miret.

L’IVAM estrena nova imatge per acostar l’art modern a nous públics

L’IVAM ha presentat una identitat visual renovada, dissenyada per l’estudi valencià Democràcia, que busca fer del museu un espai més experiencial, accessible i connectat amb nous públics.

Mor a Palència un ciclista valencià de 77 anys mentre feia el Camí de Santiago

Un home de 77 anys, veí de València i que feia el Camí de Santiago en bicicleta, ha mort en col·lisionar amb un cotxe en una intersecció amb stop a Melgar de Yuso, a la carretera local PP-4311 (Palència). La Guàrdia Civil investiga les causes de l accident.