15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Detingut el ‘Narco de la Wikipedia’ després d’intervenir un veler carregat amb una tona de cocaïna

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, n’han desarticulat una xarxa criminal de narcotràfic quan transportava una tona de cocaïna a alta mar. Es tracta del grup criminal assentat més gran a la zona del Llevant espanyol, als quals se’ls confisca un carregament de 1.165 quilograms de cocaïna amagat en un veler que viatjava des de Surinam fins a València. A més, se’ls ha frustrat un enviament d’una altra tona de la mateixa substància estupefaent. S’han fet un total de 31 detencions i 23 registres, en què s’han intervingut actius per un valor de deu milions d’euros.

Entre els arrestats hi ha el sobrenomenat “Narc de la Wikipedia”, presumpte cervell de l’organització desmantellada i amb una trajectòria delinqüencial que supera els 30 anys, conegut per comptar les operacions de narcotràfic en portals d’Internet. La investigació ha comptat amb la col·laboració de la “Drug Enforcement Administration” (DEA) dels EUA, la “National Crime Agency” (NCA) del Regne Unit així com de les policies dels Països Baixos, França i Irlanda a més del CITCO, el MAOC-N i l’Armada Espanyola.

Intervinguts 1.165 quilos de cocaïna en un veler

La investigació va començar a mitjans de l’any 2022, quan es van identificar diverses persones pròximes a l’entorn del capitost de l’organització, que van resultar experimentats criminals d’Europa de l’Est. Després d’intervenir-se les comunicacions de diversos membres del grup criminal, es va descobrer que disposaven d’una embarcació que havia estat adquirida pel valor d’un euro.

Gràcies a les investigacions policials i al descobrement de diverses transaccions, els agents van ubicar el veler a les Illes Canàries. El treball de cooperació policial internacional va resultar clau per desenvolupar vigilàncies i observar els membres responsables del transport d’estupefaents en el viatge transatlàntic. A més, també es va observar el transbord de paquets d’una embarcació a una altra, per la qual cosa es va poder fer posteriorment l’abordatge dels dos velers.

Després del treball operatiu s’han aconseguit incautar 1.165 quilos de cocaïna, amagats a les embarcacions. En el decurs de la investigació s’han desenvolupat més de 300 vigilàncies i s’han interceptat més de 100 línies telefòniques.

Prop de deu milions d’euros per dirigir l’organització

El cervell de l’operació il·lícita del tràfic de drogues era conegut per la seua activitat extensa en este àmbit. Comptava amb gairebé deu milions d’euros de capacitat econòmica per manejar l’organització que liderava, aconseguint finançar així el transport de la cocaïna i les despeses que comportava, així com el pagament a la resta dels membres de l’organització. A més de per la seua trajectòria criminal al llarg dels darrers 30 anys, dins l’àmbit delinqüencial era conegut com el “Narco de la Wikipedia” per comptar les seues operacions de narcotràfic a diversos portals d’Internet. El principal detingut comptava amb una segona persona de confiança que s’encarregava de les funcions de logística i la preparació dels vaixells, i també era l’enllaç directe amb la tripulació.

L’investigat, atrinxerat a casa, va fer front als agents als quals va arribar a encanonar amb una escopeta. Entre els efectes intervinguts arran dels registres hi ha tres embarcacions valorades en 4.200.000 euros, 44 vehicles, 40 rellotges de marca, 60 obres d’art, 54 telèfons mòbils, un moneder virtual de criptomonedes i tres armes llargues. També han estat embargats 44 immobles i bloquejats 74 comptes bancaris. Una de les complexitats més grans de la investigació ha estat evitar el segrest i l’intent d’assassinat d’un membre de la xarxa rival per un tema de compte.

Últimes notícies

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.

Pérez Llorca rebutja el pla de finançament per excloure la condonació de deute i el fons d’anivellament

El president ha avançat que no donarà suport a la proposta del Govern per mancar d'un fons d'anivellament transitori i de la condonació de 40.000 milions. Advertix que el model dividix i no té l'aire d'aprovar-se.

Pérez Llorca no donarà suport al finançament autonòmic sense condonació de deute ni fons d’anivellament

Pérez Llorca ha rebutjat donar suport al pla de finançament autonòmic del Govern en considerar que no és bo per a la Comunitat Valenciana. Critica que no incloga un fons d'anivellament transitori ni la condonació d'un deute de 40.000 milions per infrafinançament.

Pérez Llorca defén centrar-se en l’oferta de vivenda i no a regular la demanda

Pérez Llorca ha plantejat que la solució a la crisi de vivenda passa per augmentar l'oferta i ha advertit que sense un pla específic serà difícil avançar. També ha qüestionat la bonificació fiscal anunciada per Sánchez.