Detingut el ‘Narco de la Wikipedia’ després d’intervenir un veler carregat amb una tona de cocaïna

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, n’han desarticulat una xarxa criminal de narcotràfic quan transportava una tona de cocaïna a alta mar. Es tracta del grup criminal assentat més gran a la zona del Llevant espanyol, als quals se’ls confisca un carregament de 1.165 quilograms de cocaïna amagat en un veler que viatjava des de Surinam fins a València. A més, se’ls ha frustrat un enviament d’una altra tona de la mateixa substància estupefaent. S’han fet un total de 31 detencions i 23 registres, en què s’han intervingut actius per un valor de deu milions d’euros.

Entre els arrestats hi ha el sobrenomenat “Narc de la Wikipedia”, presumpte cervell de l’organització desmantellada i amb una trajectòria delinqüencial que supera els 30 anys, conegut per comptar les operacions de narcotràfic en portals d’Internet. La investigació ha comptat amb la col·laboració de la “Drug Enforcement Administration” (DEA) dels EUA, la “National Crime Agency” (NCA) del Regne Unit així com de les policies dels Països Baixos, França i Irlanda a més del CITCO, el MAOC-N i l’Armada Espanyola.

Intervinguts 1.165 quilos de cocaïna en un veler

La investigació va començar a mitjans de l’any 2022, quan es van identificar diverses persones pròximes a l’entorn del capitost de l’organització, que van resultar experimentats criminals d’Europa de l’Est. Després d’intervenir-se les comunicacions de diversos membres del grup criminal, es va descobrer que disposaven d’una embarcació que havia estat adquirida pel valor d’un euro.

Gràcies a les investigacions policials i al descobrement de diverses transaccions, els agents van ubicar el veler a les Illes Canàries. El treball de cooperació policial internacional va resultar clau per desenvolupar vigilàncies i observar els membres responsables del transport d’estupefaents en el viatge transatlàntic. A més, també es va observar el transbord de paquets d’una embarcació a una altra, per la qual cosa es va poder fer posteriorment l’abordatge dels dos velers.

Després del treball operatiu s’han aconseguit incautar 1.165 quilos de cocaïna, amagats a les embarcacions. En el decurs de la investigació s’han desenvolupat més de 300 vigilàncies i s’han interceptat més de 100 línies telefòniques.

Prop de deu milions d’euros per dirigir l’organització

El cervell de l’operació il·lícita del tràfic de drogues era conegut per la seua activitat extensa en este àmbit. Comptava amb gairebé deu milions d’euros de capacitat econòmica per manejar l’organització que liderava, aconseguint finançar així el transport de la cocaïna i les despeses que comportava, així com el pagament a la resta dels membres de l’organització. A més de per la seua trajectòria criminal al llarg dels darrers 30 anys, dins l’àmbit delinqüencial era conegut com el “Narco de la Wikipedia” per comptar les seues operacions de narcotràfic a diversos portals d’Internet. El principal detingut comptava amb una segona persona de confiança que s’encarregava de les funcions de logística i la preparació dels vaixells, i també era l’enllaç directe amb la tripulació.

L’investigat, atrinxerat a casa, va fer front als agents als quals va arribar a encanonar amb una escopeta. Entre els efectes intervinguts arran dels registres hi ha tres embarcacions valorades en 4.200.000 euros, 44 vehicles, 40 rellotges de marca, 60 obres d’art, 54 telèfons mòbils, un moneder virtual de criptomonedes i tres armes llargues. També han estat embargats 44 immobles i bloquejats 74 comptes bancaris. Una de les complexitats més grans de la investigació ha estat evitar el segrest i l’intent d’assassinat d’un membre de la xarxa rival per un tema de compte.

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU