Detingut el ‘Narco de la Wikipedia’ després d’intervenir un veler carregat amb una tona de cocaïna

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, n’han desarticulat una xarxa criminal de narcotràfic quan transportava una tona de cocaïna a alta mar. Es tracta del grup criminal assentat més gran a la zona del Llevant espanyol, als quals se’ls confisca un carregament de 1.165 quilograms de cocaïna amagat en un veler que viatjava des de Surinam fins a València. A més, se’ls ha frustrat un enviament d’una altra tona de la mateixa substància estupefaent. S’han fet un total de 31 detencions i 23 registres, en què s’han intervingut actius per un valor de deu milions d’euros.

Entre els arrestats hi ha el sobrenomenat “Narc de la Wikipedia”, presumpte cervell de l’organització desmantellada i amb una trajectòria delinqüencial que supera els 30 anys, conegut per comptar les operacions de narcotràfic en portals d’Internet. La investigació ha comptat amb la col·laboració de la “Drug Enforcement Administration” (DEA) dels EUA, la “National Crime Agency” (NCA) del Regne Unit així com de les policies dels Països Baixos, França i Irlanda a més del CITCO, el MAOC-N i l’Armada Espanyola.

Intervinguts 1.165 quilos de cocaïna en un veler

La investigació va començar a mitjans de l’any 2022, quan es van identificar diverses persones pròximes a l’entorn del capitost de l’organització, que van resultar experimentats criminals d’Europa de l’Est. Després d’intervenir-se les comunicacions de diversos membres del grup criminal, es va descobrer que disposaven d’una embarcació que havia estat adquirida pel valor d’un euro.

Gràcies a les investigacions policials i al descobrement de diverses transaccions, els agents van ubicar el veler a les Illes Canàries. El treball de cooperació policial internacional va resultar clau per desenvolupar vigilàncies i observar els membres responsables del transport d’estupefaents en el viatge transatlàntic. A més, també es va observar el transbord de paquets d’una embarcació a una altra, per la qual cosa es va poder fer posteriorment l’abordatge dels dos velers.

Després del treball operatiu s’han aconseguit incautar 1.165 quilos de cocaïna, amagats a les embarcacions. En el decurs de la investigació s’han desenvolupat més de 300 vigilàncies i s’han interceptat més de 100 línies telefòniques.

Prop de deu milions d’euros per dirigir l’organització

El cervell de l’operació il·lícita del tràfic de drogues era conegut per la seua activitat extensa en este àmbit. Comptava amb gairebé deu milions d’euros de capacitat econòmica per manejar l’organització que liderava, aconseguint finançar així el transport de la cocaïna i les despeses que comportava, així com el pagament a la resta dels membres de l’organització. A més de per la seua trajectòria criminal al llarg dels darrers 30 anys, dins l’àmbit delinqüencial era conegut com el “Narco de la Wikipedia” per comptar les seues operacions de narcotràfic a diversos portals d’Internet. El principal detingut comptava amb una segona persona de confiança que s’encarregava de les funcions de logística i la preparació dels vaixells, i també era l’enllaç directe amb la tripulació.

L’investigat, atrinxerat a casa, va fer front als agents als quals va arribar a encanonar amb una escopeta. Entre els efectes intervinguts arran dels registres hi ha tres embarcacions valorades en 4.200.000 euros, 44 vehicles, 40 rellotges de marca, 60 obres d’art, 54 telèfons mòbils, un moneder virtual de criptomonedes i tres armes llargues. També han estat embargats 44 immobles i bloquejats 74 comptes bancaris. Una de les complexitats més grans de la investigació ha estat evitar el segrest i l’intent d’assassinat d’un membre de la xarxa rival per un tema de compte.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.