Detingut el ‘Narco de la Wikipedia’ després d’intervenir un veler carregat amb una tona de cocaïna

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, n’han desarticulat una xarxa criminal de narcotràfic quan transportava una tona de cocaïna a alta mar. Es tracta del grup criminal assentat més gran a la zona del Llevant espanyol, als quals se’ls confisca un carregament de 1.165 quilograms de cocaïna amagat en un veler que viatjava des de Surinam fins a València. A més, se’ls ha frustrat un enviament d’una altra tona de la mateixa substància estupefaent. S’han fet un total de 31 detencions i 23 registres, en què s’han intervingut actius per un valor de deu milions d’euros.

Entre els arrestats hi ha el sobrenomenat “Narc de la Wikipedia”, presumpte cervell de l’organització desmantellada i amb una trajectòria delinqüencial que supera els 30 anys, conegut per comptar les operacions de narcotràfic en portals d’Internet. La investigació ha comptat amb la col·laboració de la “Drug Enforcement Administration” (DEA) dels EUA, la “National Crime Agency” (NCA) del Regne Unit així com de les policies dels Països Baixos, França i Irlanda a més del CITCO, el MAOC-N i l’Armada Espanyola.

Intervinguts 1.165 quilos de cocaïna en un veler

La investigació va començar a mitjans de l’any 2022, quan es van identificar diverses persones pròximes a l’entorn del capitost de l’organització, que van resultar experimentats criminals d’Europa de l’Est. Després d’intervenir-se les comunicacions de diversos membres del grup criminal, es va descobrer que disposaven d’una embarcació que havia estat adquirida pel valor d’un euro.

Gràcies a les investigacions policials i al descobrement de diverses transaccions, els agents van ubicar el veler a les Illes Canàries. El treball de cooperació policial internacional va resultar clau per desenvolupar vigilàncies i observar els membres responsables del transport d’estupefaents en el viatge transatlàntic. A més, també es va observar el transbord de paquets d’una embarcació a una altra, per la qual cosa es va poder fer posteriorment l’abordatge dels dos velers.

Després del treball operatiu s’han aconseguit incautar 1.165 quilos de cocaïna, amagats a les embarcacions. En el decurs de la investigació s’han desenvolupat més de 300 vigilàncies i s’han interceptat més de 100 línies telefòniques.

Prop de deu milions d’euros per dirigir l’organització

El cervell de l’operació il·lícita del tràfic de drogues era conegut per la seua activitat extensa en este àmbit. Comptava amb gairebé deu milions d’euros de capacitat econòmica per manejar l’organització que liderava, aconseguint finançar així el transport de la cocaïna i les despeses que comportava, així com el pagament a la resta dels membres de l’organització. A més de per la seua trajectòria criminal al llarg dels darrers 30 anys, dins l’àmbit delinqüencial era conegut com el “Narco de la Wikipedia” per comptar les seues operacions de narcotràfic a diversos portals d’Internet. El principal detingut comptava amb una segona persona de confiança que s’encarregava de les funcions de logística i la preparació dels vaixells, i també era l’enllaç directe amb la tripulació.

L’investigat, atrinxerat a casa, va fer front als agents als quals va arribar a encanonar amb una escopeta. Entre els efectes intervinguts arran dels registres hi ha tres embarcacions valorades en 4.200.000 euros, 44 vehicles, 40 rellotges de marca, 60 obres d’art, 54 telèfons mòbils, un moneder virtual de criptomonedes i tres armes llargues. També han estat embargats 44 immobles i bloquejats 74 comptes bancaris. Una de les complexitats més grans de la investigació ha estat evitar el segrest i l’intent d’assassinat d’un membre de la xarxa rival per un tema de compte.

Últimes notícies

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.