Detingut per estafar més de 140.000 euros amb el mètode ‘spoofing’

La Guàrdia Civil d’Alacant, amb motiu de l’Operació Evenca, ha detingut a un home espanyol de 52 anys a qui se li imputa un presumpte delicte d’estafa agreujada. Mitjançant la tècnica d’email spoofing, el detingut enviava missatges de correu electrònic que prèviament havia modificat, resultant l’adreça pràcticament idèntica a la del suposat emissor. En aquests correus, prevalent-se de la relació comercial que existia entre totes dues mercantils, va emetre factures falses superiors a 140.000 euros.

L’Equip de Recerca de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar les seues recerques el maig de 2021 quan, mitjançant denúncia interposada per una empresa de botiga de joguets amb seu a Castalla, es va tenir coneixement que presumptament s’havia comés una estafa a un client seu d’Holanda que ascendia a 140.946 euros després d’haver suplantat totes dues identitats per correu electrònic.

El suposat autor, que no tenia antecedents per fets similars ni relació laboral o comercial prèvia amb cap de les societats perjudicades, va modificar el domini dels correus electrònics d’ambdues. Mitjançant tècniques d’enginyeria social i després de fer-se amb les dades pertinents de l’empresa de Castalla, qui presumptament emetia les factures, les va enviar a l’empresa holandesa víctima del frau.

A causa dels seus vincles comercials les empreses van seguir en contacte i gràcies a això, finalment van ser conscients del succeït. Cap d’elles s’havia adonat fins al moment de la falsificació de correus, comandes i pagament de factures pel que l’empresa de Castalla va decidir posar-ho en coneixement de la Guàrdia Civil perquè s’investigués a on havia anat destinat els diners.

El moviment del capital defraudat a través de comptes corrents creats pel presumpte autor dels fets va dificultar la traçabilitat dels diners i l’actuació dels agents els qui, després d’una llarga recerca van poder localitzar i detenir a aquest, un espanyol establert a Catarroja (València).

L’Operació Evenca va culminar el 7 d’abril amb la seua detenció en la localitat d’Ibi. L’home, que es va presentar voluntàriament en dependències policials, va manifestar que s’havia gastat la totalitat de l’estafat en diversos pagaments personals i professionals. Per aquest motiu, els diners no ha estat retornat fins avui a l’empresa holandesa víctima de frau.

El detingut, al qual se li imputa un delicte d’estafa agreujada, va ser posat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció nº2 d’Ibi, qui va decretar la seua llibertat amb càrrecs.

Què és el spoofing?

És una tècnica maliciosa de suplantació d’identitat ja siga d’una entitat, una persona o una pàgina web amb el propòsit d’obtenir informació privada. El més corrent és la suplantació d’una adreça de correu electrònic d’una empresa o d’una persona física i sol·licitar informació rellevant.

En els atacs mitjançant spoofing, l’habitual és falsificar els encapçalats del correu o el domini dels correus reals perquè, en ser gairebé imperceptible, els usuaris no siguen conscients de l’engany.

El primordial per a protegir-se contra l’email spoofing és no punxar en enllaços per a accedir a pàgines web. El principal consell que dona la Guàrdia Civil és ser previngut i malgrat creure que és alguna cosa coneguda, llegir bé tant les adreces de correu com el cos de text dels missatges de correu electrònic.

Altres pautes que es poden seguir per a evitar ser víctima d’aquesta mena d’engany poden ser: detectar errors gramaticals en el missatge, comprovar el remitent del missatge i assegurar-nos que totes les dades que apareixen són legítims o revisar els enllaços i no accedir a ells si no estem segurs de la seua procedència.

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.