Detingut per estafar més de 140.000 euros amb el mètode ‘spoofing’

La Guàrdia Civil d’Alacant, amb motiu de l’Operació Evenca, ha detingut a un home espanyol de 52 anys a qui se li imputa un presumpte delicte d’estafa agreujada. Mitjançant la tècnica d’email spoofing, el detingut enviava missatges de correu electrònic que prèviament havia modificat, resultant l’adreça pràcticament idèntica a la del suposat emissor. En aquests correus, prevalent-se de la relació comercial que existia entre totes dues mercantils, va emetre factures falses superiors a 140.000 euros.

L’Equip de Recerca de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar les seues recerques el maig de 2021 quan, mitjançant denúncia interposada per una empresa de botiga de joguets amb seu a Castalla, es va tenir coneixement que presumptament s’havia comés una estafa a un client seu d’Holanda que ascendia a 140.946 euros després d’haver suplantat totes dues identitats per correu electrònic.

El suposat autor, que no tenia antecedents per fets similars ni relació laboral o comercial prèvia amb cap de les societats perjudicades, va modificar el domini dels correus electrònics d’ambdues. Mitjançant tècniques d’enginyeria social i després de fer-se amb les dades pertinents de l’empresa de Castalla, qui presumptament emetia les factures, les va enviar a l’empresa holandesa víctima del frau.

A causa dels seus vincles comercials les empreses van seguir en contacte i gràcies a això, finalment van ser conscients del succeït. Cap d’elles s’havia adonat fins al moment de la falsificació de correus, comandes i pagament de factures pel que l’empresa de Castalla va decidir posar-ho en coneixement de la Guàrdia Civil perquè s’investigués a on havia anat destinat els diners.

El moviment del capital defraudat a través de comptes corrents creats pel presumpte autor dels fets va dificultar la traçabilitat dels diners i l’actuació dels agents els qui, després d’una llarga recerca van poder localitzar i detenir a aquest, un espanyol establert a Catarroja (València).

L’Operació Evenca va culminar el 7 d’abril amb la seua detenció en la localitat d’Ibi. L’home, que es va presentar voluntàriament en dependències policials, va manifestar que s’havia gastat la totalitat de l’estafat en diversos pagaments personals i professionals. Per aquest motiu, els diners no ha estat retornat fins avui a l’empresa holandesa víctima de frau.

El detingut, al qual se li imputa un delicte d’estafa agreujada, va ser posat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció nº2 d’Ibi, qui va decretar la seua llibertat amb càrrecs.

Què és el spoofing?

És una tècnica maliciosa de suplantació d’identitat ja siga d’una entitat, una persona o una pàgina web amb el propòsit d’obtenir informació privada. El més corrent és la suplantació d’una adreça de correu electrònic d’una empresa o d’una persona física i sol·licitar informació rellevant.

En els atacs mitjançant spoofing, l’habitual és falsificar els encapçalats del correu o el domini dels correus reals perquè, en ser gairebé imperceptible, els usuaris no siguen conscients de l’engany.

El primordial per a protegir-se contra l’email spoofing és no punxar en enllaços per a accedir a pàgines web. El principal consell que dona la Guàrdia Civil és ser previngut i malgrat creure que és alguna cosa coneguda, llegir bé tant les adreces de correu com el cos de text dels missatges de correu electrònic.

Altres pautes que es poden seguir per a evitar ser víctima d’aquesta mena d’engany poden ser: detectar errors gramaticals en el missatge, comprovar el remitent del missatge i assegurar-nos que totes les dades que apareixen són legítims o revisar els enllaços i no accedir a ells si no estem segurs de la seua procedència.

Últimes notícies

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.

Ryan i Dela seguiran fins a 2027 si el Llevant assegura la permanència

Ryan i Dela ampliaran el seu contracte amb el Llevant fins a 2027 si l'equip certifica la permanència en Primera, en un estiu marcat per eixides i cessions que conclouen.

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.

El síndic del PSPV tanca files amb Zapatero i qüestiona l’actuació de part de la Justícia

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, defén la trajectòria de José Luis Rodríguez Zapatero malgrat la seua imputació pel cas Plus ultra i denúncia un tracte judicial diferent segons el partit afectat.