Detinguts per estafar mitjançant la venda de productes en xarxes socials

La Guàrdia Civil de València deté a Madrid als 6 integrants d’una organització criminal dedicada a la comissió d’estafes per la simulació de vendes a través de conegudes aplicacions i xarxes socials.
L’Operació ‘SPIEL’ va ser motivada per la interposició a Requena d’una denúncia per estafa.

El ciutadà va denunciar que va contactar amb un subjecte a través d’una coneguda aplicació de compravenda per a la compra d’una videoconsola per la quantitat de 490 euros. Una vegada va ingressar la quantitat, va perdre el contacte amb el suposat venedor i mai va obtindre l’article.

Els agents de la Guàrdia Civil de València, arran de la interposició de la citada denúncia, van comprovar que a la fi del passat any 2021, els integrants de l’organització criminal haurien comés la quantitat de 31 estafes mitjançant aplicacions i xarxes socials, estafes que consistien en la suposada venda de videoconsoles per valor de 490 euros, transacció que mai arribava a produir-se. Una vegada ingressat els diners per part del perjudicat, es perdia tot contacte amb el venedor i mai es rebia l’article.

A més, després de la labor d’investigació dels agents, es va poder comprovar que els integrants de la citada organització procedien a moure ràpidament els diners, realitzant diverses transaccions entre diferents comptes bancaris i extraccions en metàl·lic, fent desaparéixer l’efectiu.

La laboriosa investigació va donar com a resultat la identificació dels 6 integrants de l’organització criminal, tots ells residents a Madrid, lloc al qual es van desplaçar els agents el mes de maig passat per a efectuar les detencions.

Els integrants de l’organització són 5 homes, d’edats compreses entre els 21 i els 37 anys, 3 d’ells de nacionalitat espanyola i 2 de República Dominicana, i 1 dona de 18 anys i de nacionalitat espanyola.
Se’ls imputen els següents delictes: 1 delicte de pertinença a organització criminal, un de blanqueig de capitals i 31 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Requena.

Últimes notícies

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.