Detinguts per estafar mitjançant la venda de productes en xarxes socials

La Guàrdia Civil de València deté a Madrid als 6 integrants d’una organització criminal dedicada a la comissió d’estafes per la simulació de vendes a través de conegudes aplicacions i xarxes socials.
L’Operació ‘SPIEL’ va ser motivada per la interposició a Requena d’una denúncia per estafa.

El ciutadà va denunciar que va contactar amb un subjecte a través d’una coneguda aplicació de compravenda per a la compra d’una videoconsola per la quantitat de 490 euros. Una vegada va ingressar la quantitat, va perdre el contacte amb el suposat venedor i mai va obtindre l’article.

Els agents de la Guàrdia Civil de València, arran de la interposició de la citada denúncia, van comprovar que a la fi del passat any 2021, els integrants de l’organització criminal haurien comés la quantitat de 31 estafes mitjançant aplicacions i xarxes socials, estafes que consistien en la suposada venda de videoconsoles per valor de 490 euros, transacció que mai arribava a produir-se. Una vegada ingressat els diners per part del perjudicat, es perdia tot contacte amb el venedor i mai es rebia l’article.

A més, després de la labor d’investigació dels agents, es va poder comprovar que els integrants de la citada organització procedien a moure ràpidament els diners, realitzant diverses transaccions entre diferents comptes bancaris i extraccions en metàl·lic, fent desaparéixer l’efectiu.

La laboriosa investigació va donar com a resultat la identificació dels 6 integrants de l’organització criminal, tots ells residents a Madrid, lloc al qual es van desplaçar els agents el mes de maig passat per a efectuar les detencions.

Els integrants de l’organització són 5 homes, d’edats compreses entre els 21 i els 37 anys, 3 d’ells de nacionalitat espanyola i 2 de República Dominicana, i 1 dona de 18 anys i de nacionalitat espanyola.
Se’ls imputen els següents delictes: 1 delicte de pertinença a organització criminal, un de blanqueig de capitals i 31 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Requena.

Últimes notícies

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.