Rescaten a una dona a Alacant, penjada del coll amb una cortina

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut al presumpte autor d’un cas de violència de gènere aconseguint salvar la vida de la dona víctima de l’agressió, en realitzar-li tècniques de reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada dels serveis sanitaris d’emergència, els qui van aconseguir recuperar les seues constants vitals, i van traslladar a la dona a l’Hospital General d’Alacant, on va quedar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Segons fonts policials, al voltant de les 04.15 hores, la Sala Operativa del 091 van rebre l’avís que una dona estava sent agredida per la seua parella, a l’interior del domicili de tots dos. 

 

Tres agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van dirigir al domicili per a comprovar la crida, trobant a l’interior de l’habitatge, a una dona en roba interior penjada d’una cortina enrotllada en el coll i amb nusos, en estat inconscient, sense respiració i pols molt feble.

 

Davant la passivitat del detingut, els agents immediatament van despenjar a la dona i van iniciar les tècniques de reanimació durant set minuts. Fins al lloc dels fets va arribar un servei mèdic amb suport vital bàsic, els qui van continuar amb la reanimació aconseguint estabilitzar a la víctima. Posteriorment, la dona va ser traslladada a l’Hospital General d’Alacant per a la seua completa assistència.

 

Episodis de violència anteriors

La Policia va detindre a l’home, parella de la víctima, i va ser posat a disposició judicial, activant immediatament el protocol d’actuació per delictes violents per a protegir l’escena fins a l’arribada dels funcionaris especialitzats, amb l’objectiu de realitzar la corresponent inspecció ocular i investigació.

 

La Unitat de Protecció a la Família i a la Dona (UFAM) s’ha fet càrrec de la investigació en col·laboració amb la Unitat de Policia Científica per a recaptar les dades necessàries per a l’esclariment dels fets que han d’aportar a l’autoritat judicial.

 

Les primeres investigacions indiquen que la parella havia començat una relació sentimental en la qual ja s’haurien produït altres episodis de violència. El detingut, un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, i que compta amb nombrosos antecedents policials, serà posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.