Rescaten a una dona a Alacant, penjada del coll amb una cortina

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut al presumpte autor d’un cas de violència de gènere aconseguint salvar la vida de la dona víctima de l’agressió, en realitzar-li tècniques de reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada dels serveis sanitaris d’emergència, els qui van aconseguir recuperar les seues constants vitals, i van traslladar a la dona a l’Hospital General d’Alacant, on va quedar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Segons fonts policials, al voltant de les 04.15 hores, la Sala Operativa del 091 van rebre l’avís que una dona estava sent agredida per la seua parella, a l’interior del domicili de tots dos. 

 

Tres agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van dirigir al domicili per a comprovar la crida, trobant a l’interior de l’habitatge, a una dona en roba interior penjada d’una cortina enrotllada en el coll i amb nusos, en estat inconscient, sense respiració i pols molt feble.

 

Davant la passivitat del detingut, els agents immediatament van despenjar a la dona i van iniciar les tècniques de reanimació durant set minuts. Fins al lloc dels fets va arribar un servei mèdic amb suport vital bàsic, els qui van continuar amb la reanimació aconseguint estabilitzar a la víctima. Posteriorment, la dona va ser traslladada a l’Hospital General d’Alacant per a la seua completa assistència.

 

Episodis de violència anteriors

La Policia va detindre a l’home, parella de la víctima, i va ser posat a disposició judicial, activant immediatament el protocol d’actuació per delictes violents per a protegir l’escena fins a l’arribada dels funcionaris especialitzats, amb l’objectiu de realitzar la corresponent inspecció ocular i investigació.

 

La Unitat de Protecció a la Família i a la Dona (UFAM) s’ha fet càrrec de la investigació en col·laboració amb la Unitat de Policia Científica per a recaptar les dades necessàries per a l’esclariment dels fets que han d’aportar a l’autoritat judicial.

 

Les primeres investigacions indiquen que la parella havia començat una relació sentimental en la qual ja s’haurien produït altres episodis de violència. El detingut, un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, i que compta amb nombrosos antecedents policials, serà posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.