Rescaten a una dona a Alacant, penjada del coll amb una cortina

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut al presumpte autor d’un cas de violència de gènere aconseguint salvar la vida de la dona víctima de l’agressió, en realitzar-li tècniques de reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada dels serveis sanitaris d’emergència, els qui van aconseguir recuperar les seues constants vitals, i van traslladar a la dona a l’Hospital General d’Alacant, on va quedar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Segons fonts policials, al voltant de les 04.15 hores, la Sala Operativa del 091 van rebre l’avís que una dona estava sent agredida per la seua parella, a l’interior del domicili de tots dos. 

 

Tres agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van dirigir al domicili per a comprovar la crida, trobant a l’interior de l’habitatge, a una dona en roba interior penjada d’una cortina enrotllada en el coll i amb nusos, en estat inconscient, sense respiració i pols molt feble.

 

Davant la passivitat del detingut, els agents immediatament van despenjar a la dona i van iniciar les tècniques de reanimació durant set minuts. Fins al lloc dels fets va arribar un servei mèdic amb suport vital bàsic, els qui van continuar amb la reanimació aconseguint estabilitzar a la víctima. Posteriorment, la dona va ser traslladada a l’Hospital General d’Alacant per a la seua completa assistència.

 

Episodis de violència anteriors

La Policia va detindre a l’home, parella de la víctima, i va ser posat a disposició judicial, activant immediatament el protocol d’actuació per delictes violents per a protegir l’escena fins a l’arribada dels funcionaris especialitzats, amb l’objectiu de realitzar la corresponent inspecció ocular i investigació.

 

La Unitat de Protecció a la Família i a la Dona (UFAM) s’ha fet càrrec de la investigació en col·laboració amb la Unitat de Policia Científica per a recaptar les dades necessàries per a l’esclariment dels fets que han d’aportar a l’autoritat judicial.

 

Les primeres investigacions indiquen que la parella havia començat una relació sentimental en la qual ja s’haurien produït altres episodis de violència. El detingut, un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, i que compta amb nombrosos antecedents policials, serà posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.