Rescaten a una dona a Alacant, penjada del coll amb una cortina

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut al presumpte autor d’un cas de violència de gènere aconseguint salvar la vida de la dona víctima de l’agressió, en realitzar-li tècniques de reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada dels serveis sanitaris d’emergència, els qui van aconseguir recuperar les seues constants vitals, i van traslladar a la dona a l’Hospital General d’Alacant, on va quedar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Segons fonts policials, al voltant de les 04.15 hores, la Sala Operativa del 091 van rebre l’avís que una dona estava sent agredida per la seua parella, a l’interior del domicili de tots dos. 

 

Tres agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van dirigir al domicili per a comprovar la crida, trobant a l’interior de l’habitatge, a una dona en roba interior penjada d’una cortina enrotllada en el coll i amb nusos, en estat inconscient, sense respiració i pols molt feble.

 

Davant la passivitat del detingut, els agents immediatament van despenjar a la dona i van iniciar les tècniques de reanimació durant set minuts. Fins al lloc dels fets va arribar un servei mèdic amb suport vital bàsic, els qui van continuar amb la reanimació aconseguint estabilitzar a la víctima. Posteriorment, la dona va ser traslladada a l’Hospital General d’Alacant per a la seua completa assistència.

 

Episodis de violència anteriors

La Policia va detindre a l’home, parella de la víctima, i va ser posat a disposició judicial, activant immediatament el protocol d’actuació per delictes violents per a protegir l’escena fins a l’arribada dels funcionaris especialitzats, amb l’objectiu de realitzar la corresponent inspecció ocular i investigació.

 

La Unitat de Protecció a la Família i a la Dona (UFAM) s’ha fet càrrec de la investigació en col·laboració amb la Unitat de Policia Científica per a recaptar les dades necessàries per a l’esclariment dels fets que han d’aportar a l’autoritat judicial.

 

Les primeres investigacions indiquen que la parella havia començat una relació sentimental en la qual ja s’haurien produït altres episodis de violència. El detingut, un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, i que compta amb nombrosos antecedents policials, serà posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.