Detingut a Orihuela un fugitiu noruec per maltractar durant quasi set anys a la seua parella

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Orihuela un home de nacionalitat noruega sobre el qual pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

La detenció d’aquest fugitiu per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Oriola, es va produir quan aquest va ser a sol·licitar uns documents a l’Oficina d’Estrangers d’Orihuela Costa.

Quan els agents van consultar les bases de dades de la Policia Nacional, van comprovar que sobre aquesta persona pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa a la fi del passat mes d’abril d’enguany per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

A causa de la perillositat del detingut a la detenció es van sumar agents del Cos de Policia Local d’Oriola que van col·laborar estretament amb els agents de la Policia Nacional.

Els fets pels quals era buscat van ser comesos durant quasi set anys, concretament des de l’any 2017 fins a finals del 2023, consistents en maltractaments físics continuats mitjançant agressions recurrents a la seua ex parella, amenaces de mort amb arma de foc i arma blanca i maltractament psicològic continu. El detingut exercia un control exhaustiu cap a la víctima, en el va arribar a controlar el que menjava, com es vestia i quan podia dormir o eixir al carrer. A més, després de ser-los imposades ordres d’allunyament emeses pels jutjats noruecs aquest les va infringir en diverses ocasions.

Per si això fora poc, el detingut va arribar a publicar dades personals en xarxes socials dels testimonis citats a declarar en els processos judicials contra ell.

El detingut, de 38 anys d’edat i de nacionalitat noruega, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que és l’òrgan judicial encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

Últimes notícies

Carlos Baño acudix a la comissió pel presumpte frau dels bons comercie reivindicant el seu honor

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, compareix en la comissió d'investigació de la Diputació sobre el presumpte frau en els bons comercie de 2022 i 2023 assegurant que arriba molt tranquil i amb l'honor molt alt.

Simulacre del sistema És-Alert en els municipis de l’entorn de la nuclear de Cofrentes

El Govern prova el sistema d'avisos És-Alert en diversos municipis pròxims a la central nuclear de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i ajustar els protocols d'emergència si fora necessari.

El València Basket busca a Saragossa el primer pas cap a la seua quarta lliga femenina

El València Basket obri en la pista del Casademont Zaragoza la final de la Lliga Femenina Endesa, una sèrie al millor de tres en la qual perseguix el seu quart títol consecutiu.

Generalitat i Diputació de València destinaran 51 milions a modernitzar 77 depuradores

La Generalitat i la Diputació de València invertiran 51 milions d'euros entre 2026 i 2029 per a modernitzar 62 depuradores i construir 15 noves en 13 comarques de la província.

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.