11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Detingut a Orihuela un fugitiu noruec per maltractar durant quasi set anys a la seua parella

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Orihuela un home de nacionalitat noruega sobre el qual pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

La detenció d’aquest fugitiu per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Oriola, es va produir quan aquest va ser a sol·licitar uns documents a l’Oficina d’Estrangers d’Orihuela Costa.

Quan els agents van consultar les bases de dades de la Policia Nacional, van comprovar que sobre aquesta persona pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa a la fi del passat mes d’abril d’enguany per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

A causa de la perillositat del detingut a la detenció es van sumar agents del Cos de Policia Local d’Oriola que van col·laborar estretament amb els agents de la Policia Nacional.

Els fets pels quals era buscat van ser comesos durant quasi set anys, concretament des de l’any 2017 fins a finals del 2023, consistents en maltractaments físics continuats mitjançant agressions recurrents a la seua ex parella, amenaces de mort amb arma de foc i arma blanca i maltractament psicològic continu. El detingut exercia un control exhaustiu cap a la víctima, en el va arribar a controlar el que menjava, com es vestia i quan podia dormir o eixir al carrer. A més, després de ser-los imposades ordres d’allunyament emeses pels jutjats noruecs aquest les va infringir en diverses ocasions.

Per si això fora poc, el detingut va arribar a publicar dades personals en xarxes socials dels testimonis citats a declarar en els processos judicials contra ell.

El detingut, de 38 anys d’edat i de nacionalitat noruega, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que és l’òrgan judicial encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.