Detingut a Orihuela un fugitiu noruec per maltractar durant quasi set anys a la seua parella

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Orihuela un home de nacionalitat noruega sobre el qual pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

La detenció d’aquest fugitiu per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Oriola, es va produir quan aquest va ser a sol·licitar uns documents a l’Oficina d’Estrangers d’Orihuela Costa.

Quan els agents van consultar les bases de dades de la Policia Nacional, van comprovar que sobre aquesta persona pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa a la fi del passat mes d’abril d’enguany per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

A causa de la perillositat del detingut a la detenció es van sumar agents del Cos de Policia Local d’Oriola que van col·laborar estretament amb els agents de la Policia Nacional.

Els fets pels quals era buscat van ser comesos durant quasi set anys, concretament des de l’any 2017 fins a finals del 2023, consistents en maltractaments físics continuats mitjançant agressions recurrents a la seua ex parella, amenaces de mort amb arma de foc i arma blanca i maltractament psicològic continu. El detingut exercia un control exhaustiu cap a la víctima, en el va arribar a controlar el que menjava, com es vestia i quan podia dormir o eixir al carrer. A més, després de ser-los imposades ordres d’allunyament emeses pels jutjats noruecs aquest les va infringir en diverses ocasions.

Per si això fora poc, el detingut va arribar a publicar dades personals en xarxes socials dels testimonis citats a declarar en els processos judicials contra ell.

El detingut, de 38 anys d’edat i de nacionalitat noruega, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que és l’òrgan judicial encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.