Detingut a Orihuela un fugitiu noruec per maltractar durant quasi set anys a la seua parella

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Orihuela un home de nacionalitat noruega sobre el qual pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

La detenció d’aquest fugitiu per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Oriola, es va produir quan aquest va ser a sol·licitar uns documents a l’Oficina d’Estrangers d’Orihuela Costa.

Quan els agents van consultar les bases de dades de la Policia Nacional, van comprovar que sobre aquesta persona pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa a la fi del passat mes d’abril d’enguany per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

A causa de la perillositat del detingut a la detenció es van sumar agents del Cos de Policia Local d’Oriola que van col·laborar estretament amb els agents de la Policia Nacional.

Els fets pels quals era buscat van ser comesos durant quasi set anys, concretament des de l’any 2017 fins a finals del 2023, consistents en maltractaments físics continuats mitjançant agressions recurrents a la seua ex parella, amenaces de mort amb arma de foc i arma blanca i maltractament psicològic continu. El detingut exercia un control exhaustiu cap a la víctima, en el va arribar a controlar el que menjava, com es vestia i quan podia dormir o eixir al carrer. A més, després de ser-los imposades ordres d’allunyament emeses pels jutjats noruecs aquest les va infringir en diverses ocasions.

Per si això fora poc, el detingut va arribar a publicar dades personals en xarxes socials dels testimonis citats a declarar en els processos judicials contra ell.

El detingut, de 38 anys d’edat i de nacionalitat noruega, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que és l’òrgan judicial encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.