Mastodon
24.9 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Detingut a Orihuela un fugitiu noruec per maltractar durant quasi set anys a la seua parella

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Orihuela un home de nacionalitat noruega sobre el qual pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

La detenció d’aquest fugitiu per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Oriola, es va produir quan aquest va ser a sol·licitar uns documents a l’Oficina d’Estrangers d’Orihuela Costa.

Quan els agents van consultar les bases de dades de la Policia Nacional, van comprovar que sobre aquesta persona pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa a la fi del passat mes d’abril d’enguany per les Autoritats de Noruega pels delictes de violència física i psicològica, comportament vandàlic, amenaces, tractes degradants i violació d’ordre d’allunyament segons el codi penal noruec.

A causa de la perillositat del detingut a la detenció es van sumar agents del Cos de Policia Local d’Oriola que van col·laborar estretament amb els agents de la Policia Nacional.

Els fets pels quals era buscat van ser comesos durant quasi set anys, concretament des de l’any 2017 fins a finals del 2023, consistents en maltractaments físics continuats mitjançant agressions recurrents a la seua ex parella, amenaces de mort amb arma de foc i arma blanca i maltractament psicològic continu. El detingut exercia un control exhaustiu cap a la víctima, en el va arribar a controlar el que menjava, com es vestia i quan podia dormir o eixir al carrer. A més, després de ser-los imposades ordres d’allunyament emeses pels jutjats noruecs aquest les va infringir en diverses ocasions.

Per si això fora poc, el detingut va arribar a publicar dades personals en xarxes socials dels testimonis citats a declarar en els processos judicials contra ell.

El detingut, de 38 anys d’edat i de nacionalitat noruega, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que és l’òrgan judicial encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.