Detingut per profanació de cadàvers al cementeri de la Vall d’Albaida

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació “TREAD” ha detingut un home de 28 anys i nacionalitat marroquina per un delicte de violació de sepultures, profanació de cadàvers, robatori amb força a les coses (temptativa), danys i usurpació d’estat civil.

El 16 de juliol es va rebre una denúncia en què es va informar que havien aparegut nombrosos desperfectes i diverses sepultures havien estat danyades al cementiri del municipi.

Personada la patrulla i amb el suport del personal de l’equip de Policia Judicial, es va fer una inspecció del lloc. Es van verificar cinc sepultures profanades i els taüts de les quals havien estat extrets dels nínxols, a més d’altres desperfectes causats a la infraestructura del lloc.

Després de la pràctica de gestions, es va poder verificar la identitat de l’autor, que havia estat celebrant les festivitats de la localitat que van tindre lloc el dia 15 a Alfarrasí i posteriorment va accedir de matinada al cementiri on va cometre els delictes.

Una vegada detinguda, es va haver de comprovar la identitat de la persona, ja que es trobava indocumentada per evitar la comprovació per part dels agents de l’ordre de detenció i d’expulsió de territori nacional que hi pesaven. Se li atribueixen els delictes de violació de sepultures, profanació de cadàvers, robatori amb força a les coses (temptativa), danys i usurpació d’estat civil.

Dels fets coneix el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 dels d’Ontinyent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.