Anuncios

Sis detinguts a Alacant per extorquir a propietaris d’habitatges turístics després d’ocupar-les

La Guàrdia Civil ha detingut als membres d’un grup delinqüencial que estafava a propietaris d’immobles en lloguer per a curta estada a la Vila Joiosa. L’operació es va iniciar quan els agents van tindre constància d’una persona que estava sent extorquida pels hostes del seu habitatge vacacional, que havien ocupat la propietat i li demanaven 14.000 euros per a marxar-se.

Al llarg de la investigació, els agents van comprovar que no es tractava d’una cosa aïllada, sinó d’una trama. El grup localitzava habitatges en lloguer per a curta estada de tipus vacacional i contactaven amb els propietaris fent-se passar per una família interessada a passar un cap de setmana o diversos dies.

Una vegada que ocupaven l’habitatge, es negaven a anar-se ni a abonar cap import per l’ús de l’habitatge. Llavors amenaçaven als propietaris a canvi de muntants molt elevats -14.000 euros-, dient-los que si els pagaven, marxarien i el seu habitatge no patiria majors desperfectes.

En presència dels propietaris, els membres de la banda colpejaven i destrossaven el mobiliari perquè saberen que anaven de debò. No obstant això, fins i tot havent accedit a l’extorsió, els autors no marxaven. La banda ha aconseguit apropiar-se de 62.000 euros de les víctimes.

La líder de la banda era la que realitzava el contacte amb els propietaris i rebia les claus. Feia amb ells un contracte verbal. Posteriorment, quan arribava el moment de deixar l’habitatge, al·legava que ella havia llogat per a llarga temporada. Era llavors quan començava el torn del seu marit, un dels principals encarregats de materialitzar les amenaces i extorsions.

Els habitatges usurpats eren ocupades de manera constant pels membres del grup que al seu torn les cedien a altres familiars, garantint-se que sempre hi haguera gent a les cases i evitar així ser desallotjats.

Se’ls imputen els delictes d’estafa, apropiació indeguda, extorsió, danys i pertinença a grup criminal. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de la Vila Joiosa, que ha decretat l’ingrés a la presó de quatre dels principals membres de la banda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.