12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Sis detinguts a Alacant per extorquir a propietaris d’habitatges turístics després d’ocupar-les

La Guàrdia Civil ha detingut als membres d’un grup delinqüencial que estafava a propietaris d’immobles en lloguer per a curta estada a la Vila Joiosa. L’operació es va iniciar quan els agents van tindre constància d’una persona que estava sent extorquida pels hostes del seu habitatge vacacional, que havien ocupat la propietat i li demanaven 14.000 euros per a marxar-se.

Al llarg de la investigació, els agents van comprovar que no es tractava d’una cosa aïllada, sinó d’una trama. El grup localitzava habitatges en lloguer per a curta estada de tipus vacacional i contactaven amb els propietaris fent-se passar per una família interessada a passar un cap de setmana o diversos dies.

Una vegada que ocupaven l’habitatge, es negaven a anar-se ni a abonar cap import per l’ús de l’habitatge. Llavors amenaçaven als propietaris a canvi de muntants molt elevats -14.000 euros-, dient-los que si els pagaven, marxarien i el seu habitatge no patiria majors desperfectes.

En presència dels propietaris, els membres de la banda colpejaven i destrossaven el mobiliari perquè saberen que anaven de debò. No obstant això, fins i tot havent accedit a l’extorsió, els autors no marxaven. La banda ha aconseguit apropiar-se de 62.000 euros de les víctimes.

La líder de la banda era la que realitzava el contacte amb els propietaris i rebia les claus. Feia amb ells un contracte verbal. Posteriorment, quan arribava el moment de deixar l’habitatge, al·legava que ella havia llogat per a llarga temporada. Era llavors quan començava el torn del seu marit, un dels principals encarregats de materialitzar les amenaces i extorsions.

Els habitatges usurpats eren ocupades de manera constant pels membres del grup que al seu torn les cedien a altres familiars, garantint-se que sempre hi haguera gent a les cases i evitar així ser desallotjats.

Se’ls imputen els delictes d’estafa, apropiació indeguda, extorsió, danys i pertinença a grup criminal. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de la Vila Joiosa, que ha decretat l’ingrés a la presó de quatre dels principals membres de la banda.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.