Sis detinguts a Alacant per extorquir a propietaris d’habitatges turístics després d’ocupar-les

La Guàrdia Civil ha detingut als membres d’un grup delinqüencial que estafava a propietaris d’immobles en lloguer per a curta estada a la Vila Joiosa. L’operació es va iniciar quan els agents van tindre constància d’una persona que estava sent extorquida pels hostes del seu habitatge vacacional, que havien ocupat la propietat i li demanaven 14.000 euros per a marxar-se.

Al llarg de la investigació, els agents van comprovar que no es tractava d’una cosa aïllada, sinó d’una trama. El grup localitzava habitatges en lloguer per a curta estada de tipus vacacional i contactaven amb els propietaris fent-se passar per una família interessada a passar un cap de setmana o diversos dies.

Una vegada que ocupaven l’habitatge, es negaven a anar-se ni a abonar cap import per l’ús de l’habitatge. Llavors amenaçaven als propietaris a canvi de muntants molt elevats -14.000 euros-, dient-los que si els pagaven, marxarien i el seu habitatge no patiria majors desperfectes.

En presència dels propietaris, els membres de la banda colpejaven i destrossaven el mobiliari perquè saberen que anaven de debò. No obstant això, fins i tot havent accedit a l’extorsió, els autors no marxaven. La banda ha aconseguit apropiar-se de 62.000 euros de les víctimes.

La líder de la banda era la que realitzava el contacte amb els propietaris i rebia les claus. Feia amb ells un contracte verbal. Posteriorment, quan arribava el moment de deixar l’habitatge, al·legava que ella havia llogat per a llarga temporada. Era llavors quan començava el torn del seu marit, un dels principals encarregats de materialitzar les amenaces i extorsions.

Els habitatges usurpats eren ocupades de manera constant pels membres del grup que al seu torn les cedien a altres familiars, garantint-se que sempre hi haguera gent a les cases i evitar així ser desallotjats.

Se’ls imputen els delictes d’estafa, apropiació indeguda, extorsió, danys i pertinença a grup criminal. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de la Vila Joiosa, que ha decretat l’ingrés a la presó de quatre dels principals membres de la banda.

Últimes notícies

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.

Gemma Martínez serà la nova directora d’El Periódico a partir de l’1 de juny

Premsa Ibèrica nomena a Gemma Martínez nova directora d'El Periódico a partir de l'1 de juny, en substitució d'Albert Sáez, i reforça així la seua aposta pel projecte digital i editorial del diari.

El València Basket perseguix a Atenes el seu gran somni europeu sense pressió i amb estil propi

El València Basket encara la Final Four de l'Eurolliga a Atenes com un repte històric, amb un joc recognoscible, poc pes de la pressió i sense tot just experiència en esta fase.

València Basket i Reial Madrid afronten en l’Eurolliga el seu sèptim dol de la temporada

València Basket i Reial Madrid es mesuren a Atenes en les semifinals de la Final a Quatre de l'Eurolliga, en el qual serà el seu sèptim enfrontament del curs, amb un balanç de 4-2 a favor del conjunt blanc.

Bernabé insta el Consell a escoltar el professorat en plena vaga educativa indefinida

Pilar Bernabé acusa el Consell de governar en contra de la ciutadania i li exigix que atenga les demandes del professorat en vaga, al qual atribuïx la defensa de l'educació pública i la igualtat de l'alumnat.

Llull afronta la seua onzena Final a Quatre amb l’opció d’un pòquer històric amb el Reial Madrid

Sergio Llull disputa la seua onzena Final a Quatre de l'Eurolliga amb l'objectiu de conquistar el seu quart títol amb el Reial Madrid i batre diversos rècords individuals.