Una operació deixa 15 detinguts per pornografia infantil en diverses províncies, entre elles Alacant

Una operació de la Policia en col·laboració amb Estats Units ha deixat 15 detinguts en diverses províncies per pornografia infantil, entre elles Alacant.

Segons ha informat la Policia Nacional, una de les persones denunciades, resident a Las Palmas de Gran Canària, suposadament va abusar sexualment de la seua fillastra quan tenia nou anys. A aquest individu se li van trobar abundants imatges de contingut il·legal i, després de l’arrest per tinència de pornografia infantil, van decidir denunciar formalment pels suposats abusos a la seua fillastra.

L’operació es va iniciar quan els agents especialitzats de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van rebre informació relacionada amb l’explotació sexual de menors en Internet, per part del Departament de Seguretat Interior dels Estats Units i el Centre Nacional per a Xiquets Despareguts i Explotats (NCMEC).

Una vegada rebuts aquestes dades, els agents els van analitzar i els van sotmetre a processos d’intel·ligència per a detectar els casos més greus i aquells que, malgrat tenir dades diferents, pertanyen al mateix individu. En aquest cas, es va detectar a 15 individus diferents, tots ells per guardar imatges en el núvol.

CONTACTE PEL XAT D’UNA TV LOCAL

D’aquesta forma, a León es va detenir a un individu que guardava aquest continguts en el seu telèfon mòbil i en el núvol. Durant el registre es va trobar una conversa amb un altre ciutadà espanyol, amb el qual intercanviava pornografia infantil després de conèixer-se en el xat d’una televisió local.

La investigació sobre aquest segon objectiu ho va situar a Alacant i es va saber que havia sigut detingut el 2018 també per tràfic de pornografia infantil. Durant la nova entrada i registre practicat, es van confiscar dos telèfons mòbils on emmagatzemava més de sis mil arxius il·legals, per la qual cosa va ser detingut i lloc a disposició judicial.

També en la província d’Alacant vivia el titular d’un compte de correu de la qual es van arribar a emetre nou informes diferents, per la quantitat d’imatges d’explotació sexual de menors que havia emmagatzemats en ella.

Durant l’entrada i registre no només es va confirmar el delicte en observar gran quantitat de fotos i vídeos en el telèfon i ordinador de qui havia creat el compte, sinó que també el seu germà consumia aquest imatges i estava en xats dedicats a això. Així, tots dos van ser detinguts i llocs a disposició judicial.

UN ITALIÀ DENUNCIAT FINS A DEU VEGADES

A Tenerife va ser detingut un ciutadà italià que havia sigut denunciat fins a en 10 ocasions i al que se li va trobar pornografia infantil en els seus dispositius, tant discos durs com a telèfon mòbil, segons el balanç de l’operació de la Policia Nacional.

A Puertollano, per la seua banda, es va localitzar a un altre individu que, en principi, semblava estar a Madrid. En el transcurs de l’entrada i registre es va trobar incomptable pornografia infantil no només en el telèfon mòbil, sinó també en diferents núvols. A un altre individu, detingut a Pontevedra, se li van confiscar fins a 44 vídeos i cinc fotografies, la qual cosa descartava qualsevol possibilitat d’una conducta accidental.

L’arrestat a Sevilla disposava de quasi 800 fotos i 34 vídeos de clar contingut sexual infantil. Durant el registre se li van trobar aquests arxius en el seu telèfon mòbil que es descarregava a través d’un ordinador portàtil.

A Valladolid hi havia dos casos diferents. El primer d’ells, un home espanyol de 20 anys que, en anar a ser detingut, es va mostrar agressiu colpejant en la cara a un policia, sent necessària l’actuació de quatre agents per a immobilitzar-ho. Finalment es va aconseguir determinar que era el presumpte autor d’un delicte de tinència de pornografia infantil, al que es van afegir els delictes d’atemptat i resistència als agents de l’autoritat.

També a Saragossa ha sigut arrestat un individu que tenia oberta la sessió de descàrrega d’aquest classe de materials en el mateix moment en què els agents van entrar al domicili.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU