Una operació deixa 15 detinguts per pornografia infantil en diverses províncies, entre elles Alacant

Una operació de la Policia en col·laboració amb Estats Units ha deixat 15 detinguts en diverses províncies per pornografia infantil, entre elles Alacant.

Segons ha informat la Policia Nacional, una de les persones denunciades, resident a Las Palmas de Gran Canària, suposadament va abusar sexualment de la seua fillastra quan tenia nou anys. A aquest individu se li van trobar abundants imatges de contingut il·legal i, després de l’arrest per tinència de pornografia infantil, van decidir denunciar formalment pels suposats abusos a la seua fillastra.

L’operació es va iniciar quan els agents especialitzats de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van rebre informació relacionada amb l’explotació sexual de menors en Internet, per part del Departament de Seguretat Interior dels Estats Units i el Centre Nacional per a Xiquets Despareguts i Explotats (NCMEC).

Una vegada rebuts aquestes dades, els agents els van analitzar i els van sotmetre a processos d’intel·ligència per a detectar els casos més greus i aquells que, malgrat tenir dades diferents, pertanyen al mateix individu. En aquest cas, es va detectar a 15 individus diferents, tots ells per guardar imatges en el núvol.

CONTACTE PEL XAT D’UNA TV LOCAL

D’aquesta forma, a León es va detenir a un individu que guardava aquest continguts en el seu telèfon mòbil i en el núvol. Durant el registre es va trobar una conversa amb un altre ciutadà espanyol, amb el qual intercanviava pornografia infantil després de conèixer-se en el xat d’una televisió local.

La investigació sobre aquest segon objectiu ho va situar a Alacant i es va saber que havia sigut detingut el 2018 també per tràfic de pornografia infantil. Durant la nova entrada i registre practicat, es van confiscar dos telèfons mòbils on emmagatzemava més de sis mil arxius il·legals, per la qual cosa va ser detingut i lloc a disposició judicial.

També en la província d’Alacant vivia el titular d’un compte de correu de la qual es van arribar a emetre nou informes diferents, per la quantitat d’imatges d’explotació sexual de menors que havia emmagatzemats en ella.

Durant l’entrada i registre no només es va confirmar el delicte en observar gran quantitat de fotos i vídeos en el telèfon i ordinador de qui havia creat el compte, sinó que també el seu germà consumia aquest imatges i estava en xats dedicats a això. Així, tots dos van ser detinguts i llocs a disposició judicial.

UN ITALIÀ DENUNCIAT FINS A DEU VEGADES

A Tenerife va ser detingut un ciutadà italià que havia sigut denunciat fins a en 10 ocasions i al que se li va trobar pornografia infantil en els seus dispositius, tant discos durs com a telèfon mòbil, segons el balanç de l’operació de la Policia Nacional.

A Puertollano, per la seua banda, es va localitzar a un altre individu que, en principi, semblava estar a Madrid. En el transcurs de l’entrada i registre es va trobar incomptable pornografia infantil no només en el telèfon mòbil, sinó també en diferents núvols. A un altre individu, detingut a Pontevedra, se li van confiscar fins a 44 vídeos i cinc fotografies, la qual cosa descartava qualsevol possibilitat d’una conducta accidental.

L’arrestat a Sevilla disposava de quasi 800 fotos i 34 vídeos de clar contingut sexual infantil. Durant el registre se li van trobar aquests arxius en el seu telèfon mòbil que es descarregava a través d’un ordinador portàtil.

A Valladolid hi havia dos casos diferents. El primer d’ells, un home espanyol de 20 anys que, en anar a ser detingut, es va mostrar agressiu colpejant en la cara a un policia, sent necessària l’actuació de quatre agents per a immobilitzar-ho. Finalment es va aconseguir determinar que era el presumpte autor d’un delicte de tinència de pornografia infantil, al que es van afegir els delictes d’atemptat i resistència als agents de l’autoritat.

També a Saragossa ha sigut arrestat un individu que tenia oberta la sessió de descàrrega d’aquest classe de materials en el mateix moment en què els agents van entrar al domicili.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.