Una operació deixa 15 detinguts per pornografia infantil en diverses províncies, entre elles Alacant

Una operació de la Policia en col·laboració amb Estats Units ha deixat 15 detinguts en diverses províncies per pornografia infantil, entre elles Alacant.

Segons ha informat la Policia Nacional, una de les persones denunciades, resident a Las Palmas de Gran Canària, suposadament va abusar sexualment de la seua fillastra quan tenia nou anys. A aquest individu se li van trobar abundants imatges de contingut il·legal i, després de l’arrest per tinència de pornografia infantil, van decidir denunciar formalment pels suposats abusos a la seua fillastra.

L’operació es va iniciar quan els agents especialitzats de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van rebre informació relacionada amb l’explotació sexual de menors en Internet, per part del Departament de Seguretat Interior dels Estats Units i el Centre Nacional per a Xiquets Despareguts i Explotats (NCMEC).

Una vegada rebuts aquestes dades, els agents els van analitzar i els van sotmetre a processos d’intel·ligència per a detectar els casos més greus i aquells que, malgrat tenir dades diferents, pertanyen al mateix individu. En aquest cas, es va detectar a 15 individus diferents, tots ells per guardar imatges en el núvol.

CONTACTE PEL XAT D’UNA TV LOCAL

D’aquesta forma, a León es va detenir a un individu que guardava aquest continguts en el seu telèfon mòbil i en el núvol. Durant el registre es va trobar una conversa amb un altre ciutadà espanyol, amb el qual intercanviava pornografia infantil després de conèixer-se en el xat d’una televisió local.

La investigació sobre aquest segon objectiu ho va situar a Alacant i es va saber que havia sigut detingut el 2018 també per tràfic de pornografia infantil. Durant la nova entrada i registre practicat, es van confiscar dos telèfons mòbils on emmagatzemava més de sis mil arxius il·legals, per la qual cosa va ser detingut i lloc a disposició judicial.

També en la província d’Alacant vivia el titular d’un compte de correu de la qual es van arribar a emetre nou informes diferents, per la quantitat d’imatges d’explotació sexual de menors que havia emmagatzemats en ella.

Durant l’entrada i registre no només es va confirmar el delicte en observar gran quantitat de fotos i vídeos en el telèfon i ordinador de qui havia creat el compte, sinó que també el seu germà consumia aquest imatges i estava en xats dedicats a això. Així, tots dos van ser detinguts i llocs a disposició judicial.

UN ITALIÀ DENUNCIAT FINS A DEU VEGADES

A Tenerife va ser detingut un ciutadà italià que havia sigut denunciat fins a en 10 ocasions i al que se li va trobar pornografia infantil en els seus dispositius, tant discos durs com a telèfon mòbil, segons el balanç de l’operació de la Policia Nacional.

A Puertollano, per la seua banda, es va localitzar a un altre individu que, en principi, semblava estar a Madrid. En el transcurs de l’entrada i registre es va trobar incomptable pornografia infantil no només en el telèfon mòbil, sinó també en diferents núvols. A un altre individu, detingut a Pontevedra, se li van confiscar fins a 44 vídeos i cinc fotografies, la qual cosa descartava qualsevol possibilitat d’una conducta accidental.

L’arrestat a Sevilla disposava de quasi 800 fotos i 34 vídeos de clar contingut sexual infantil. Durant el registre se li van trobar aquests arxius en el seu telèfon mòbil que es descarregava a través d’un ordinador portàtil.

A Valladolid hi havia dos casos diferents. El primer d’ells, un home espanyol de 20 anys que, en anar a ser detingut, es va mostrar agressiu colpejant en la cara a un policia, sent necessària l’actuació de quatre agents per a immobilitzar-ho. Finalment es va aconseguir determinar que era el presumpte autor d’un delicte de tinència de pornografia infantil, al que es van afegir els delictes d’atemptat i resistència als agents de l’autoritat.

També a Saragossa ha sigut arrestat un individu que tenia oberta la sessió de descàrrega d’aquest classe de materials en el mateix moment en què els agents van entrar al domicili.

Últimes notícies

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.