Una operació deixa 15 detinguts per pornografia infantil en diverses províncies, entre elles Alacant

Una operació de la Policia en col·laboració amb Estats Units ha deixat 15 detinguts en diverses províncies per pornografia infantil, entre elles Alacant.

Segons ha informat la Policia Nacional, una de les persones denunciades, resident a Las Palmas de Gran Canària, suposadament va abusar sexualment de la seua fillastra quan tenia nou anys. A aquest individu se li van trobar abundants imatges de contingut il·legal i, després de l’arrest per tinència de pornografia infantil, van decidir denunciar formalment pels suposats abusos a la seua fillastra.

L’operació es va iniciar quan els agents especialitzats de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van rebre informació relacionada amb l’explotació sexual de menors en Internet, per part del Departament de Seguretat Interior dels Estats Units i el Centre Nacional per a Xiquets Despareguts i Explotats (NCMEC).

Una vegada rebuts aquestes dades, els agents els van analitzar i els van sotmetre a processos d’intel·ligència per a detectar els casos més greus i aquells que, malgrat tenir dades diferents, pertanyen al mateix individu. En aquest cas, es va detectar a 15 individus diferents, tots ells per guardar imatges en el núvol.

CONTACTE PEL XAT D’UNA TV LOCAL

D’aquesta forma, a León es va detenir a un individu que guardava aquest continguts en el seu telèfon mòbil i en el núvol. Durant el registre es va trobar una conversa amb un altre ciutadà espanyol, amb el qual intercanviava pornografia infantil després de conèixer-se en el xat d’una televisió local.

La investigació sobre aquest segon objectiu ho va situar a Alacant i es va saber que havia sigut detingut el 2018 també per tràfic de pornografia infantil. Durant la nova entrada i registre practicat, es van confiscar dos telèfons mòbils on emmagatzemava més de sis mil arxius il·legals, per la qual cosa va ser detingut i lloc a disposició judicial.

També en la província d’Alacant vivia el titular d’un compte de correu de la qual es van arribar a emetre nou informes diferents, per la quantitat d’imatges d’explotació sexual de menors que havia emmagatzemats en ella.

Durant l’entrada i registre no només es va confirmar el delicte en observar gran quantitat de fotos i vídeos en el telèfon i ordinador de qui havia creat el compte, sinó que també el seu germà consumia aquest imatges i estava en xats dedicats a això. Així, tots dos van ser detinguts i llocs a disposició judicial.

UN ITALIÀ DENUNCIAT FINS A DEU VEGADES

A Tenerife va ser detingut un ciutadà italià que havia sigut denunciat fins a en 10 ocasions i al que se li va trobar pornografia infantil en els seus dispositius, tant discos durs com a telèfon mòbil, segons el balanç de l’operació de la Policia Nacional.

A Puertollano, per la seua banda, es va localitzar a un altre individu que, en principi, semblava estar a Madrid. En el transcurs de l’entrada i registre es va trobar incomptable pornografia infantil no només en el telèfon mòbil, sinó també en diferents núvols. A un altre individu, detingut a Pontevedra, se li van confiscar fins a 44 vídeos i cinc fotografies, la qual cosa descartava qualsevol possibilitat d’una conducta accidental.

L’arrestat a Sevilla disposava de quasi 800 fotos i 34 vídeos de clar contingut sexual infantil. Durant el registre se li van trobar aquests arxius en el seu telèfon mòbil que es descarregava a través d’un ordinador portàtil.

A Valladolid hi havia dos casos diferents. El primer d’ells, un home espanyol de 20 anys que, en anar a ser detingut, es va mostrar agressiu colpejant en la cara a un policia, sent necessària l’actuació de quatre agents per a immobilitzar-ho. Finalment es va aconseguir determinar que era el presumpte autor d’un delicte de tinència de pornografia infantil, al que es van afegir els delictes d’atemptat i resistència als agents de l’autoritat.

També a Saragossa ha sigut arrestat un individu que tenia oberta la sessió de descàrrega d’aquest classe de materials en el mateix moment en què els agents van entrar al domicili.

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.