Una operació deixa 15 detinguts per pornografia infantil en diverses províncies, entre elles Alacant

Una operació de la Policia en col·laboració amb Estats Units ha deixat 15 detinguts en diverses províncies per pornografia infantil, entre elles Alacant.

Segons ha informat la Policia Nacional, una de les persones denunciades, resident a Las Palmas de Gran Canària, suposadament va abusar sexualment de la seua fillastra quan tenia nou anys. A aquest individu se li van trobar abundants imatges de contingut il·legal i, després de l’arrest per tinència de pornografia infantil, van decidir denunciar formalment pels suposats abusos a la seua fillastra.

L’operació es va iniciar quan els agents especialitzats de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van rebre informació relacionada amb l’explotació sexual de menors en Internet, per part del Departament de Seguretat Interior dels Estats Units i el Centre Nacional per a Xiquets Despareguts i Explotats (NCMEC).

Una vegada rebuts aquestes dades, els agents els van analitzar i els van sotmetre a processos d’intel·ligència per a detectar els casos més greus i aquells que, malgrat tenir dades diferents, pertanyen al mateix individu. En aquest cas, es va detectar a 15 individus diferents, tots ells per guardar imatges en el núvol.

CONTACTE PEL XAT D’UNA TV LOCAL

D’aquesta forma, a León es va detenir a un individu que guardava aquest continguts en el seu telèfon mòbil i en el núvol. Durant el registre es va trobar una conversa amb un altre ciutadà espanyol, amb el qual intercanviava pornografia infantil després de conèixer-se en el xat d’una televisió local.

La investigació sobre aquest segon objectiu ho va situar a Alacant i es va saber que havia sigut detingut el 2018 també per tràfic de pornografia infantil. Durant la nova entrada i registre practicat, es van confiscar dos telèfons mòbils on emmagatzemava més de sis mil arxius il·legals, per la qual cosa va ser detingut i lloc a disposició judicial.

També en la província d’Alacant vivia el titular d’un compte de correu de la qual es van arribar a emetre nou informes diferents, per la quantitat d’imatges d’explotació sexual de menors que havia emmagatzemats en ella.

Durant l’entrada i registre no només es va confirmar el delicte en observar gran quantitat de fotos i vídeos en el telèfon i ordinador de qui havia creat el compte, sinó que també el seu germà consumia aquest imatges i estava en xats dedicats a això. Així, tots dos van ser detinguts i llocs a disposició judicial.

UN ITALIÀ DENUNCIAT FINS A DEU VEGADES

A Tenerife va ser detingut un ciutadà italià que havia sigut denunciat fins a en 10 ocasions i al que se li va trobar pornografia infantil en els seus dispositius, tant discos durs com a telèfon mòbil, segons el balanç de l’operació de la Policia Nacional.

A Puertollano, per la seua banda, es va localitzar a un altre individu que, en principi, semblava estar a Madrid. En el transcurs de l’entrada i registre es va trobar incomptable pornografia infantil no només en el telèfon mòbil, sinó també en diferents núvols. A un altre individu, detingut a Pontevedra, se li van confiscar fins a 44 vídeos i cinc fotografies, la qual cosa descartava qualsevol possibilitat d’una conducta accidental.

L’arrestat a Sevilla disposava de quasi 800 fotos i 34 vídeos de clar contingut sexual infantil. Durant el registre se li van trobar aquests arxius en el seu telèfon mòbil que es descarregava a través d’un ordinador portàtil.

A Valladolid hi havia dos casos diferents. El primer d’ells, un home espanyol de 20 anys que, en anar a ser detingut, es va mostrar agressiu colpejant en la cara a un policia, sent necessària l’actuació de quatre agents per a immobilitzar-ho. Finalment es va aconseguir determinar que era el presumpte autor d’un delicte de tinència de pornografia infantil, al que es van afegir els delictes d’atemptat i resistència als agents de l’autoritat.

També a Saragossa ha sigut arrestat un individu que tenia oberta la sessió de descàrrega d’aquest classe de materials en el mateix moment en què els agents van entrar al domicili.

Últimes notícies

Sis tigres rescatats en Alemanya arriben a Villena per a començar una nova vida

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs d un camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un gran recinte adaptat a les seues necessitats.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a començar la seua recuperació

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs de camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un recinte de 3.000 metres quadrats per a recuperar-se.

Les famílies celebren que la Justícia anul·le la paralització del Pla Edificant als col·legis

La Confederació Gonzalo Anaya aplaudix que el TSJCV haja tombat la paralització del Pla Edificant i exigix a Educació reactivar amb urgència totes les obres als centres.

Minut de silenci a València este divendres pels 20 anys de l’accident de metro

L’Ajuntament de València ha convocat este divendres 3 de juliol un minut de silenci i banderes a mitja asta pel 20 aniversari de l’accident de metro de 2006, que va causar 43 morts i 47 ferits.

Sanitat publica els llistats definitius de la borsa d’ocupació temporal

La Conselleria de Sanitat ha fet públics en la seua web els llistats definitius de la 25a borsa d’ocupació temporal per a institucions sanitàries i obri un termini d’un mes per a presentar recursos potestatius de reposició.

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous amb sis amistosos i pendent de fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb proves mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diversos fitxatges com Justin de Haas, Aliou Dieng o Ryunosuke Sato.

Pérez Llorca carrega contra Mascarell i critica les noves imputacions de càrrecs socialistes

Un jutjat de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d Organització del PSPV, Vicent Mascarell, i Pérez Llorca aprofita per a criticar la successió d imputacions de càrrecs socialistes i les decisions de Diana Morant.

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.