La Diputació promociona l’ús del valencià als ajuntaments i el comerç local de la província

La Diputació de València, a través de la unitat de Normalització Lingüística, ha convocat un any més la línia de subvencions per a ajuntaments que organitzen premis a l’ús del valencià en el comerç local. D’esta manera, la corporació provincial donarà cobertura als consistoris que presenten sol·licitud a la campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ fins al pròxim 5 d’abril, per a l’organització de premis i concursos la dotació econòmica dels quals haurà de justificar-se abans del 12 de novembre de 2024.

L’acadèmica de la Agència Valenciana de la Llengua (AVL) i responsable de Normalització Lingüística en la Diputació, Imma Cerdà, considera que estes ajudes “contribuïxen a la promoció i ús del valencià als nostres pobles i ciutats i servixen d’incentiu perquè els ajuntaments continuen treballant la qüestió lingüística a través d’una xarxa tan potent i eficaç com són els comerços locals”.

La campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ està oberta a qualsevol ajuntament de la província que estiga al corrent amb Hisenda i la Seguretat Social, i complisca els requisits marcats per la Diputació en quan al termini de la sol·licitud, que finalitza el divendres 5 d’abril, i el de justificació el diumenge 24 de novembre. La corporació subvenciona el 80% del cost dels premis, fins a un màxim de 3.200 euros per sol·licitant.

Els ajuntaments interessats poden realitzar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Diputació: https://www.sede.dival.es/opencms/opencms/sede/paginas/index.jsp. La guia informativa està disponible en https://www.dival.es/normalitzacio/content/ajudes-premis-us-del-valencia-en-el-comerc-local. Qualsevol dubte pot resoldre’s en normalitzacio@dival.es o el telèfon 96 388 28 33.

La campanya, que combina els valors de proximitat, qualitat i confiança, s’emmarca en el full de ruta del govern provincial que dirigix Vicent Mompó d’acostar la institució als municipis, d’una banda, i reforçar i difondre la cultura i les tradicions valencianes, per una altra. El projecte ‘Som de barri’, amb ADN local, va nàixer fa tres anys amb vocació de continuïtat, i en este temps s’ha anat consolidant en municipis com Alzira, Algemesí, Montserrat, Silla, Massamagrell, Burjassot, Quart de Poblet, Corbera, Catadau, Canet d’en Berenguer, Alboraia i Xàtiva, entre altres.

El projecte inclou un vessant visual i un marxandatge que recorre la província a través de bosses de la compra i bobines de paper d’embolicar per a la seua distribució en botigues i mercats, adaptables a tots els pobles que pertanyen a la xarxa de Serveis Lingüístics de la Diputació. La nota musical la posa el rap del grup valencià Herba Negra, creat per a l’ocasió.

Cursos de valencià

Per altra banda, la Unitat de Normalització enceta una nova línia perquè les mancomunitats, els ajuntaments i les entitats locals de la província organitzen cursos de valencià a la població adulta. La convocatòria es publicarà este dijous 21 de març i el termini de presentació de sol·licituts s’allargarà fins el 15 d’abril.

El Pla de Cursos ‘La llengua del nostre poble’ és una nova iniciativa del govern provincial que dirigix Mompó i que pretén extendre els coneixements del valencià entre la població adulta, col·lectius específics i personal empleat públic de mancomunitats, ajuntaments i entitats locals de la província de València.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.