La Diputació promociona l’ús del valencià als ajuntaments i el comerç local de la província

La Diputació de València, a través de la unitat de Normalització Lingüística, ha convocat un any més la línia de subvencions per a ajuntaments que organitzen premis a l’ús del valencià en el comerç local. D’esta manera, la corporació provincial donarà cobertura als consistoris que presenten sol·licitud a la campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ fins al pròxim 5 d’abril, per a l’organització de premis i concursos la dotació econòmica dels quals haurà de justificar-se abans del 12 de novembre de 2024.

L’acadèmica de la Agència Valenciana de la Llengua (AVL) i responsable de Normalització Lingüística en la Diputació, Imma Cerdà, considera que estes ajudes “contribuïxen a la promoció i ús del valencià als nostres pobles i ciutats i servixen d’incentiu perquè els ajuntaments continuen treballant la qüestió lingüística a través d’una xarxa tan potent i eficaç com són els comerços locals”.

La campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ està oberta a qualsevol ajuntament de la província que estiga al corrent amb Hisenda i la Seguretat Social, i complisca els requisits marcats per la Diputació en quan al termini de la sol·licitud, que finalitza el divendres 5 d’abril, i el de justificació el diumenge 24 de novembre. La corporació subvenciona el 80% del cost dels premis, fins a un màxim de 3.200 euros per sol·licitant.

Els ajuntaments interessats poden realitzar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Diputació: https://www.sede.dival.es/opencms/opencms/sede/paginas/index.jsp. La guia informativa està disponible en https://www.dival.es/normalitzacio/content/ajudes-premis-us-del-valencia-en-el-comerc-local. Qualsevol dubte pot resoldre’s en normalitzacio@dival.es o el telèfon 96 388 28 33.

La campanya, que combina els valors de proximitat, qualitat i confiança, s’emmarca en el full de ruta del govern provincial que dirigix Vicent Mompó d’acostar la institució als municipis, d’una banda, i reforçar i difondre la cultura i les tradicions valencianes, per una altra. El projecte ‘Som de barri’, amb ADN local, va nàixer fa tres anys amb vocació de continuïtat, i en este temps s’ha anat consolidant en municipis com Alzira, Algemesí, Montserrat, Silla, Massamagrell, Burjassot, Quart de Poblet, Corbera, Catadau, Canet d’en Berenguer, Alboraia i Xàtiva, entre altres.

El projecte inclou un vessant visual i un marxandatge que recorre la província a través de bosses de la compra i bobines de paper d’embolicar per a la seua distribució en botigues i mercats, adaptables a tots els pobles que pertanyen a la xarxa de Serveis Lingüístics de la Diputació. La nota musical la posa el rap del grup valencià Herba Negra, creat per a l’ocasió.

Cursos de valencià

Per altra banda, la Unitat de Normalització enceta una nova línia perquè les mancomunitats, els ajuntaments i les entitats locals de la província organitzen cursos de valencià a la població adulta. La convocatòria es publicarà este dijous 21 de març i el termini de presentació de sol·licituts s’allargarà fins el 15 d’abril.

El Pla de Cursos ‘La llengua del nostre poble’ és una nova iniciativa del govern provincial que dirigix Mompó i que pretén extendre els coneixements del valencià entre la població adulta, col·lectius específics i personal empleat públic de mancomunitats, ajuntaments i entitats locals de la província de València.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.