La Diputació promociona l’ús del valencià als ajuntaments i el comerç local de la província

La Diputació de València, a través de la unitat de Normalització Lingüística, ha convocat un any més la línia de subvencions per a ajuntaments que organitzen premis a l’ús del valencià en el comerç local. D’esta manera, la corporació provincial donarà cobertura als consistoris que presenten sol·licitud a la campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ fins al pròxim 5 d’abril, per a l’organització de premis i concursos la dotació econòmica dels quals haurà de justificar-se abans del 12 de novembre de 2024.

L’acadèmica de la Agència Valenciana de la Llengua (AVL) i responsable de Normalització Lingüística en la Diputació, Imma Cerdà, considera que estes ajudes “contribuïxen a la promoció i ús del valencià als nostres pobles i ciutats i servixen d’incentiu perquè els ajuntaments continuen treballant la qüestió lingüística a través d’una xarxa tan potent i eficaç com són els comerços locals”.

La campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ està oberta a qualsevol ajuntament de la província que estiga al corrent amb Hisenda i la Seguretat Social, i complisca els requisits marcats per la Diputació en quan al termini de la sol·licitud, que finalitza el divendres 5 d’abril, i el de justificació el diumenge 24 de novembre. La corporació subvenciona el 80% del cost dels premis, fins a un màxim de 3.200 euros per sol·licitant.

Els ajuntaments interessats poden realitzar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Diputació: https://www.sede.dival.es/opencms/opencms/sede/paginas/index.jsp. La guia informativa està disponible en https://www.dival.es/normalitzacio/content/ajudes-premis-us-del-valencia-en-el-comerc-local. Qualsevol dubte pot resoldre’s en normalitzacio@dival.es o el telèfon 96 388 28 33.

La campanya, que combina els valors de proximitat, qualitat i confiança, s’emmarca en el full de ruta del govern provincial que dirigix Vicent Mompó d’acostar la institució als municipis, d’una banda, i reforçar i difondre la cultura i les tradicions valencianes, per una altra. El projecte ‘Som de barri’, amb ADN local, va nàixer fa tres anys amb vocació de continuïtat, i en este temps s’ha anat consolidant en municipis com Alzira, Algemesí, Montserrat, Silla, Massamagrell, Burjassot, Quart de Poblet, Corbera, Catadau, Canet d’en Berenguer, Alboraia i Xàtiva, entre altres.

El projecte inclou un vessant visual i un marxandatge que recorre la província a través de bosses de la compra i bobines de paper d’embolicar per a la seua distribució en botigues i mercats, adaptables a tots els pobles que pertanyen a la xarxa de Serveis Lingüístics de la Diputació. La nota musical la posa el rap del grup valencià Herba Negra, creat per a l’ocasió.

Cursos de valencià

Per altra banda, la Unitat de Normalització enceta una nova línia perquè les mancomunitats, els ajuntaments i les entitats locals de la província organitzen cursos de valencià a la població adulta. La convocatòria es publicarà este dijous 21 de març i el termini de presentació de sol·licituts s’allargarà fins el 15 d’abril.

El Pla de Cursos ‘La llengua del nostre poble’ és una nova iniciativa del govern provincial que dirigix Mompó i que pretén extendre els coneixements del valencià entre la població adulta, col·lectius específics i personal empleat públic de mancomunitats, ajuntaments i entitats locals de la província de València.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.