La Diputació promociona l’ús del valencià als ajuntaments i el comerç local de la província

La Diputació de València, a través de la unitat de Normalització Lingüística, ha convocat un any més la línia de subvencions per a ajuntaments que organitzen premis a l’ús del valencià en el comerç local. D’esta manera, la corporació provincial donarà cobertura als consistoris que presenten sol·licitud a la campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ fins al pròxim 5 d’abril, per a l’organització de premis i concursos la dotació econòmica dels quals haurà de justificar-se abans del 12 de novembre de 2024.

L’acadèmica de la Agència Valenciana de la Llengua (AVL) i responsable de Normalització Lingüística en la Diputació, Imma Cerdà, considera que estes ajudes “contribuïxen a la promoció i ús del valencià als nostres pobles i ciutats i servixen d’incentiu perquè els ajuntaments continuen treballant la qüestió lingüística a través d’una xarxa tan potent i eficaç com són els comerços locals”.

La campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ està oberta a qualsevol ajuntament de la província que estiga al corrent amb Hisenda i la Seguretat Social, i complisca els requisits marcats per la Diputació en quan al termini de la sol·licitud, que finalitza el divendres 5 d’abril, i el de justificació el diumenge 24 de novembre. La corporació subvenciona el 80% del cost dels premis, fins a un màxim de 3.200 euros per sol·licitant.

Els ajuntaments interessats poden realitzar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Diputació: https://www.sede.dival.es/opencms/opencms/sede/paginas/index.jsp. La guia informativa està disponible en https://www.dival.es/normalitzacio/content/ajudes-premis-us-del-valencia-en-el-comerc-local. Qualsevol dubte pot resoldre’s en normalitzacio@dival.es o el telèfon 96 388 28 33.

La campanya, que combina els valors de proximitat, qualitat i confiança, s’emmarca en el full de ruta del govern provincial que dirigix Vicent Mompó d’acostar la institució als municipis, d’una banda, i reforçar i difondre la cultura i les tradicions valencianes, per una altra. El projecte ‘Som de barri’, amb ADN local, va nàixer fa tres anys amb vocació de continuïtat, i en este temps s’ha anat consolidant en municipis com Alzira, Algemesí, Montserrat, Silla, Massamagrell, Burjassot, Quart de Poblet, Corbera, Catadau, Canet d’en Berenguer, Alboraia i Xàtiva, entre altres.

El projecte inclou un vessant visual i un marxandatge que recorre la província a través de bosses de la compra i bobines de paper d’embolicar per a la seua distribució en botigues i mercats, adaptables a tots els pobles que pertanyen a la xarxa de Serveis Lingüístics de la Diputació. La nota musical la posa el rap del grup valencià Herba Negra, creat per a l’ocasió.

Cursos de valencià

Per altra banda, la Unitat de Normalització enceta una nova línia perquè les mancomunitats, els ajuntaments i les entitats locals de la província organitzen cursos de valencià a la població adulta. La convocatòria es publicarà este dijous 21 de març i el termini de presentació de sol·licituts s’allargarà fins el 15 d’abril.

El Pla de Cursos ‘La llengua del nostre poble’ és una nova iniciativa del govern provincial que dirigix Mompó i que pretén extendre els coneixements del valencià entre la població adulta, col·lectius específics i personal empleat públic de mancomunitats, ajuntaments i entitats locals de la província de València.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.