La Diputació promociona l’ús del valencià als ajuntaments i el comerç local de la província

La Diputació de València, a través de la unitat de Normalització Lingüística, ha convocat un any més la línia de subvencions per a ajuntaments que organitzen premis a l’ús del valencià en el comerç local. D’esta manera, la corporació provincial donarà cobertura als consistoris que presenten sol·licitud a la campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ fins al pròxim 5 d’abril, per a l’organització de premis i concursos la dotació econòmica dels quals haurà de justificar-se abans del 12 de novembre de 2024.

L’acadèmica de la Agència Valenciana de la Llengua (AVL) i responsable de Normalització Lingüística en la Diputació, Imma Cerdà, considera que estes ajudes “contribuïxen a la promoció i ús del valencià als nostres pobles i ciutats i servixen d’incentiu perquè els ajuntaments continuen treballant la qüestió lingüística a través d’una xarxa tan potent i eficaç com són els comerços locals”.

La campanya ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ està oberta a qualsevol ajuntament de la província que estiga al corrent amb Hisenda i la Seguretat Social, i complisca els requisits marcats per la Diputació en quan al termini de la sol·licitud, que finalitza el divendres 5 d’abril, i el de justificació el diumenge 24 de novembre. La corporació subvenciona el 80% del cost dels premis, fins a un màxim de 3.200 euros per sol·licitant.

Els ajuntaments interessats poden realitzar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Diputació: https://www.sede.dival.es/opencms/opencms/sede/paginas/index.jsp. La guia informativa està disponible en https://www.dival.es/normalitzacio/content/ajudes-premis-us-del-valencia-en-el-comerc-local. Qualsevol dubte pot resoldre’s en normalitzacio@dival.es o el telèfon 96 388 28 33.

La campanya, que combina els valors de proximitat, qualitat i confiança, s’emmarca en el full de ruta del govern provincial que dirigix Vicent Mompó d’acostar la institució als municipis, d’una banda, i reforçar i difondre la cultura i les tradicions valencianes, per una altra. El projecte ‘Som de barri’, amb ADN local, va nàixer fa tres anys amb vocació de continuïtat, i en este temps s’ha anat consolidant en municipis com Alzira, Algemesí, Montserrat, Silla, Massamagrell, Burjassot, Quart de Poblet, Corbera, Catadau, Canet d’en Berenguer, Alboraia i Xàtiva, entre altres.

El projecte inclou un vessant visual i un marxandatge que recorre la província a través de bosses de la compra i bobines de paper d’embolicar per a la seua distribució en botigues i mercats, adaptables a tots els pobles que pertanyen a la xarxa de Serveis Lingüístics de la Diputació. La nota musical la posa el rap del grup valencià Herba Negra, creat per a l’ocasió.

Cursos de valencià

Per altra banda, la Unitat de Normalització enceta una nova línia perquè les mancomunitats, els ajuntaments i les entitats locals de la província organitzen cursos de valencià a la població adulta. La convocatòria es publicarà este dijous 21 de març i el termini de presentació de sol·licituts s’allargarà fins el 15 d’abril.

El Pla de Cursos ‘La llengua del nostre poble’ és una nova iniciativa del govern provincial que dirigix Mompó i que pretén extendre els coneixements del valencià entre la població adulta, col·lectius específics i personal empleat públic de mancomunitats, ajuntaments i entitats locals de la província de València.

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.