La direcció de Ford s’obri a incloure empleats de 53 i 54 anys a l’ERO

La direcció de Ford ha manifestat este dilluns la seua disposició perquè els empleats de 53 i 54 anys puguen adherir-se a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), així com a augmentar les quantitats oferides a la plantilla més jove.

Així ho ha traslladat esta vesprada a la reunió de la comissió negociadora de l’ERO per a 1.144 treballadors de Ford Espanya, que s’ha iniciat este matí i continuarà este dimarts.

El sindicat UGT ha informat que, en relació amb els treballadors de 54 i 53 anys, la direcció ha oferit uns complements del 70% i 75% del salari i cotitzacions que van fins als 62 i 61 anys, respectivament.

El sindicat considera estes condicions “insuficients”, ja que es “allunyen massa d’una futura jubilació als 63 anys«.

Després del debat durant la reunió, l’empresa ha manifestat la seua disposició de donar a conéixer a la reunió de dimarts la proposta d’acord final.

UGT reclama que es contemplen “totes les alternatives possibles amb el difícil objectiu d’aconseguir més de 1.000 adhesions voluntàries als diferents plans” i espera que este dimarts “l’avenç serà definitiu”.

El programa de prejubilacions que Ford havia plantejat inicialment a la plantilla de la factoria d’Almussafes (València) contempla abonaments del 80% del salari net als empleats de 55 i 56 anys i del 85% als majors de 57, amb cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 o 65 anys, segons casos.

El programa d’indemnitzacions per acomiadament s’aplicaria a tots els empleats de Ford nascuts des de l’1 de gener de 1960, a excepció dels vinculats amb un contracte temporal, de relleu o d’accés a la jubilació parcial.

Als empleats que tingueren fins a 54 anys en el moment de la baixa, se’ls oferia una indemnització de 45 dies per any amb un màxim de 42 mensualitats de salari brut anual, més el complement d’antiguitat i una gratificació especial que no es detalla.

D’altra banda, Ford ha plantejat un canvi a l’ERTO vigent que afecta la planta de motors.

Últimes notícies

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.