La direcció de Ford s’obri a incloure empleats de 53 i 54 anys a l’ERO

La direcció de Ford ha manifestat este dilluns la seua disposició perquè els empleats de 53 i 54 anys puguen adherir-se a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), així com a augmentar les quantitats oferides a la plantilla més jove.

Així ho ha traslladat esta vesprada a la reunió de la comissió negociadora de l’ERO per a 1.144 treballadors de Ford Espanya, que s’ha iniciat este matí i continuarà este dimarts.

El sindicat UGT ha informat que, en relació amb els treballadors de 54 i 53 anys, la direcció ha oferit uns complements del 70% i 75% del salari i cotitzacions que van fins als 62 i 61 anys, respectivament.

El sindicat considera estes condicions “insuficients”, ja que es “allunyen massa d’una futura jubilació als 63 anys«.

Després del debat durant la reunió, l’empresa ha manifestat la seua disposició de donar a conéixer a la reunió de dimarts la proposta d’acord final.

UGT reclama que es contemplen “totes les alternatives possibles amb el difícil objectiu d’aconseguir més de 1.000 adhesions voluntàries als diferents plans” i espera que este dimarts “l’avenç serà definitiu”.

El programa de prejubilacions que Ford havia plantejat inicialment a la plantilla de la factoria d’Almussafes (València) contempla abonaments del 80% del salari net als empleats de 55 i 56 anys i del 85% als majors de 57, amb cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 o 65 anys, segons casos.

El programa d’indemnitzacions per acomiadament s’aplicaria a tots els empleats de Ford nascuts des de l’1 de gener de 1960, a excepció dels vinculats amb un contracte temporal, de relleu o d’accés a la jubilació parcial.

Als empleats que tingueren fins a 54 anys en el moment de la baixa, se’ls oferia una indemnització de 45 dies per any amb un màxim de 42 mensualitats de salari brut anual, més el complement d’antiguitat i una gratificació especial que no es detalla.

D’altra banda, Ford ha plantejat un canvi a l’ERTO vigent que afecta la planta de motors.

Últimes notícies

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.