La direcció de Ford s’obri a incloure empleats de 53 i 54 anys a l’ERO

La direcció de Ford ha manifestat este dilluns la seua disposició perquè els empleats de 53 i 54 anys puguen adherir-se a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), així com a augmentar les quantitats oferides a la plantilla més jove.

Així ho ha traslladat esta vesprada a la reunió de la comissió negociadora de l’ERO per a 1.144 treballadors de Ford Espanya, que s’ha iniciat este matí i continuarà este dimarts.

El sindicat UGT ha informat que, en relació amb els treballadors de 54 i 53 anys, la direcció ha oferit uns complements del 70% i 75% del salari i cotitzacions que van fins als 62 i 61 anys, respectivament.

El sindicat considera estes condicions “insuficients”, ja que es “allunyen massa d’una futura jubilació als 63 anys«.

Després del debat durant la reunió, l’empresa ha manifestat la seua disposició de donar a conéixer a la reunió de dimarts la proposta d’acord final.

UGT reclama que es contemplen “totes les alternatives possibles amb el difícil objectiu d’aconseguir més de 1.000 adhesions voluntàries als diferents plans” i espera que este dimarts “l’avenç serà definitiu”.

El programa de prejubilacions que Ford havia plantejat inicialment a la plantilla de la factoria d’Almussafes (València) contempla abonaments del 80% del salari net als empleats de 55 i 56 anys i del 85% als majors de 57, amb cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 o 65 anys, segons casos.

El programa d’indemnitzacions per acomiadament s’aplicaria a tots els empleats de Ford nascuts des de l’1 de gener de 1960, a excepció dels vinculats amb un contracte temporal, de relleu o d’accés a la jubilació parcial.

Als empleats que tingueren fins a 54 anys en el moment de la baixa, se’ls oferia una indemnització de 45 dies per any amb un màxim de 42 mensualitats de salari brut anual, més el complement d’antiguitat i una gratificació especial que no es detalla.

D’altra banda, Ford ha plantejat un canvi a l’ERTO vigent que afecta la planta de motors.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.