La direcció de Ford s’obri a incloure empleats de 53 i 54 anys a l’ERO

La direcció de Ford ha manifestat este dilluns la seua disposició perquè els empleats de 53 i 54 anys puguen adherir-se a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), així com a augmentar les quantitats oferides a la plantilla més jove.

Així ho ha traslladat esta vesprada a la reunió de la comissió negociadora de l’ERO per a 1.144 treballadors de Ford Espanya, que s’ha iniciat este matí i continuarà este dimarts.

El sindicat UGT ha informat que, en relació amb els treballadors de 54 i 53 anys, la direcció ha oferit uns complements del 70% i 75% del salari i cotitzacions que van fins als 62 i 61 anys, respectivament.

El sindicat considera estes condicions “insuficients”, ja que es “allunyen massa d’una futura jubilació als 63 anys“.

Després del debat durant la reunió, l’empresa ha manifestat la seua disposició de donar a conéixer a la reunió de dimarts la proposta d’acord final.

UGT reclama que es contemplen “totes les alternatives possibles amb el difícil objectiu d’aconseguir més de 1.000 adhesions voluntàries als diferents plans” i espera que este dimarts “l’avenç serà definitiu”.

El programa de prejubilacions que Ford havia plantejat inicialment a la plantilla de la factoria d’Almussafes (València) contempla abonaments del 80% del salari net als empleats de 55 i 56 anys i del 85% als majors de 57, amb cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 o 65 anys, segons casos.

El programa d’indemnitzacions per acomiadament s’aplicaria a tots els empleats de Ford nascuts des de l’1 de gener de 1960, a excepció dels vinculats amb un contracte temporal, de relleu o d’accés a la jubilació parcial.

Als empleats que tingueren fins a 54 anys en el moment de la baixa, se’ls oferia una indemnització de 45 dies per any amb un màxim de 42 mensualitats de salari brut anual, més el complement d’antiguitat i una gratificació especial que no es detalla.

D’altra banda, Ford ha plantejat un canvi a l’ERTO vigent que afecta la planta de motors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.