13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La direcció de Ford s’obri a incloure empleats de 53 i 54 anys a l’ERO

La direcció de Ford ha manifestat este dilluns la seua disposició perquè els empleats de 53 i 54 anys puguen adherir-se a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), així com a augmentar les quantitats oferides a la plantilla més jove.

Així ho ha traslladat esta vesprada a la reunió de la comissió negociadora de l’ERO per a 1.144 treballadors de Ford Espanya, que s’ha iniciat este matí i continuarà este dimarts.

El sindicat UGT ha informat que, en relació amb els treballadors de 54 i 53 anys, la direcció ha oferit uns complements del 70% i 75% del salari i cotitzacions que van fins als 62 i 61 anys, respectivament.

El sindicat considera estes condicions “insuficients”, ja que es “allunyen massa d’una futura jubilació als 63 anys“.

Després del debat durant la reunió, l’empresa ha manifestat la seua disposició de donar a conéixer a la reunió de dimarts la proposta d’acord final.

UGT reclama que es contemplen “totes les alternatives possibles amb el difícil objectiu d’aconseguir més de 1.000 adhesions voluntàries als diferents plans” i espera que este dimarts “l’avenç serà definitiu”.

El programa de prejubilacions que Ford havia plantejat inicialment a la plantilla de la factoria d’Almussafes (València) contempla abonaments del 80% del salari net als empleats de 55 i 56 anys i del 85% als majors de 57, amb cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 o 65 anys, segons casos.

El programa d’indemnitzacions per acomiadament s’aplicaria a tots els empleats de Ford nascuts des de l’1 de gener de 1960, a excepció dels vinculats amb un contracte temporal, de relleu o d’accés a la jubilació parcial.

Als empleats que tingueren fins a 54 anys en el moment de la baixa, se’ls oferia una indemnització de 45 dies per any amb un màxim de 42 mensualitats de salari brut anual, més el complement d’antiguitat i una gratificació especial que no es detalla.

D’altra banda, Ford ha plantejat un canvi a l’ERTO vigent que afecta la planta de motors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.

El Baskonia conquista la seua sèptima Copa del Rei 17 anys després en superar al Reial Madrid (89-100)

El Kosner Baskonia es va imposar 89-100 al Reial Madrid en una final igualada disputada en el Roig Arena. Va aconseguir la seua sèptima Copa del Rei i va frenar l'intent blanc de conquistar la trentena.