S’aveïna un dissabte de fenòmens tempestuosos forts i molt extensos

Els ruixats afectaran moltes comarques i les TºC baixaran bruscament | Xavi Cabo

En els pròxims tres dies les tempestes afectaran moltes regions de la Península, sent bastant intenses i quasi generals durant la jornada del dissabte, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

En la primavera és comuna que es produïsquen canvis bruscos en la situació meteorològica, tal com hem pogut comprovar en els últims dies.

En el passat cap de setmana les temperatures van superar els 35 °C a Extremadura, Castella-la Manxa i Andalusia; poc després, diverses regions es van veure afectades greument pels fenòmens tempestuosos, com Valladolid, on la pedra va danyar la denominació d’origen Ribera del Duero, Burgos que vió afectat el seu cereal i Aragó la collita de fruita.

Tempestes des d’esta mateixa vesprada

 

Esta vesprada hi haurà pluges de caràcter feble a les regions cantàbriques causades per un tàlveg. Alhora, moltes zones interiors de la meitat nord registraran intenses tempestes, que s’estendran també per la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i l’est de Castella-la Manxa i d’Andalusia.

Les temperatures màximes es mantindran en tota la Península excepte a Galícia, que descendiran. A les regions mediterrànies i Balears bufaran els vents de l’est i hi haurà fortes ratxes en les zones on es produiran les tempestes.

S’acosta un nou emborsament d’aire fred

 

Durant la jornada del divendres, s’anirà aproximant al sud-oest peninsular un emborsament d’aire fred per l’Atlàntic. Al llarg del dia, la nuvolositat anirà augmentant en la meitat nord i est, apareixent ruixats tempestuosos en la conca de l’Ebre i l’est de Castella i Lleó. A Balears i Melilla hi haurà pols en suspensió i Canàries tindrà cels parcialment nuvolosos en el nord i buidats en el sud.

A Galícia, les temperatures màximes pujaran mentre que en la resta de regions de l’interior descendiran, sense arribar als 30 °C en cap capital de província.

Es preveuen acumulats de pluja de fins a 50 litres per metre quadrat

Dissabte marcat pels aiguats intensos

 

El dissabte l’emborsament s’haurà col·locat sobre la meitat occidental de la Península i provocarà ruixats tempestuosos en el centre i este peninsular, així com a Balears, on les pluges podrien anar acompanyades de fang -l’anomenada pluja de sang– a causa de la presència de pols en suspensió.

Algunes d’estes tempestes seran fortes i presentaran calamarsa. La inestabilitat durant este dia serà quasi generalitzada.

El diumenge l’atmosfera tendirà a estabilitzar-se, encara que les primeres hores podrien estar marcades per alguns ruixats en la zona dels Pirineus, Catalunya i l’arxipèlag balear, mentre que a la vesprada la Comunitat Valenciana podria veure’s afectada per noves tempestes. En el nord de Canàries es mantindran els cels parcialment ennuvolats.

Les temperatures pujaran de manera notable, podent-se aconseguir els 35 °C en la meitat oest d’Andalusia. En la zona de l’Estret bufarà llevant fort, a la vall de l’Ebre el cerç, del nord a l’Empordà i Alisi en el nord de les Illes Canàries.

Últimes notícies

Alerons de Fórmula 1 i bancs urbans ja es fabriquen en 3D en gran format

Aimplas ha desenvolupat a València un sistema d’impressió 3D de gran format que permet fabricar peces XL, com alerons de Fórmula 1 o mobiliari urbà, dins d’un programa d’R+D+i finançat amb fons europeus.

El Valencia Basket es marca com a meta tornar a jugar els playoffs d’Eurolliga

El Valencia Basket enceta una nova Eurolliga amb l’objectiu d’entrar de nou en els playoffs, després d’un curs sorprenent i d’una profunda reconstrucció de la plantilla. El club confia en el jove tècnic Xavi Albert i en fitxatges com Nikola Mirotic per mantindre’s entre els aspirants.

Els quatre equips espanyols i els nous rics desafien el tron de l’Olympiacos en l’Eurolliga

Real Madrid, Valencia Basket, Barça i Kosner Baskonia encapçalen l’ofensiva espanyola en una Eurolliga marcada per l’Olympiacos campió i els projectes milionaris com Dubai o Hapoel Tel Aviv.

Pérez Llorca exigix completar la plantilla de la Policia adscrita a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha reclamat al Ministeri de l’Interior que cobrisca prompte les més de 130 vacants de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana, que hauria de tindre 500 agents. Ho ha fet durant l’acte del Dia de la Unitat Adscrita, on s’han reconegut 102 policies i altres professionals pel seu mèrit.

Un jutjat embarga part del Eldense a l’ex presidenta en plena venda a Messi

Un jutjat de Madrid ha embargat de manera preventiva el 15,8% de les accions del Eldense de l’ex presidenta Carolina Holguin per un deute amb l’expropietari Pascual Pérez, mentres el club negocia la seua venda a Leo Messi.

Els hotels de la Comunitat, tercer destí dels viatgers espanyols en agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han concentrat el 12,8 % de les pernoctacions de turistes espanyols en agost, només per darrere d’Andalusia i Catalunya. Els preus hotelers a Espanya han pujat un 6,3 % respecte a 2025 i encadenen 62 mesos a l’alça.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran i ha detingut un home de 29 anys per delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.

Set detinguts a Alcoi i Madrid per explotar sexualment dones estrangeres

La Policia Nacional ha detingut sis persones a Alcoi i una a Madrid per la seua presumpta vinculacio amb una xarxa que explotava sexualment dones estrangeres en pisos ocupats o llogats. L’organitzacio hauria obtingut quasi 100.000 euros i els arrestats han passat a disposicio del jutjat d’instruccio d’Alcoi.