16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

DocsValencia presenta ‘Fragments’: una marató de curtmetratges sobre l’Exèrcit de l’Aire, la dana i l’adolescència

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

DocsValencia – Espai de No Ficció ha anunciat el llançament de “Fragments“, una nova secció que es dedica exclusivament a curtmetratges realitzats per cineastes de la Comunitat Valenciana, amb el suport de la Fundació SGAE i la participació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana. El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) es convertirà en una sala de projeccions oberta al públic durant el cap de setmana del 10 i 11 de maig, acollint una marató de curts que posaran l’accent en temes com l’Exèrcit de l’Aire, la dana, i l’adolescència, entre d’altres temàtiques d’actualitat.

Segons ha comunicat l’organització, aquest esdeveniment gaudirà d’entrada lliure, permetent que tothom pugui participar. Cada sessió inclourà la intervenció dels directors i directores, que s’encarregaran de presentar les seves obres i participar en una breu ronda de preguntes i respostes amb l’audiència.

En aquesta edició, destaquen treballs com “A lo loco“, de Vicent Peris, que ofereix una mirada honesta sobre els desafiaments de la salut mental dins del sistema públic; “Coolor ’92“, de Carlos Baixauli, que tracta el cas Alcàsser des d’una nova perspectiva; i “Flors de plàstic“, d’Adán Aliaga, que converteix un ritual domèstic en un relat de memòria cinematogràfica.

Altres títols inclouen “Jarque. L’home objectiu“, de Laia Rico, que explora la vida del fotògraf Francesc Jarque, i “Els xics amb les xiques“, de Clàudia García de Mateos, que reflexiona sobre els estereotips de gènere de forma generacional. Així mateix, “Este és el diari no tan secret de Raquel” ofereix a l’espectador un viatge en el temps a través dels escrits adolescents de la seva directora, Raquel Agea Ramos.

Algunes pel·lícules posen l’atenció en col·lectius socials, com és el cas de “Pólvora cos so“, d’Andreu Signes, que realitza un retrat sonor de la mascletà, i “Futur“, d’Amanda Cots i Ángel Suárez, que narra les vivències de dos joves amics per les ruïnes de l’Havana. També hi ha espai per a l’experimentació formal amb “Aer“, de Josué Vergara i El Clarobscur Films, una peça inspirada en la partitura de l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai.

Quant a les últimes obres seleccionades, aquestes reflexionen sobre l’impacte emocional i material causat per la dana que va assolar la Comunitat Valenciana a l’octubre passat. “Després de la superfície“, d’Iván Fernández González, documenta la realitat de les zones més afectades, mentre que “Veus d’un carrer“, d’Elena Soler, donarà veu als testimonis de veïns i veïnes. A més, “Tornar a passar“, d’Ana Victoria Pérez (Bebè), ofereix una visió íntima i sensorial dels dies posteriors a l’esdeveniment catastròfic.

Aquesta programació no només pretén reforçar el vincle de DocsValencia i el Centre del Carme amb la societat, sinó que també posa de relleu les noves veus del cinema de no ficció. “Fragments” no només destaca el curtmetratge valencià, sinó que a més el col·loca en el centre d’una experiència cinematogràfica oberta, accessible i col·lectiva.

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.