VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)
DocsValencia – Espai de No Ficció ha anunciat el llançament de “Fragments“, una nova secció que es dedica exclusivament a curtmetratges realitzats per cineastes de la Comunitat Valenciana, amb el suport de la Fundació SGAE i la participació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana. El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) es convertirà en una sala de projeccions oberta al públic durant el cap de setmana del 10 i 11 de maig, acollint una marató de curts que posaran l’accent en temes com l’Exèrcit de l’Aire, la dana, i l’adolescència, entre d’altres temàtiques d’actualitat.
Segons ha comunicat l’organització, aquest esdeveniment gaudirà d’entrada lliure, permetent que tothom pugui participar. Cada sessió inclourà la intervenció dels directors i directores, que s’encarregaran de presentar les seves obres i participar en una breu ronda de preguntes i respostes amb l’audiència.
En aquesta edició, destaquen treballs com “A lo loco“, de Vicent Peris, que ofereix una mirada honesta sobre els desafiaments de la salut mental dins del sistema públic; “Coolor ’92“, de Carlos Baixauli, que tracta el cas Alcàsser des d’una nova perspectiva; i “Flors de plàstic“, d’Adán Aliaga, que converteix un ritual domèstic en un relat de memòria cinematogràfica.
Altres títols inclouen “Jarque. L’home objectiu“, de Laia Rico, que explora la vida del fotògraf Francesc Jarque, i “Els xics amb les xiques“, de Clàudia García de Mateos, que reflexiona sobre els estereotips de gènere de forma generacional. Així mateix, “Este és el diari no tan secret de Raquel” ofereix a l’espectador un viatge en el temps a través dels escrits adolescents de la seva directora, Raquel Agea Ramos.
Algunes pel·lícules posen l’atenció en col·lectius socials, com és el cas de “Pólvora cos so“, d’Andreu Signes, que realitza un retrat sonor de la mascletà, i “Futur“, d’Amanda Cots i Ángel Suárez, que narra les vivències de dos joves amics per les ruïnes de l’Havana. També hi ha espai per a l’experimentació formal amb “Aer“, de Josué Vergara i El Clarobscur Films, una peça inspirada en la partitura de l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai.
Quant a les últimes obres seleccionades, aquestes reflexionen sobre l’impacte emocional i material causat per la dana que va assolar la Comunitat Valenciana a l’octubre passat. “Després de la superfície“, d’Iván Fernández González, documenta la realitat de les zones més afectades, mentre que “Veus d’un carrer“, d’Elena Soler, donarà veu als testimonis de veïns i veïnes. A més, “Tornar a passar“, d’Ana Victoria Pérez (Bebè), ofereix una visió íntima i sensorial dels dies posteriors a l’esdeveniment catastròfic.
Aquesta programació no només pretén reforçar el vincle de DocsValencia i el Centre del Carme amb la societat, sinó que també posa de relleu les noves veus del cinema de no ficció. “Fragments” no només destaca el curtmetratge valencià, sinó que a més el col·loca en el centre d’una experiència cinematogràfica oberta, accessible i col·lectiva.