DocsValencia presenta ‘Fragments’: una marató de curtmetratges sobre l’Exèrcit de l’Aire, la dana i l’adolescència

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

DocsValencia – Espai de No Ficció ha anunciat el llançament de «Fragments«, una nova secció que es dedica exclusivament a curtmetratges realitzats per cineastes de la Comunitat Valenciana, amb el suport de la Fundació SGAE i la participació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana. El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) es convertirà en una sala de projeccions oberta al públic durant el cap de setmana del 10 i 11 de maig, acollint una marató de curts que posaran l’accent en temes com l’Exèrcit de l’Aire, la dana, i l’adolescència, entre d’altres temàtiques d’actualitat.

Segons ha comunicat l’organització, aquest esdeveniment gaudirà d’entrada lliure, permetent que tothom pugui participar. Cada sessió inclourà la intervenció dels directors i directores, que s’encarregaran de presentar les seves obres i participar en una breu ronda de preguntes i respostes amb l’audiència.

En aquesta edició, destaquen treballs com «A lo loco«, de Vicent Peris, que ofereix una mirada honesta sobre els desafiaments de la salut mental dins del sistema públic; «Coolor ’92«, de Carlos Baixauli, que tracta el cas Alcàsser des d’una nova perspectiva; i «Flors de plàstic«, d’Adán Aliaga, que converteix un ritual domèstic en un relat de memòria cinematogràfica.

Altres títols inclouen «Jarque. L’home objectiu«, de Laia Rico, que explora la vida del fotògraf Francesc Jarque, i «Els xics amb les xiques«, de Clàudia García de Mateos, que reflexiona sobre els estereotips de gènere de forma generacional. Així mateix, «Este és el diari no tan secret de Raquel» ofereix a l’espectador un viatge en el temps a través dels escrits adolescents de la seva directora, Raquel Agea Ramos.

Algunes pel·lícules posen l’atenció en col·lectius socials, com és el cas de «Pólvora cos so«, d’Andreu Signes, que realitza un retrat sonor de la mascletà, i «Futur«, d’Amanda Cots i Ángel Suárez, que narra les vivències de dos joves amics per les ruïnes de l’Havana. També hi ha espai per a l’experimentació formal amb «Aer«, de Josué Vergara i El Clarobscur Films, una peça inspirada en la partitura de l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai.

Quant a les últimes obres seleccionades, aquestes reflexionen sobre l’impacte emocional i material causat per la dana que va assolar la Comunitat Valenciana a l’octubre passat. «Després de la superfície«, d’Iván Fernández González, documenta la realitat de les zones més afectades, mentre que «Veus d’un carrer«, d’Elena Soler, donarà veu als testimonis de veïns i veïnes. A més, «Tornar a passar«, d’Ana Victoria Pérez (Bebè), ofereix una visió íntima i sensorial dels dies posteriors a l’esdeveniment catastròfic.

Aquesta programació no només pretén reforçar el vincle de DocsValencia i el Centre del Carme amb la societat, sinó que també posa de relleu les noves veus del cinema de no ficció. «Fragments» no només destaca el curtmetratge valencià, sinó que a més el col·loca en el centre d’una experiència cinematogràfica oberta, accessible i col·lectiva.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.