DocsValencia presenta ‘Fragments’: una marató de curtmetratges sobre l’Exèrcit de l’Aire, la dana i l’adolescència

Ejemplo de shortcode con estilo
DocsValencia llança 'Fragments', una secció dedicada a curtmetratges de cineastes valencians, destacant obres sobre l'Exèrcit de l'Aire, la dana i l'adolescència; amb entrada lliure i sessions amb directors.

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

DocsValencia – Espai de No Ficció ha anunciat el llançament de «Fragments«, una nova secció que es dedica exclusivament a curtmetratges realitzats per cineastes de la Comunitat Valenciana, amb el suport de la Fundació SGAE i la participació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana. El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) es convertirà en una sala de projeccions oberta al públic durant el cap de setmana del 10 i 11 de maig, acollint una marató de curts que posaran l’accent en temes com l’Exèrcit de l’Aire, la dana, i l’adolescència, entre d’altres temàtiques d’actualitat.

Segons ha comunicat l’organització, aquest esdeveniment gaudirà d’entrada lliure, permetent que tothom pugui participar. Cada sessió inclourà la intervenció dels directors i directores, que s’encarregaran de presentar les seves obres i participar en una breu ronda de preguntes i respostes amb l’audiència.

En aquesta edició, destaquen treballs com «A lo loco«, de Vicent Peris, que ofereix una mirada honesta sobre els desafiaments de la salut mental dins del sistema públic; «Coolor ’92«, de Carlos Baixauli, que tracta el cas Alcàsser des d’una nova perspectiva; i «Flors de plàstic«, d’Adán Aliaga, que converteix un ritual domèstic en un relat de memòria cinematogràfica.

Altres títols inclouen «Jarque. L’home objectiu«, de Laia Rico, que explora la vida del fotògraf Francesc Jarque, i «Els xics amb les xiques«, de Clàudia García de Mateos, que reflexiona sobre els estereotips de gènere de forma generacional. Així mateix, «Este és el diari no tan secret de Raquel» ofereix a l’espectador un viatge en el temps a través dels escrits adolescents de la seva directora, Raquel Agea Ramos.

Algunes pel·lícules posen l’atenció en col·lectius socials, com és el cas de «Pólvora cos so«, d’Andreu Signes, que realitza un retrat sonor de la mascletà, i «Futur«, d’Amanda Cots i Ángel Suárez, que narra les vivències de dos joves amics per les ruïnes de l’Havana. També hi ha espai per a l’experimentació formal amb «Aer«, de Josué Vergara i El Clarobscur Films, una peça inspirada en la partitura de l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai.

Quant a les últimes obres seleccionades, aquestes reflexionen sobre l’impacte emocional i material causat per la dana que va assolar la Comunitat Valenciana a l’octubre passat. «Després de la superfície«, d’Iván Fernández González, documenta la realitat de les zones més afectades, mentre que «Veus d’un carrer«, d’Elena Soler, donarà veu als testimonis de veïns i veïnes. A més, «Tornar a passar«, d’Ana Victoria Pérez (Bebè), ofereix una visió íntima i sensorial dels dies posteriors a l’esdeveniment catastròfic.

Aquesta programació no només pretén reforçar el vincle de DocsValencia i el Centre del Carme amb la societat, sinó que també posa de relleu les noves veus del cinema de no ficció. «Fragments» no només destaca el curtmetratge valencià, sinó que a més el col·loca en el centre d’una experiència cinematogràfica oberta, accessible i col·lectiva.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.