Dominique Pélicot torna a absentar-se per problemes de salut del juí per drogar i violar a la seua dona

El president del tribunal informa que el seu estat ha empitjorat i no podrà acudir als jutjats ni el dijous ni el divendres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Dominique Pélicot, l’home sobrenomenat com el ‘Monstre d’Avinyó’ i acusat d’haver drogat a la seua dona durant almenys una dècada perquè desenes d’individus la violaren en el seu propi habitatge, ha tornat a absentar-se hui dimecres del juí en contra seva per motius de salut després que fóra hospitalitzat el dimarts per problemes intestinals.

L’acusat de 71 anys, que s’ha assegut breument este matí en el banc dels acusats després d’entrar en els jutjats ajudant-se d’un bastó, ha abandonat poc després la sala del Tribunal de Vaucluse després de ser excusat a petició dels seus advocats.

El dilluns, Pélicot tampoc va declarar davant del tribunal, que va ordenar llavors que se li realitzaren diversos exàmens mèdics en honor de decidir si suspendre o no el procés de forma temporal, segons informacions de la cadena de televisió francesa BFMTV.

No obstant això, el dimarts la cort va dir haver rebut diversos informes sobre la salut de Pélicot –que també patiria una possible infecció urinària– que reflectien que el seu estat era compatible amb la seua presència en els jutjats, una decisió que ha sigut revertida aquest dimecres després de la seua aparició.

El seu equip legal ha insistit en la necessitat que es duga a terme una anàlisi forense exhaustiu atès que encara no ha rebut tractament mèdic algun, per la qual cosa el president del tribunal, Roger Arata, ha sol·licitat una nova valoració dels experts durant el dia de hui.

Més tard, Arata ha informat que la salut de Dominique Pélicot «ha empitjorat» en les últimes hores, per la qual cosa no podrà presentar-se davant de la cort ni el dijous ni el divendres, tal com estava previst, segons ha arreplegat el diari ‘Le Figaro’.

La seua advocada, Béatrice Zavarro, ha afirmat que només compareixerà per a parlar sobre els fets en els quals està involucrat Jean-Pierre M., de 63 anys, acusat de violar a la seua pròpia dona –i no a Gisèle– seguint un mètode similar al de Pélicot.

Jean-Pierre M. hauria comptat amb l’ajuda de l’acusat principal per a subministrar també ansiolítics a la seua dona sense el seu consentiment en honor de mantenir-la inconscient durant les agressions, tal com se li imputa a Pélicot.

Del total d’homes que se senten en la banqueta per este cas, 35 han reconegut haver mantingut relacions sexuals, però han assegurat que no entenien que fora un abús no consentit si no un «joc» al que hauria accedit la parella. Només tres han demanat disculpes de moment.

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU