Dominique Pélicot torna a absentar-se per problemes de salut del juí per drogar i violar a la seua dona

El president del tribunal informa que el seu estat ha empitjorat i no podrà acudir als jutjats ni el dijous ni el divendres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Dominique Pélicot, l’home sobrenomenat com el ‘Monstre d’Avinyó’ i acusat d’haver drogat a la seua dona durant almenys una dècada perquè desenes d’individus la violaren en el seu propi habitatge, ha tornat a absentar-se hui dimecres del juí en contra seva per motius de salut després que fóra hospitalitzat el dimarts per problemes intestinals.

L’acusat de 71 anys, que s’ha assegut breument este matí en el banc dels acusats després d’entrar en els jutjats ajudant-se d’un bastó, ha abandonat poc després la sala del Tribunal de Vaucluse després de ser excusat a petició dels seus advocats.

El dilluns, Pélicot tampoc va declarar davant del tribunal, que va ordenar llavors que se li realitzaren diversos exàmens mèdics en honor de decidir si suspendre o no el procés de forma temporal, segons informacions de la cadena de televisió francesa BFMTV.

No obstant això, el dimarts la cort va dir haver rebut diversos informes sobre la salut de Pélicot –que també patiria una possible infecció urinària– que reflectien que el seu estat era compatible amb la seua presència en els jutjats, una decisió que ha sigut revertida aquest dimecres després de la seua aparició.

El seu equip legal ha insistit en la necessitat que es duga a terme una anàlisi forense exhaustiu atès que encara no ha rebut tractament mèdic algun, per la qual cosa el president del tribunal, Roger Arata, ha sol·licitat una nova valoració dels experts durant el dia de hui.

Més tard, Arata ha informat que la salut de Dominique Pélicot «ha empitjorat» en les últimes hores, per la qual cosa no podrà presentar-se davant de la cort ni el dijous ni el divendres, tal com estava previst, segons ha arreplegat el diari ‘Le Figaro’.

La seua advocada, Béatrice Zavarro, ha afirmat que només compareixerà per a parlar sobre els fets en els quals està involucrat Jean-Pierre M., de 63 anys, acusat de violar a la seua pròpia dona –i no a Gisèle– seguint un mètode similar al de Pélicot.

Jean-Pierre M. hauria comptat amb l’ajuda de l’acusat principal per a subministrar també ansiolítics a la seua dona sense el seu consentiment en honor de mantenir-la inconscient durant les agressions, tal com se li imputa a Pélicot.

Del total d’homes que se senten en la banqueta per este cas, 35 han reconegut haver mantingut relacions sexuals, però han assegurat que no entenien que fora un abús no consentit si no un «joc» al que hauria accedit la parella. Només tres han demanat disculpes de moment.

Últimes notícies

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.

Mestalla enceta l’última temporada amb l’estrena de LaLiga entre València i Celta

València i Celta de Vigo debuten este dissabte en LaLiga a Mestalla, en el primer partit de l’última temporada del vell estadi abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027. Tots dos equips arriben amb dubtes i novetats en la plantilla després d’una pretemporada irregular.

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.