5.3 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Dominique Pélicot torna a absentar-se per problemes de salut del juí per drogar i violar a la seua dona

El president del tribunal informa que el seu estat ha empitjorat i no podrà acudir als jutjats ni el dijous ni el divendres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Dominique Pélicot, l’home sobrenomenat com el ‘Monstre d’Avinyó’ i acusat d’haver drogat a la seua dona durant almenys una dècada perquè desenes d’individus la violaren en el seu propi habitatge, ha tornat a absentar-se hui dimecres del juí en contra seva per motius de salut després que fóra hospitalitzat el dimarts per problemes intestinals.

L’acusat de 71 anys, que s’ha assegut breument este matí en el banc dels acusats després d’entrar en els jutjats ajudant-se d’un bastó, ha abandonat poc després la sala del Tribunal de Vaucluse després de ser excusat a petició dels seus advocats.

El dilluns, Pélicot tampoc va declarar davant del tribunal, que va ordenar llavors que se li realitzaren diversos exàmens mèdics en honor de decidir si suspendre o no el procés de forma temporal, segons informacions de la cadena de televisió francesa BFMTV.

No obstant això, el dimarts la cort va dir haver rebut diversos informes sobre la salut de Pélicot –que també patiria una possible infecció urinària– que reflectien que el seu estat era compatible amb la seua presència en els jutjats, una decisió que ha sigut revertida aquest dimecres després de la seua aparició.

El seu equip legal ha insistit en la necessitat que es duga a terme una anàlisi forense exhaustiu atès que encara no ha rebut tractament mèdic algun, per la qual cosa el president del tribunal, Roger Arata, ha sol·licitat una nova valoració dels experts durant el dia de hui.

Més tard, Arata ha informat que la salut de Dominique Pélicot “ha empitjorat” en les últimes hores, per la qual cosa no podrà presentar-se davant de la cort ni el dijous ni el divendres, tal com estava previst, segons ha arreplegat el diari ‘Le Figaro’.

La seua advocada, Béatrice Zavarro, ha afirmat que només compareixerà per a parlar sobre els fets en els quals està involucrat Jean-Pierre M., de 63 anys, acusat de violar a la seua pròpia dona –i no a Gisèle– seguint un mètode similar al de Pélicot.

Jean-Pierre M. hauria comptat amb l’ajuda de l’acusat principal per a subministrar també ansiolítics a la seua dona sense el seu consentiment en honor de mantenir-la inconscient durant les agressions, tal com se li imputa a Pélicot.

Del total d’homes que se senten en la banqueta per este cas, 35 han reconegut haver mantingut relacions sexuals, però han assegurat que no entenien que fora un abús no consentit si no un “joc” al que hauria accedit la parella. Només tres han demanat disculpes de moment.

Últimes notícies

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.

Pedro Martínez avisa d’una setmana de màxima exigència per al València Basket

El tècnic va qualificar com una de les més dures del curs la seqüència Estrella Roja, Mònaco i Unicaja. Va reclamar descans, rotació i aprofitar el poc entrenament.

Sanitat aconsella abrigar-se per capes i apagar estufes a la nit davant els dies més freds

Sanitat recomana abrigar-se per capes, protegir cap, mans i peus i apagar estufes a la nit per a previndre problemes de salut per les baixes temperatures. També demana ventilar, hidratar-se, evitar l'alcohol i seguir les alertes, amb èmfasi en la vacunació antigripal

Acaçar i assetjar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana explica les diferències entre estes dos paraules i com emprar-les correctament

La Associació per la Coeducació denúncia que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere a les aules

La Associació per la Coeducació ha advertit que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere i reduïx la coeducació a un paper testimonial. També ha alertat de la falta de recursos i de l'ús indiscriminat de la mediació en contextos de desigualtat.

La Fundació Broseta entregarà el 15 el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado

La Fundació Manuel Broseta entregarà el 15 de gener el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado en el Palau de la Generalitat. L'organització confia en la presència de González, pendent de la situació a Veneçuela.