Dominique Pélicot torna a absentar-se per problemes de salut del juí per drogar i violar a la seua dona

El president del tribunal informa que el seu estat ha empitjorat i no podrà acudir als jutjats ni el dijous ni el divendres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Dominique Pélicot, l’home sobrenomenat com el ‘Monstre d’Avinyó’ i acusat d’haver drogat a la seua dona durant almenys una dècada perquè desenes d’individus la violaren en el seu propi habitatge, ha tornat a absentar-se hui dimecres del juí en contra seva per motius de salut després que fóra hospitalitzat el dimarts per problemes intestinals.

L’acusat de 71 anys, que s’ha assegut breument este matí en el banc dels acusats després d’entrar en els jutjats ajudant-se d’un bastó, ha abandonat poc després la sala del Tribunal de Vaucluse després de ser excusat a petició dels seus advocats.

El dilluns, Pélicot tampoc va declarar davant del tribunal, que va ordenar llavors que se li realitzaren diversos exàmens mèdics en honor de decidir si suspendre o no el procés de forma temporal, segons informacions de la cadena de televisió francesa BFMTV.

No obstant això, el dimarts la cort va dir haver rebut diversos informes sobre la salut de Pélicot –que també patiria una possible infecció urinària– que reflectien que el seu estat era compatible amb la seua presència en els jutjats, una decisió que ha sigut revertida aquest dimecres després de la seua aparició.

El seu equip legal ha insistit en la necessitat que es duga a terme una anàlisi forense exhaustiu atès que encara no ha rebut tractament mèdic algun, per la qual cosa el president del tribunal, Roger Arata, ha sol·licitat una nova valoració dels experts durant el dia de hui.

Més tard, Arata ha informat que la salut de Dominique Pélicot «ha empitjorat» en les últimes hores, per la qual cosa no podrà presentar-se davant de la cort ni el dijous ni el divendres, tal com estava previst, segons ha arreplegat el diari ‘Le Figaro’.

La seua advocada, Béatrice Zavarro, ha afirmat que només compareixerà per a parlar sobre els fets en els quals està involucrat Jean-Pierre M., de 63 anys, acusat de violar a la seua pròpia dona –i no a Gisèle– seguint un mètode similar al de Pélicot.

Jean-Pierre M. hauria comptat amb l’ajuda de l’acusat principal per a subministrar també ansiolítics a la seua dona sense el seu consentiment en honor de mantenir-la inconscient durant les agressions, tal com se li imputa a Pélicot.

Del total d’homes que se senten en la banqueta per este cas, 35 han reconegut haver mantingut relacions sexuals, però han assegurat que no entenien que fora un abús no consentit si no un «joc» al que hauria accedit la parella. Només tres han demanat disculpes de moment.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU