Dominique Pélicot torna a absentar-se per problemes de salut del juí per drogar i violar a la seua dona

El president del tribunal informa que el seu estat ha empitjorat i no podrà acudir als jutjats ni el dijous ni el divendres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Dominique Pélicot, l’home sobrenomenat com el ‘Monstre d’Avinyó’ i acusat d’haver drogat a la seua dona durant almenys una dècada perquè desenes d’individus la violaren en el seu propi habitatge, ha tornat a absentar-se hui dimecres del juí en contra seva per motius de salut després que fóra hospitalitzat el dimarts per problemes intestinals.

L’acusat de 71 anys, que s’ha assegut breument este matí en el banc dels acusats després d’entrar en els jutjats ajudant-se d’un bastó, ha abandonat poc després la sala del Tribunal de Vaucluse després de ser excusat a petició dels seus advocats.

El dilluns, Pélicot tampoc va declarar davant del tribunal, que va ordenar llavors que se li realitzaren diversos exàmens mèdics en honor de decidir si suspendre o no el procés de forma temporal, segons informacions de la cadena de televisió francesa BFMTV.

No obstant això, el dimarts la cort va dir haver rebut diversos informes sobre la salut de Pélicot –que també patiria una possible infecció urinària– que reflectien que el seu estat era compatible amb la seua presència en els jutjats, una decisió que ha sigut revertida aquest dimecres després de la seua aparició.

El seu equip legal ha insistit en la necessitat que es duga a terme una anàlisi forense exhaustiu atès que encara no ha rebut tractament mèdic algun, per la qual cosa el president del tribunal, Roger Arata, ha sol·licitat una nova valoració dels experts durant el dia de hui.

Més tard, Arata ha informat que la salut de Dominique Pélicot «ha empitjorat» en les últimes hores, per la qual cosa no podrà presentar-se davant de la cort ni el dijous ni el divendres, tal com estava previst, segons ha arreplegat el diari ‘Le Figaro’.

La seua advocada, Béatrice Zavarro, ha afirmat que només compareixerà per a parlar sobre els fets en els quals està involucrat Jean-Pierre M., de 63 anys, acusat de violar a la seua pròpia dona –i no a Gisèle– seguint un mètode similar al de Pélicot.

Jean-Pierre M. hauria comptat amb l’ajuda de l’acusat principal per a subministrar també ansiolítics a la seua dona sense el seu consentiment en honor de mantenir-la inconscient durant les agressions, tal com se li imputa a Pélicot.

Del total d’homes que se senten en la banqueta per este cas, 35 han reconegut haver mantingut relacions sexuals, però han assegurat que no entenien que fora un abús no consentit si no un «joc» al que hauria accedit la parella. Només tres han demanat disculpes de moment.

Últimes notícies

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.

Bartzokas reivindica l’esforç de Olympiacos abans de la Final Four de l’Eurolliga

El tècnic de Olympiacos Georgios Bartzokas subratlla la dificultat d'aconseguir la Final Four de l'Eurolliga i confia que el seu equip faça l'últim pas per a conquistar un títol que se'ls resistix des de 2013.