Dotze xefs internacionals cuinaran paelles en el World Paella Day este dissabte a València

El World Paella Day 2025 reunirà este dissabte en La Marina de València a dotze xefs internacionals per a cuinar paelles en directe i retre homenatge al plat valencià. La cita, que coincidix amb el Dia Mundial de la Paella el 20 de setembre, ocuparà la plaça de l’Aigua, al costat de l’Embull 2, i convertirà el recinte portuari en un escenari gastronòmic obert al públic.

Els participants han sigut triats pel seu mestratge amb l’arròs. Varis van aconseguir la seua plaça després de superar semifinals celebrades en Piriápolis, Vila de Leyva, Osaka, Burgas, Pobla i Sant Joan; uns altres es van guanyar el bitllet mitjançant votacions populars als seus països després de protagonitzar campanyes de promoció. El procés combina tècnica, competició i suport social, i assegura una representació variada d’estils i trajectòries.

L’alineació reunix cuiners de dotze països: Frédéric Gallego per França, Łukasz Kaniecki per Polònia, Eva Gallart López per Dinamarca, Ramona Trujillo Núñez per Romania, Kaloyan Kolev per Bulgària, William Téllez per Mèxic, Ian Escobar per l’Uruguai, Andrés Felipe Otálvaro per Colòmbia, Luis Fernando dona Rocha Coutinho pel Brasil, Roger Sandoval per Puerto Rico, Cheng Xiao Jie per la Xina i Kenta Seki pel Japó.

Competició i horaris

La jornada començarà a les 10.00 amb els cuinats en directe de les semifinals. En este tram, els dotze aspirants presentaran les seues propostes davant un jurat que seleccionarà a sis finalistes, un sedàs que posarà el focus en el producte, el punt de l’arròs i la fidelitat a l’esperit de la paella, elements que estructuren el propi certamen.

Després d’una pausa, la gran final arrancarà a les 14.00 i es prolongarà fins a les 16.30. A les 17.15, una vegada deliberat el jurat, es proclamarà al guanyador i s’entregarà la copa. L’activitat continuarà fins a les 19.00 amb nous cuinats, de manera que el públic podrà seguir diferents elaboracions al llarg del dia i apreciar temps, tècniques i decisions de cada equip.

Durant tota la jornada s’oferiran racions de paella a un preu de cinc euros. Esta venda permet provar el plat mentres s’assistix a les demostracions, i contribuïx a mantindre un ambient pròxim i participatiu, en el qual la cuina es compartix a peu de port i l’aroma del socarrat marca el ritme de l’esdeveniment.

Un aparador global per a la paella

El certamen compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana i de l’àrea municipal de Turisme. En la presentació de les novetats es va subratllar que la paella és senya d’identitat de València i, alhora, un plat internacional; també que la jornada connecta la ciutat amb el món i reflectix un model gastronòmic basat en producte mediterrani i tradició.

Abans del concurs, els xefs viuran una experiència d’immersió cultural i gastronòmica per a conéixer la història de la paella i els rebostos naturals de la ciutat. La guia serà a càrrec de Chabe Soler, guanyadora del World Paella Day 2020 i xef de Vila Indiano; del mestre paeller Rafa Margós; de Santos Ruiz, gerent de la DO Arròs de València; i de Javier Baixauli, CEO d’Original Paella. Esta fase prèvia els ajudarà a interpretar el territori i a ajustar les seues receptes al producte local sense perdre el seu segell personal.

Amb participants procedents d’Europa, Amèrica i Àsia, l’edició d’enguany consolida al World Paella Day com a aparador global. La combinació de competició, divulgació i degustació busca reforçar la relació entre la recepta tradicional i la seua projecció internacional, i afermar a València com a destí gastronòmic de referència entorn de l’arròs.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.