14.2 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Caixa Ontinyent, l’única caixa d’estalvis valenciana

 

Caixa Ontinyent és una entitat bancària valenciana amb més de 130 anys d’història. Aquesta entitat va ser fundada l’any 1884 i actualment és l’única caixa d’estalvis valenciana existent. Així mateix, és una de les dos úniques caixes que queden a tota Espanya després de la reestructuració patida pel sistema financer estatal.

 

El seu principal àmbit d’actuació són les comarques centrals de la Comunitat, és a dir, aquells que se situen al sud de la província de València i el nord de la Província d’Alacant. A més, també compta amb presència a la capital, a València.

 

Aquelles zones on l’entitat està present són l’espai sobre el qual repercuteixen els beneficis de l’aplicació de la seua obra social, caracteritzada per un ampli ventall de projectes i iniciatives socials, culturals i educatives que compten amb el suport de Caixa Ontinyent.

 

Presència a diverses comarques valencianes

Caixa Ontinyent compta amb una xarxa d’oficines que s’estén per un total de cinc comarques, a més de la ciutat de València. Aquestes són la Vall d’Albaida, La Costera, La Safor, el Comtat, i l’Alcoià. Entre totes elles suma més de 40 oficines.

 

Noves Oficines Centrals

Pel que fa a les seues oficines centrals, es troben ubicades a Ontinyent, a la plaça Sant Domingo de la localitat. Es tracta d’unes instal·lacions remodelades fa escassos anys, que van ser visitades en la seua presentació oficial, en novembre de 2017, per part del president de la Generalitat, Ximo Puig. En aquesta visita, el president de l’executiu valencià va estar acompanyat pel president de l’entitat, Antonio Carbonell.

 

La reforma de l’espai ha permés actualitzar i centralitzar els serveis de l’entitat i incorporar les últimes tecnologies.

 

Obra Social

L’Obra Social de Caixa Ontinyent té com a objectiu convertir els beneficis de l’entitat en un bé comunitari, a través del seu suport a projectes d’interés col·lectiu en les zones del seu àmbit d’actuació. Aquesta tasca social beneficia cada any a més de 200.000 persones, i permet, a més, mantindre 200 llocs estables de treball.

 

Les principals línies d’actuació de l’Obra social de Caixa Ontinyent són la implantació de centres, la col·laboració amb col·lectius, les publicacions, i el desenvolupament d’altres projectes com el Centre Cultural caixa Ontinyent, la Coral caixa Ontinyent o l’orquestra Simfònica Caixa Ontinyent. A més, l’entitat també dóna suport al món universitari de la zona.

 

Pel que fa a la implantació de centres, Caixa Ontinyent va començar aquesta línia d’actuació l’any 1981. Des d’aquell moment s’han desenvolupat 24 centres relacionats amb funcions de tipus assistencial, educatiu, sanitari, cultural o esportiu. Tots ells tenen com a objectiu afavorir un major benestar dels habitants de la zona on s’ubiquen.

 

L’entitat també col·labora amb diferents col·lectius de tipus assistencial, cultural, educatiu, esportiu i mediambiental.

 

En el vessant més cultural, Caixa Ontinyent també aposta, des de 1995, per les publicacions literàries i musicals, centrades en temes autòctons, amb l’objectiu de divulgar i conservar el patrimoni cultural del territori. Actualment, gràcies a aquesta tasca, existeix un fons editorial amb més de 100 llibres i més 40 discos.

 

L’aposta per la cultura també està present al Centre Cultural Caixa Ontinyent, ubicat a la mateixa ciutat d’Ontinyent, que alberga al llarg de l’any una gran multitud d’iniciatives culturals, exposicions, conferències i altres activitats. L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent i la Coral Caixa Ontinyent demostren, així mateix, l’aposta de l’entitat pel patrimoni musical.

 

Per altra banda, Caixa Ontinyent aposta seriosament pel món universitari, tenint participació i donant suport a projectes al campus d’Ontinyent (Universitat de València), els campus de Gandia i Alcoi (Universitat Politècnica de València) i la Seu universitària de Cocentaina (Universitat d’Alacant).

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.