Caixa Ontinyent, l’única caixa d’estalvis valenciana

 

Caixa Ontinyent és una entitat bancària valenciana amb més de 130 anys d’història. Aquesta entitat va ser fundada l’any 1884 i actualment és l’única caixa d’estalvis valenciana existent. Així mateix, és una de les dos úniques caixes que queden a tota Espanya després de la reestructuració patida pel sistema financer estatal.

 

El seu principal àmbit d’actuació són les comarques centrals de la Comunitat, és a dir, aquells que se situen al sud de la província de València i el nord de la Província d’Alacant. A més, també compta amb presència a la capital, a València.

 

Aquelles zones on l’entitat està present són l’espai sobre el qual repercuteixen els beneficis de l’aplicació de la seua obra social, caracteritzada per un ampli ventall de projectes i iniciatives socials, culturals i educatives que compten amb el suport de Caixa Ontinyent.

 

Presència a diverses comarques valencianes

Caixa Ontinyent compta amb una xarxa d’oficines que s’estén per un total de cinc comarques, a més de la ciutat de València. Aquestes són la Vall d’Albaida, La Costera, La Safor, el Comtat, i l’Alcoià. Entre totes elles suma més de 40 oficines.

 

Noves Oficines Centrals

Pel que fa a les seues oficines centrals, es troben ubicades a Ontinyent, a la plaça Sant Domingo de la localitat. Es tracta d’unes instal·lacions remodelades fa escassos anys, que van ser visitades en la seua presentació oficial, en novembre de 2017, per part del president de la Generalitat, Ximo Puig. En aquesta visita, el president de l’executiu valencià va estar acompanyat pel president de l’entitat, Antonio Carbonell.

 

La reforma de l’espai ha permés actualitzar i centralitzar els serveis de l’entitat i incorporar les últimes tecnologies.

 

Obra Social

L’Obra Social de Caixa Ontinyent té com a objectiu convertir els beneficis de l’entitat en un bé comunitari, a través del seu suport a projectes d’interés col·lectiu en les zones del seu àmbit d’actuació. Aquesta tasca social beneficia cada any a més de 200.000 persones, i permet, a més, mantindre 200 llocs estables de treball.

 

Les principals línies d’actuació de l’Obra social de Caixa Ontinyent són la implantació de centres, la col·laboració amb col·lectius, les publicacions, i el desenvolupament d’altres projectes com el Centre Cultural caixa Ontinyent, la Coral caixa Ontinyent o l’orquestra Simfònica Caixa Ontinyent. A més, l’entitat també dóna suport al món universitari de la zona.

 

Pel que fa a la implantació de centres, Caixa Ontinyent va començar aquesta línia d’actuació l’any 1981. Des d’aquell moment s’han desenvolupat 24 centres relacionats amb funcions de tipus assistencial, educatiu, sanitari, cultural o esportiu. Tots ells tenen com a objectiu afavorir un major benestar dels habitants de la zona on s’ubiquen.

 

L’entitat també col·labora amb diferents col·lectius de tipus assistencial, cultural, educatiu, esportiu i mediambiental.

 

En el vessant més cultural, Caixa Ontinyent també aposta, des de 1995, per les publicacions literàries i musicals, centrades en temes autòctons, amb l’objectiu de divulgar i conservar el patrimoni cultural del territori. Actualment, gràcies a aquesta tasca, existeix un fons editorial amb més de 100 llibres i més 40 discos.

 

L’aposta per la cultura també està present al Centre Cultural Caixa Ontinyent, ubicat a la mateixa ciutat d’Ontinyent, que alberga al llarg de l’any una gran multitud d’iniciatives culturals, exposicions, conferències i altres activitats. L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent i la Coral Caixa Ontinyent demostren, així mateix, l’aposta de l’entitat pel patrimoni musical.

 

Per altra banda, Caixa Ontinyent aposta seriosament pel món universitari, tenint participació i donant suport a projectes al campus d’Ontinyent (Universitat de València), els campus de Gandia i Alcoi (Universitat Politècnica de València) i la Seu universitària de Cocentaina (Universitat d’Alacant).

Últimes notícies

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.