Quins són els barris més cars de València per a comprar un pis?

L’Eixample, Ciutat Vella i Pla del Reial són els barris més cars per a comprar un pis a València. El preu de metre quadrat en aquestes zones oscil·la entre 1.908 i 4.181 com a preu màxim. El més demandat per part dels compradors són habitatges de tres dormitoris amb terrassa distribuïts en una superfície mitjana de 128 m². Per a qui vulga adquirir aquest tipus de propietat en la zona més cara, el pis li costaria més de 565.000 euros.

El preu mitjà en la capital del Túria se situa en els 2.402 euros/m², pujant un 6% respecte a l’any anterior segons indica l’informe de mercat 2021-2022, que ha presentat hui a València Engel & Völkers, basat en les operacions realitzades per la companyia immobiliària en 2021.

Segons les dades aportades, la Comunitat Valenciana encapçala la compravenda d’habitatges de segona mà a Espanya, amb un volum de 86% en les transaccions d’immobles usats. A més, és la tercera amb major pes de compra per part d’estrangers, per darrere de Canàries i Balears. De fet, el 35% de les operacions correspon a forans, principalment d’alemanys.

El CEO per a Espanya, Portugal i Andorra d’Engel & Völkers, Juan-Galo Macià, ha explicat que hi ha escassetat d’habitatges «tenim 11.000 compradors i 1600 propietats, és a dir, 7 clients que volen comprar per propietat que en disposem». A més, ha lamentat que no hi haja grans plans d’obra nova a la ciutat «València no està creixent». Això suposa la pujada de preus de segona mà i, d’altra banda, pot produir la fugida de grans fons per la falta de grans projectes urbanístics i la lentitud en la concessió de llicències. De fet, aquest tipus de construccions s’han produït en l’extraradi, a causa de l’escassa disponibilitat de sòl finalista en el centre de la ciutat. Sent, per tant, l’oferta d’obra nova a València inelàstica, amb una demanda molt superior a la disponibilitat.


El preu del lloguer a València augmenta un 9%

El preu del lloguer torna a pujar a València, destacant la mitjana 13.7 euros/m² en els Poblats Marítims. En el cas de Ciutat Vella i l’Exaimple la mitjana és de 12.2 euros/m².

Per a aquells que volgueren llogar un habitatge prop de la mar, la mensualitat els eixiria per 1644 euros en un pis de 120 m². Si l’elecció fora el centre de València, el lloguer rondaria els 1460 euros.

Últimes notícies

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.