La Comunitat tanca el 2022 amb una taxa d’atur del 13,5% i lidera la creació d’ocupació

L’atur a la Comunitat Valenciana va baixar en 8.600 persones l’any 2022, fet que suposa un 2,42 menys que el 2021, mentre que la feina va créixer en més de 102.700 llocs de treball (un 4,86% més).

Segons dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Comunitat Valenciana ha creat més de 100.000 llocs de treball, pràcticament un terç del total que es van generar a tot l’Estat (278.900).

Les xifres eleven el total d’ocupats al territori a 2.218.600, el millor registre anotat en quinze anys, des del febrer del 2008, i situen l’autonomia al capdavant del país en creació de llocs de treball.

Des de gener, la xifra de persones que no tenen feina ha crescut en gairebé 30.000 i ho ha fet de manera gradual en tots els trimestres. L’últim del 2022 també ha estat negatiu per a l’atur, que ha tornat a repuntar en 5.300 persones des de l’octubre.

A l’últim trimestre la taxa d’atur es manté estable, al 13,5% i amb prou feines repunten unes dècimes les d’ocupació i activitat. El nombre total de persones desempleades se situa en 347.200.

Per sexes, l’atur frega el 165 entre les dones i es queda a l’11’6 entre els homes. I per províncies, també hi ha diferències, la taxa més alta la registra Alacant, és el del 15,2%, del 13’6 a Castelló i a València del 12,3%. De fet, a l’últim trimestre de l’any, l’atur va augmentar més d’un punt i mig a Alacant i Castelló, i baixa en punt i mig també a la de València.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.