La Comunitat tanca el 2022 amb una taxa d’atur del 13,5% i lidera la creació d’ocupació

L’atur a la Comunitat Valenciana va baixar en 8.600 persones l’any 2022, fet que suposa un 2,42 menys que el 2021, mentre que la feina va créixer en més de 102.700 llocs de treball (un 4,86% més).

Segons dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Comunitat Valenciana ha creat més de 100.000 llocs de treball, pràcticament un terç del total que es van generar a tot l’Estat (278.900).

Les xifres eleven el total d’ocupats al territori a 2.218.600, el millor registre anotat en quinze anys, des del febrer del 2008, i situen l’autonomia al capdavant del país en creació de llocs de treball.

Des de gener, la xifra de persones que no tenen feina ha crescut en gairebé 30.000 i ho ha fet de manera gradual en tots els trimestres. L’últim del 2022 també ha estat negatiu per a l’atur, que ha tornat a repuntar en 5.300 persones des de l’octubre.

A l’últim trimestre la taxa d’atur es manté estable, al 13,5% i amb prou feines repunten unes dècimes les d’ocupació i activitat. El nombre total de persones desempleades se situa en 347.200.

Per sexes, l’atur frega el 165 entre les dones i es queda a l’11’6 entre els homes. I per províncies, també hi ha diferències, la taxa més alta la registra Alacant, és el del 15,2%, del 13’6 a Castelló i a València del 12,3%. De fet, a l’últim trimestre de l’any, l’atur va augmentar més d’un punt i mig a Alacant i Castelló, i baixa en punt i mig també a la de València.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.