La Comunitat tanca el 2022 amb una taxa d’atur del 13,5% i lidera la creació d’ocupació

L’atur a la Comunitat Valenciana va baixar en 8.600 persones l’any 2022, fet que suposa un 2,42 menys que el 2021, mentre que la feina va créixer en més de 102.700 llocs de treball (un 4,86% més).

Segons dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Comunitat Valenciana ha creat més de 100.000 llocs de treball, pràcticament un terç del total que es van generar a tot l’Estat (278.900).

Les xifres eleven el total d’ocupats al territori a 2.218.600, el millor registre anotat en quinze anys, des del febrer del 2008, i situen l’autonomia al capdavant del país en creació de llocs de treball.

Des de gener, la xifra de persones que no tenen feina ha crescut en gairebé 30.000 i ho ha fet de manera gradual en tots els trimestres. L’últim del 2022 també ha estat negatiu per a l’atur, que ha tornat a repuntar en 5.300 persones des de l’octubre.

A l’últim trimestre la taxa d’atur es manté estable, al 13,5% i amb prou feines repunten unes dècimes les d’ocupació i activitat. El nombre total de persones desempleades se situa en 347.200.

Per sexes, l’atur frega el 165 entre les dones i es queda a l’11’6 entre els homes. I per províncies, també hi ha diferències, la taxa més alta la registra Alacant, és el del 15,2%, del 13’6 a Castelló i a València del 12,3%. De fet, a l’últim trimestre de l’any, l’atur va augmentar més d’un punt i mig a Alacant i Castelló, i baixa en punt i mig també a la de València.

Últimes notícies

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.