Ximo Puig assegura que ‘la reactivació econòmica és una realitat’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les dades del primer trimestre de l’Enquesta de Població Activa i ha assegurat que «la reactivació econòmica és una realitat» perquè tots els indicadors econòmics i socials estan millorant malgrat la guerra a Ucraïna i de les seues conseqüències econòmiques.

Així ho ha manifestat després de participar en la romeria de la Santa Faz d’Alacant, on ha assenyalat que la creació de 40.000 llocs de treball durant el primer trimestre de l’any és una notícia «molt positiva«, especialment per a la província d’Alacant on més ocupació s’està creant dins de la Comunitat Valenciana.

El president ha assenyalat que aquestes dades «ens animen a seguir avant» malgrat les dificultats actuals, i ha considerat claus d’aquesta situació la «capacitat de treballar junts» empresaris i treballadors, així com l'»entorn d’estabilitat» necessaris per a escometre la transició ecològica i digital en la Comunitat Valenciana, amb l’ajuda dels fons europeus, i millorar la productivitat i la qualitat de l’ocupació.

Respecte de la celebració de la tradicional romeria, el president ha destacat que després de dos anys de pandèmia és un «dia de retrobament» que contribueix a la «recuperació emocional«, i ha agraït el «comportament» i la «corresponsabilitat» de la societat valenciana durant aquest període, que al seu judici ha permés a la Comunitat Valenciana «eixir millor» d’aquesta situació del que ho han fet altres comunitats autònomes.

Així mateix, ha mostrat el seu suport a la sol·licitud del Ple de l’Ajuntament d’Alacant de declarar Festa d’Interés Turístic Autonòmic la Romeria de la Santa Faç, ja que segons ha assegurat «és un fet molt rellevant en la Comunitat Valenciana perquè «part de la identitat d’Alacant i de la voluntat de concòrdia, de convivència i de la voluntat de sumar«.

Balanç de legislatura

Durant la romeria, el president també ha realitzat una valoració de la legislatura, quan es compleix tres anys des de la celebració dels últims comicis autonòmics, i ha destacat que tots els indicadors «han millorat respecte a 2015, malgrat les dificultats«.

El cap del Consell ha assenyalat que, des d’aquesta perspectiva, «abordem el futur amb esperança» i ha qualificat 2022 d'»any decisiu» per a aconseguir les «fites fonamentals» com la recuperació del treball prevista.

Finalment, ha assenyalat que enguany també serà determinant per a la implantació dels projectes que rebran fons Next Generation, per a l’execució dels pressupostos «més importants de la història» i per a «continuar avançant en la potència del desenvolupament» de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.