Ximo Puig assegura que ‘la reactivació econòmica és una realitat’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les dades del primer trimestre de l’Enquesta de Població Activa i ha assegurat que “la reactivació econòmica és una realitat” perquè tots els indicadors econòmics i socials estan millorant malgrat la guerra a Ucraïna i de les seues conseqüències econòmiques.

Així ho ha manifestat després de participar en la romeria de la Santa Faz d’Alacant, on ha assenyalat que la creació de 40.000 llocs de treball durant el primer trimestre de l’any és una notícia “molt positiva“, especialment per a la província d’Alacant on més ocupació s’està creant dins de la Comunitat Valenciana.

El president ha assenyalat que aquestes dades “ens animen a seguir avant” malgrat les dificultats actuals, i ha considerat claus d’aquesta situació la “capacitat de treballar junts” empresaris i treballadors, així com l'”entorn d’estabilitat” necessaris per a escometre la transició ecològica i digital en la Comunitat Valenciana, amb l’ajuda dels fons europeus, i millorar la productivitat i la qualitat de l’ocupació.

Respecte de la celebració de la tradicional romeria, el president ha destacat que després de dos anys de pandèmia és un “dia de retrobament” que contribueix a la “recuperació emocional“, i ha agraït el “comportament” i la “corresponsabilitat” de la societat valenciana durant aquest període, que al seu judici ha permés a la Comunitat Valenciana “eixir millor” d’aquesta situació del que ho han fet altres comunitats autònomes.

Així mateix, ha mostrat el seu suport a la sol·licitud del Ple de l’Ajuntament d’Alacant de declarar Festa d’Interés Turístic Autonòmic la Romeria de la Santa Faç, ja que segons ha assegurat “és un fet molt rellevant en la Comunitat Valenciana perquè “part de la identitat d’Alacant i de la voluntat de concòrdia, de convivència i de la voluntat de sumar“.

Balanç de legislatura

Durant la romeria, el president també ha realitzat una valoració de la legislatura, quan es compleix tres anys des de la celebració dels últims comicis autonòmics, i ha destacat que tots els indicadors “han millorat respecte a 2015, malgrat les dificultats“.

El cap del Consell ha assenyalat que, des d’aquesta perspectiva, “abordem el futur amb esperança” i ha qualificat 2022 d'”any decisiu” per a aconseguir les “fites fonamentals” com la recuperació del treball prevista.

Finalment, ha assenyalat que enguany també serà determinant per a la implantació dels projectes que rebran fons Next Generation, per a l’execució dels pressupostos “més importants de la història” i per a “continuar avançant en la potència del desenvolupament” de la Comunitat Valenciana”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.