11.8 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Ximo Puig assegura que ‘la reactivació econòmica és una realitat’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les dades del primer trimestre de l’Enquesta de Població Activa i ha assegurat que “la reactivació econòmica és una realitat” perquè tots els indicadors econòmics i socials estan millorant malgrat la guerra a Ucraïna i de les seues conseqüències econòmiques.

Així ho ha manifestat després de participar en la romeria de la Santa Faz d’Alacant, on ha assenyalat que la creació de 40.000 llocs de treball durant el primer trimestre de l’any és una notícia “molt positiva“, especialment per a la província d’Alacant on més ocupació s’està creant dins de la Comunitat Valenciana.

El president ha assenyalat que aquestes dades “ens animen a seguir avant” malgrat les dificultats actuals, i ha considerat claus d’aquesta situació la “capacitat de treballar junts” empresaris i treballadors, així com l'”entorn d’estabilitat” necessaris per a escometre la transició ecològica i digital en la Comunitat Valenciana, amb l’ajuda dels fons europeus, i millorar la productivitat i la qualitat de l’ocupació.

Respecte de la celebració de la tradicional romeria, el president ha destacat que després de dos anys de pandèmia és un “dia de retrobament” que contribueix a la “recuperació emocional“, i ha agraït el “comportament” i la “corresponsabilitat” de la societat valenciana durant aquest període, que al seu judici ha permés a la Comunitat Valenciana “eixir millor” d’aquesta situació del que ho han fet altres comunitats autònomes.

Així mateix, ha mostrat el seu suport a la sol·licitud del Ple de l’Ajuntament d’Alacant de declarar Festa d’Interés Turístic Autonòmic la Romeria de la Santa Faç, ja que segons ha assegurat “és un fet molt rellevant en la Comunitat Valenciana perquè “part de la identitat d’Alacant i de la voluntat de concòrdia, de convivència i de la voluntat de sumar“.

Balanç de legislatura

Durant la romeria, el president també ha realitzat una valoració de la legislatura, quan es compleix tres anys des de la celebració dels últims comicis autonòmics, i ha destacat que tots els indicadors “han millorat respecte a 2015, malgrat les dificultats“.

El cap del Consell ha assenyalat que, des d’aquesta perspectiva, “abordem el futur amb esperança” i ha qualificat 2022 d'”any decisiu” per a aconseguir les “fites fonamentals” com la recuperació del treball prevista.

Finalment, ha assenyalat que enguany també serà determinant per a la implantació dels projectes que rebran fons Next Generation, per a l’execució dels pressupostos “més importants de la història” i per a “continuar avançant en la potència del desenvolupament” de la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana canvis normatius per a accelerar la recuperació i avisa que la comissió mixta no bastarà sense compromís del Govern

Pérez Llorca ha reclamat canvis normatius per a agilitzar la reconstrucció després de la DANA i ha advertit que la comissió mixta serà inútil sense compromís del Govern. Ha posat com a exemple els ponts locals, que la Generalitat ha tramitat per emergència, mentres uns altres avancen a diferents velocitats.

Castelló activa un dispositiu per la previsió de baixes temperatures i nevades

La Diputació ha preparat un pla preventiu davant el descens tèrmic, amb 20 llevaneu, 300 tones de sal i 190 efectius per a mantindre la mobilitat.

Finalitza la primera fase i reobri per Nadal un tram de l’avinguda Giorgeta a València

València ha conclòs la primera fase de la reurbanització en l'avinguda Giorgeta i reobri un tram de 300 metres per Nadal; es tancarà de nou després de Reis.

Les discoteques valencianes preveuen un 4,5% més de facturació este Nadal

Les discoteques de València encaren la campanya amb optimisme i anticipen un 4,5% més de facturació. L'avançament de les celebracions i la prevenda sostenen el repunt.

Catalá defén el canvi de la titlla a València per una qüestió d’identitat

L'alcaldessa ha defés que València passe a escriure's Valéncia en valencià per a reflectir la pronunciació tancada i ha assegurat que el tràmit no tindrà dificultats.

Detingut per incendiar 18 contenidors i danyar 32 vehicles a València

La Policia Nacional ha arrestat de matinada a un home de 45 anys a València després d'una cadena d'incendis que ha calcinat 18 contenidors i danyat 32 vehicles i tres façanes. Ha ocorregut al carrer Jerònim Gal·lés, on els veïns han alertat al 091 i els bombers han sufocat els focus.

València destinarà 14 milions perquè no puge el preu del transport

L'Ajuntament de València ha anunciat que cobrirà amb pressupost propi la part de les ajudes estatals no finançada per no tindre ZBE. Destinarà 14 milions per a mantindre els descomptes i evitar pujades l'any vinent.

Mercadona lidera la quota de productes de Nadal amb un 19,6% i Carrefour s’acosta

Mercadona encapçala les vendes nadalenques amb un 19,6% i Carrefour aconseguix el 14,8%, segons Worldpanel. La compra en línia a penes suposa el 1,6% del total.