Ximo Puig assegura que ‘la reactivació econòmica és una realitat’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les dades del primer trimestre de l’Enquesta de Població Activa i ha assegurat que “la reactivació econòmica és una realitat” perquè tots els indicadors econòmics i socials estan millorant malgrat la guerra a Ucraïna i de les seues conseqüències econòmiques.

Així ho ha manifestat després de participar en la romeria de la Santa Faz d’Alacant, on ha assenyalat que la creació de 40.000 llocs de treball durant el primer trimestre de l’any és una notícia “molt positiva“, especialment per a la província d’Alacant on més ocupació s’està creant dins de la Comunitat Valenciana.

El president ha assenyalat que aquestes dades “ens animen a seguir avant” malgrat les dificultats actuals, i ha considerat claus d’aquesta situació la “capacitat de treballar junts” empresaris i treballadors, així com l'”entorn d’estabilitat” necessaris per a escometre la transició ecològica i digital en la Comunitat Valenciana, amb l’ajuda dels fons europeus, i millorar la productivitat i la qualitat de l’ocupació.

Respecte de la celebració de la tradicional romeria, el president ha destacat que després de dos anys de pandèmia és un “dia de retrobament” que contribueix a la “recuperació emocional“, i ha agraït el “comportament” i la “corresponsabilitat” de la societat valenciana durant aquest període, que al seu judici ha permés a la Comunitat Valenciana “eixir millor” d’aquesta situació del que ho han fet altres comunitats autònomes.

Així mateix, ha mostrat el seu suport a la sol·licitud del Ple de l’Ajuntament d’Alacant de declarar Festa d’Interés Turístic Autonòmic la Romeria de la Santa Faç, ja que segons ha assegurat “és un fet molt rellevant en la Comunitat Valenciana perquè “part de la identitat d’Alacant i de la voluntat de concòrdia, de convivència i de la voluntat de sumar“.

Balanç de legislatura

Durant la romeria, el president també ha realitzat una valoració de la legislatura, quan es compleix tres anys des de la celebració dels últims comicis autonòmics, i ha destacat que tots els indicadors “han millorat respecte a 2015, malgrat les dificultats“.

El cap del Consell ha assenyalat que, des d’aquesta perspectiva, “abordem el futur amb esperança” i ha qualificat 2022 d'”any decisiu” per a aconseguir les “fites fonamentals” com la recuperació del treball prevista.

Finalment, ha assenyalat que enguany també serà determinant per a la implantació dels projectes que rebran fons Next Generation, per a l’execució dels pressupostos “més importants de la història” i per a “continuar avançant en la potència del desenvolupament” de la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.