Educació avança amb les empreses d’inserció en el procediment per a acreditar les competències professionals

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general de Formació Professional i de Labora, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha traslladat a l’Associació Valenciana d’empreses d’Inserció (AVEI) la seua voluntat de «facilitar» l’acreditació de les competències professionals.

Es tracta del «primer pas» cap a l’engegada d’un procediment específic per a ells amb la finalitat d’acreditar les competències professionals, recalca el departament que dirigix José Antonio Rovira en un comunicat.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha subratllat la intenció de facilitar el procés d’acreditació professional als col·lectius més vulnerables. Armendia s’ha reunit amb tècnics del servici de l’Institut Valencià de Qualificacions Professionals, del servici d’Igualtat d’Oportunitats per a l’Ocupació de Labora i representants de les onze empreses que componen esta associació.

En la trobada, s’ha facilitat a les empreses els passos a seguir per a tramitar el procediment d’acreditació de competències dels col·lectius amb dificultats d’inserció i s’ha resolt els dubtes i necessitats que tenen sobre este tema.

L’objectiu principal d’estes empreses –recorden des de l’administració autonòmica– és la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió a través de l’experiència laboral i poder obtenir una acreditació oficial de les seues competències professionals suposarà un gran avantatge a l’hora de millorar les seues possibilitats d’inserció laboral o la seua incorporació a l’oferta formativa de Formació Professional.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.