Educació avança amb les empreses d’inserció en el procediment per a acreditar les competències professionals

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general de Formació Professional i de Labora, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha traslladat a l’Associació Valenciana d’empreses d’Inserció (AVEI) la seua voluntat de «facilitar» l’acreditació de les competències professionals.

Es tracta del «primer pas» cap a l’engegada d’un procediment específic per a ells amb la finalitat d’acreditar les competències professionals, recalca el departament que dirigix José Antonio Rovira en un comunicat.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha subratllat la intenció de facilitar el procés d’acreditació professional als col·lectius més vulnerables. Armendia s’ha reunit amb tècnics del servici de l’Institut Valencià de Qualificacions Professionals, del servici d’Igualtat d’Oportunitats per a l’Ocupació de Labora i representants de les onze empreses que componen esta associació.

En la trobada, s’ha facilitat a les empreses els passos a seguir per a tramitar el procediment d’acreditació de competències dels col·lectius amb dificultats d’inserció i s’ha resolt els dubtes i necessitats que tenen sobre este tema.

L’objectiu principal d’estes empreses –recorden des de l’administració autonòmica– és la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió a través de l’experiència laboral i poder obtenir una acreditació oficial de les seues competències professionals suposarà un gran avantatge a l’hora de millorar les seues possibilitats d’inserció laboral o la seua incorporació a l’oferta formativa de Formació Professional.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU