Educació avança amb les empreses d’inserció en el procediment per a acreditar les competències professionals

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general de Formació Professional i de Labora, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha traslladat a l’Associació Valenciana d’empreses d’Inserció (AVEI) la seua voluntat de “facilitar” l’acreditació de les competències professionals.

Es tracta del “primer pas” cap a l’engegada d’un procediment específic per a ells amb la finalitat d’acreditar les competències professionals, recalca el departament que dirigix José Antonio Rovira en un comunicat.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha subratllat la intenció de facilitar el procés d’acreditació professional als col·lectius més vulnerables. Armendia s’ha reunit amb tècnics del servici de l’Institut Valencià de Qualificacions Professionals, del servici d’Igualtat d’Oportunitats per a l’Ocupació de Labora i representants de les onze empreses que componen esta associació.

En la trobada, s’ha facilitat a les empreses els passos a seguir per a tramitar el procediment d’acreditació de competències dels col·lectius amb dificultats d’inserció i s’ha resolt els dubtes i necessitats que tenen sobre este tema.

L’objectiu principal d’estes empreses –recorden des de l’administració autonòmica– és la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió a través de l’experiència laboral i poder obtenir una acreditació oficial de les seues competències professionals suposarà un gran avantatge a l’hora de millorar les seues possibilitats d’inserció laboral o la seua incorporació a l’oferta formativa de Formació Professional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.