Educació avança amb les empreses d’inserció en el procediment per a acreditar les competències professionals

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general de Formació Professional i de Labora, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha traslladat a l’Associació Valenciana d’empreses d’Inserció (AVEI) la seua voluntat de «facilitar» l’acreditació de les competències professionals.

Es tracta del «primer pas» cap a l’engegada d’un procediment específic per a ells amb la finalitat d’acreditar les competències professionals, recalca el departament que dirigix José Antonio Rovira en un comunicat.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha subratllat la intenció de facilitar el procés d’acreditació professional als col·lectius més vulnerables. Armendia s’ha reunit amb tècnics del servici de l’Institut Valencià de Qualificacions Professionals, del servici d’Igualtat d’Oportunitats per a l’Ocupació de Labora i representants de les onze empreses que componen esta associació.

En la trobada, s’ha facilitat a les empreses els passos a seguir per a tramitar el procediment d’acreditació de competències dels col·lectius amb dificultats d’inserció i s’ha resolt els dubtes i necessitats que tenen sobre este tema.

L’objectiu principal d’estes empreses –recorden des de l’administració autonòmica– és la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió a través de l’experiència laboral i poder obtenir una acreditació oficial de les seues competències professionals suposarà un gran avantatge a l’hora de millorar les seues possibilitats d’inserció laboral o la seua incorporació a l’oferta formativa de Formació Professional.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.