Educació comença a negociar amb els sindicats una nova ordre de plantilles que ‘done seguretat jurídica’

Les organitzacions sindicals reclamen a l’administració «estabilitat» per al personal docent

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat les negociacions amb els sindicats docents per a elaborar una nova ordre de plantilles que «done estabilitat i seguretat jurídica als docents de la Comunitat Valenciana».

La negociació es produïx després que la Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) haja suspès cautelarment la denúncia de la Generalitat dels acords subscrits per la institució amb els sindicats al juny del 2023 –durant l’anterior govern del Botànic– així com les instruccions aprovades al juny d’enguany per a la definició de les plantilles de professorat en els centres educatius.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, junt amb els directors generals de la seua àrea, s’han reunit este dimarts amb els sindicats educatius a la Junta de Portaveus per a establir el calendari de negociació d’este curs 2024-2025.

Un dels punts tractats en esta trobada ha sigut el calendari per a l’elaboració d’un nou acord de plantilles, iniciant així el procés de negociació. «En la Conselleria d’Educació volem unes plantilles adequades en tots els centres i no aplicar les que ens va deixar un govern en funcions», ha assenyalat Daniel McEvoy.

En este sentit, el secretari autonòmic d’Educació ha recordat que per a este curs s’han elaborat unes instruccions de plantilles «en les quals s’han prestat especial atenció a alumnat amb necessitats educatives específiques».

«ESGOTAREM TOTS ELS RECURSOS LEGALS»

Quant a la suspensió cautelar decretada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) de l’aplicació de les instruccions sobre les plantilles docents, McEvoy ha indicat: «Esgotarem tots els recursos legals que la llei ens permeta i acatarem la sentència quan esta es produïsca».

D’altra banda, durant la reunió també s’han establit les dates per a tractar al llarg del curs diferents assumptes com són les comissions de servici del personal docent; la consulta de les famílies per a l’elecció de la llengua base per al curs 25/26; el calendari escolar per al pròxim curs; el protocol de coordinació amb els servicis de salut mental; i el protocol sobre agressions al personal dels centres docents, entre altres molts punts.

Per la seua banda, el Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha lamentat que la Conselleria vulga negociar unes ordres tant de plantilles com de professorat interí, en substitució dels acords actuals.

En este sentit, el sindicat ha exigit a l’administració que «acate les interlocutòries del TSJ, retire el recurs i aplique immediatament els acords dotant al professorat que falta en els centres d’infantil i primària i de secundària i FP».

Respecte a l’ordre que substituirà l’acord de professorat interí, el sindicat s’ha posicionat «clarament en contra, ja que els acords donen més garanties al professorat que les ordres i està en perill el manteniment de la Comissió de Seguiment, que s’ha de reunir periòdicament per a tractar la situació» del col·lectiu. «No tenim cap garantia que en l’ordre es mantinga esta comissió de seguiment, a pesar que la directora general de Personal ha manifestat que es pot mantenir», han insistit.

STEPV considera que la Conselleria «no està interessada a millorar les condicions laborals del professorat, vol convertir els diferents acords en ordres per a limitar la capacitat d’intervenció dels sindicats i continua allargant l’agonia en els centres educatius perquè manté el recurs a la interlocutòria del TSJ».

«ESTABILITAT NECESSÀRIA»

Per la seua banda, ANPE reivindica que es dote als centres de «l’estabilitat necessària en els llocs docents i del personal administratiu imprescindible per a eliminar l’excessiva burocràcia».

Així mateix, ha posat sobre la taula una altra reivindicacions, com la recuperació del poder adquisitiu «perdut durant els últims 15 anys»; un normativa «justa» de jornada contínua; la implantació de l’anunciada figura de l’infermera escolar i la seua dotació suficient en tots els centres educatius i el nou Decret que regularà la convivència en el sistema educatiu valencià, inclòs en el calendari de negociació.

Esta organització sindical considera «imprescindible que qualsevol proposta que afecte al sistema educatiu no es faça d’esquena al professorat».

Des del sector d’Ensenyament d’UGT Servicis Públics del País Valencià defensen l’actual sistema de substitucions i interinitats del professorat i advierted que la seua substitució per noves normatives com a decrets, ordres o resolucions administratives «podria posar en risc una fórmula que ha demostrat la seua solidesa i efectivitat durant 30 anys i que contribueix a mantenir la qualitat i estabilitat del sistema educatiu valencià, així com els drets del professorat interí».

Per a UGT «no és necessari un canvi radical, com pretén la Conselleria d’Educació, sinó, més aviat millores puntuals per a perfeccionar-ho». El sindicat insistix que este model «ha sigut clau per al desenvolupament de la reforma democràtica del sistema educatiu i la seua modificació podria posar en perill l’ocupació de milers de docents interins a la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.