Anuncios

Educació comença a negociar amb els sindicats una nova ordre de plantilles que ‘done seguretat jurídica’

Les organitzacions sindicals reclamen a l’administració “estabilitat” per al personal docent

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat les negociacions amb els sindicats docents per a elaborar una nova ordre de plantilles que “done estabilitat i seguretat jurídica als docents de la Comunitat Valenciana”.

La negociació es produïx després que la Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) haja suspès cautelarment la denúncia de la Generalitat dels acords subscrits per la institució amb els sindicats al juny del 2023 –durant l’anterior govern del Botànic– així com les instruccions aprovades al juny d’enguany per a la definició de les plantilles de professorat en els centres educatius.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, junt amb els directors generals de la seua àrea, s’han reunit este dimarts amb els sindicats educatius a la Junta de Portaveus per a establir el calendari de negociació d’este curs 2024-2025.

Un dels punts tractats en esta trobada ha sigut el calendari per a l’elaboració d’un nou acord de plantilles, iniciant així el procés de negociació. “En la Conselleria d’Educació volem unes plantilles adequades en tots els centres i no aplicar les que ens va deixar un govern en funcions”, ha assenyalat Daniel McEvoy.

En este sentit, el secretari autonòmic d’Educació ha recordat que per a este curs s’han elaborat unes instruccions de plantilles “en les quals s’han prestat especial atenció a alumnat amb necessitats educatives específiques”.

“ESGOTAREM TOTS ELS RECURSOS LEGALS”

Quant a la suspensió cautelar decretada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) de l’aplicació de les instruccions sobre les plantilles docents, McEvoy ha indicat: “Esgotarem tots els recursos legals que la llei ens permeta i acatarem la sentència quan esta es produïsca”.

D’altra banda, durant la reunió també s’han establit les dates per a tractar al llarg del curs diferents assumptes com són les comissions de servici del personal docent; la consulta de les famílies per a l’elecció de la llengua base per al curs 25/26; el calendari escolar per al pròxim curs; el protocol de coordinació amb els servicis de salut mental; i el protocol sobre agressions al personal dels centres docents, entre altres molts punts.

Per la seua banda, el Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha lamentat que la Conselleria vulga negociar unes ordres tant de plantilles com de professorat interí, en substitució dels acords actuals.

En este sentit, el sindicat ha exigit a l’administració que “acate les interlocutòries del TSJ, retire el recurs i aplique immediatament els acords dotant al professorat que falta en els centres d’infantil i primària i de secundària i FP”.

Respecte a l’ordre que substituirà l’acord de professorat interí, el sindicat s’ha posicionat “clarament en contra, ja que els acords donen més garanties al professorat que les ordres i està en perill el manteniment de la Comissió de Seguiment, que s’ha de reunir periòdicament per a tractar la situació” del col·lectiu. “No tenim cap garantia que en l’ordre es mantinga esta comissió de seguiment, a pesar que la directora general de Personal ha manifestat que es pot mantenir”, han insistit.

STEPV considera que la Conselleria “no està interessada a millorar les condicions laborals del professorat, vol convertir els diferents acords en ordres per a limitar la capacitat d’intervenció dels sindicats i continua allargant l’agonia en els centres educatius perquè manté el recurs a la interlocutòria del TSJ”.

“ESTABILITAT NECESSÀRIA”

Per la seua banda, ANPE reivindica que es dote als centres de “l’estabilitat necessària en els llocs docents i del personal administratiu imprescindible per a eliminar l’excessiva burocràcia”.

Així mateix, ha posat sobre la taula una altra reivindicacions, com la recuperació del poder adquisitiu “perdut durant els últims 15 anys”; un normativa “justa” de jornada contínua; la implantació de l’anunciada figura de l’infermera escolar i la seua dotació suficient en tots els centres educatius i el nou Decret que regularà la convivència en el sistema educatiu valencià, inclòs en el calendari de negociació.

Esta organització sindical considera “imprescindible que qualsevol proposta que afecte al sistema educatiu no es faça d’esquena al professorat”.

Des del sector d’Ensenyament d’UGT Servicis Públics del País Valencià defensen l’actual sistema de substitucions i interinitats del professorat i advierted que la seua substitució per noves normatives com a decrets, ordres o resolucions administratives “podria posar en risc una fórmula que ha demostrat la seua solidesa i efectivitat durant 30 anys i que contribueix a mantenir la qualitat i estabilitat del sistema educatiu valencià, així com els drets del professorat interí”.

Per a UGT “no és necessari un canvi radical, com pretén la Conselleria d’Educació, sinó, més aviat millores puntuals per a perfeccionar-ho”. El sindicat insistix que este model “ha sigut clau per al desenvolupament de la reforma democràtica del sistema educatiu i la seua modificació podria posar en perill l’ocupació de milers de docents interins a la Comunitat Valenciana”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.

PortCastelló suma quatre noves escales de creuers en 2027 amb el National Geographic Orion

PortCastelló ha tancat quatre noves escales del vaixell d'expedició National Geographic Orion per a 2027, amb parades lligades a visites a les els Columbrets i a un model de creuers sostenible.

Veïns de València rebutgen que els festivals es traslladen a altres barris com a solució al soroll

Associacions veïnals i d'hostaleria de València rebutgen que la solució al soroll dels festivals passe per moure els esdeveniments des de la Ciutat de les Arts i les Ciències a la Marina Nord i reclamen una planificació consensuada.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants pel seu impacte en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà una tensió extraordinària sobre la sanitat, l'educació i la vivenda en la Comunitat Valenciana.

El MARQ obri gratis els seus jaciments i monuments pel Dia dels Monuments

El Museu Arqueològic d'Alacant celebra el Dia Internacional dels Monuments i Llocs Arqueològics amb una jornada de portes obertes i accés gratuït a quatre enclavaments de la província.