Mastodon
30 C
València
Dijous, 11 setembre, 2025

Educació defén que els centres afectats per la DANA tenen certificat de seguretat

Educació afirma que els centres de Massanassa, Algemesí i Alfafar que van iniciar el curs el fan amb certificat de seguretat emés per l’empresa instal·ladora dels mòduls prefabricats. Són els últims col·legis afectats per la DANA del 29 d’octubre i arranquen amb quatre dies de retard després de les queixes de famílies i ajuntaments, que van denunciar servicis sense finalitzar i van demanar ajornar l’obertura fins al dilluns. El departament insistix que l’activitat pot desenrotllar-se amb normalitat i que les rematades s’executaran sense interrompre les classes.

Segons la Conselleria, estos certificats avalen que les aules temporals reunixen les condicions mínimes per a impartir docència i que s’ha verificat el necessari per a començar el curs. L’administració recalca que qualsevol ajust pendent s’abordarà en horari no lectiu per a evitar molèsties i accelerar la volta a la rutina educativa en els propis municipis.

Certificats i servicis mínims

A Massanassa, el CEIP Lluís Vives i la EI Ausiàs March van començar la jornada amb normalitat. Amb esta obertura, l’alumnat torna a la presencialitat en instal·lacions provisionals mentres continua l’adaptació d’espais i la posada a punt de detalls menors, prevista fora de l’horari de classe.

El CEIP Carme Miquel d’Algemesí va optar per una arrancada progressiva, decidit pel propi centre. Este dijous es van incorporar 3r, 4t, 5é i 6é de Primària; el divendres ho faran 1r i 2n, i el dilluns se sumarà Infantil. Este escalonament permet organitzar l’acolliment, ajustar rutines i ultimar treballs en àrees que encara estaven en preparació, sense paralitzar el calendari escolar de la resta de cursos.

A Alfafar, el CEIP Orba va obrir les seues portes malgrat la petició municipal de posposar l’activitat al dilluns 15 de setembre. L’equip directiu i el professorat es van incorporar als seus llocs i es va atendre un nombre reduït d’alumnes, circumstància que la Conselleria vincula al fet que l’ajuntament va mantindre activitats lúdiques alternatives durant la jornada.

Visites i obres en marxa

El director general d’Infraestructures Educatives, José María Larena, va visitar els quatre centres per a supervisar l’inici i agrair el treball de tècnics, administracions, empreses, equips directius i docents, la coordinació dels quals ha permés el retorn a les aules en els municipis d’origen de l’alumnat. La presència de responsables autonòmics busca acompanyar el procés, resoldre incidències sobre el terreny i garantir que el funcionament diari quede estabilitzat com més prompte millor.

Posteriorment, Larena es va desplaçar a la parcel·la del CEIP Carme Miquel d’Algemesí, afectat per les inundacions, per a conéixer l’avanç de l’enderrocament de l’edifici. Eixe seguiment enllaça amb la reubicació temporal de l’alumnat en mòduls mentres s’executen les actuacions necessàries després dels danys causats per la riuada.

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, subratlla que, amb la posada en marxa de l’activitat en estos centres, tot l’alumnat afectat per la riuada ja ha représ les classes en els seus propis municipis. La Conselleria manté que els certificats de seguretat recolzen l’inici del curs i que els xicotets detalls pendents es resoldran fora de l’horari lectiu, amb l’objectiu de no interferir en el dia a dia de les aules i normalitzar com més prompte millor el desenrotllament del trimestre.

Últimes notícies

El Pla Endavant de recuperació després de la DANA aconseguix el 31% i aspira al 40% al setembre

El Pla Endavant suma 10 iniciatives completades i 96 en curs, el 31% del total. El Consell aprova un pla director per a coordinar i previndre futures emergències.

La jutgessa reitera a Mazón que pot declarar com investigat per la DANA i incorpora la carta de Vilaplana

La instructora del cas per la gestió de la dana torna a convidar a Carlos Mazón a declarar voluntàriament com investigat. Incorpora la carta de Maribel Vilaplana però rebutja citar-la com a testimoni per l'aforament del president.

La jutgessa de la DANA cita com a testimoni a Susana Camarero, vicepresidenta del Consell

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA cridarà a declarar a Susana Camarero, encara sense data. També cita a comandaments de Bombers, UME i al secretari autonòmic.

Mazón crida a avançar junts cap a una Espanya millor en la seua felicitació per la Diada de Catalunya

El president valencià felicita a Catalunya per la Diada i reivindica avançar junts cap a una Espanya millor. Difon un missatge en X amb símbols de veïnatge.

La Generalitat injecta 900.000 euros per a impulsar la promoció turística de València

El Consell aprova un conveni amb Visit València per a finançar campanyes i accions de màrqueting que posicionen la ciutat en mercats nacionals i internacionals.

La Generalitat licita les primeres 80 vivendes de protecció pública industrialitzades a Torrent i Albal

El Consell inicia la licitació per a redactar i executar 80 vivendes de protecció pública industrialitzades a Torrent i Albal, destinades a afectats per la DANA, amb 15 milions d'inversió autonòmica.

La jutgessa de la DANA torna a convidar a Mazón a declarar i incorpora la carta de Vilaplana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA reitera la seua invitació a Carlos Mazón per a declarar com investigat i incorpora al procediment la carta oberta de Maribel Vilaplana, però rebutja citar-la com a testimoni malgrat la petició de l'acusació exercida per Podemos.

La calor de 35 graus plena les platges d’Alacant en ple setembre

Els termòmetres van rondar els 35 graus i van atraure a nombrosos banyistes a les platges alacantines. El Postiguet va fregar el ple i la província va ser la més càlida del territori valencià, segons AEMET.