El Consell destina 2,2 milions a reparar d’urgència col·lectors danyats per la dana

El Consell ha ratificat l’ampliació de la declaració d’emergència per a reparar els col·lectors de sanejament de Torrent i Picanya, afectats per la dana del 29 d’octubre. L’objectiu és restablir com més prompte millor el servici de sanejament i evitar nous abocaments, amb un pressupost total estimat de 2.251.117 euros.

El reforç econòmic es desglossa en 2.084.367 euros per a l’execució de les obres i 166.749 euros per a la direcció dels treballs. La Generalitat ja havia declarat l’emergència després de la riuada, però la inaccessibilitat d’uns certs trams i els danys localitzats han obligat a ajustar el pla conforme avança la inspecció sobre el terreny.

Les actuacions previstes inclouen la creació de nous punts de connexió per a les escomeses municipals, netejes i desatascos en els col·lectors, l’execució d’una canalització en terres per a derivar totes les aigües residuals i evitar abocaments a L’Albufera, i la inspecció amb cambra seguida de la repossició dels trams amb major deterioració. Estes mesures busquen recuperar capacitat hidràulica, reduir riscos d’incidències i normalitzar el servici amb garanties.

Accessibilitat a València Sud

El Consell ha ratificat també l’emergència per a contractar ascensors en l’estació de València Sud de Metrovalencia, amb una inversió de 218.956 euros. L’empresa pública ha adjudicat la compra de tres elevadors: dos per a les andanes i un per al vestíbul que connecta amb l’aparcament dissuasiu gratuït. L’estació quedarà condicionada per a Persones amb Mobilitat Reduïda i solucionarà així l’única excepció d’accessibilitat en la xarxa, que suma 147 estacions, baixadors i parades. Les noves instal·lacions entraran en servici a la fi d’enguany.

Esta millora s’integra en les obres d’emergència de renovació de la platja de vies del complex de València Sud, dotades amb 28,9 milions d’euros. A més d’incorporar els ascensors, els treballs permetran elevar les cotes de l’estació per a minimitzar danys davant episodis meteorològics extrems, reduint la seua vulnerabilitat enfront de futures riuades i millorant la continuïtat del servici.

Reforç dels Espais Labora

El Consell ha aprovat l’ampliació del contracte d’emergència per a l’arrendament de mòduls prefabricats i contenidors marítims en els centres Labora d’Aldaia, Catarroja i Paterna, una solució adoptada després de la riuada d’octubre per a mantindre l’atenció al públic. La inversió inicial va ser de 338.176 euros per a reprendre el servici en el Centre de Formació i el Espai Labora-SEPE de Catarroja, i ara s’incrementa en 67.770 euros per a cobrir necessitats sobrevingudes.

La nova dotació permetrà completar la connexió elèctrica, el trasllat de mòduls i la instal·lació de xarxes en les noves dependències. Amb això es garantix que la ciutadania i les empreses continuen rebent atenció en condicions òptimes mentres es consoliden les solucions definitives, assegurant la continuïtat dels servicis essencials en ocupació i formació després dels danys causats per la dana.

Últimes notícies

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.