El Consell invertix 1,8 milions en el col·lector de pluvials de Silla que reduïx el risc d’inundació

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha invertit 1,8 milions en el nou col·lector de pluvials a Silla que reduïx el risc d’inundació, segons ha destacat el conseller d’Agricultura, durant la inauguració d’esta nova canalització a la localitat, junt amb l’alcalde, Vicente Zaragozá.

Sobre este tema, ha destacat que esta obra resulta de «gran importància» per al futur del municipi i ha reiterat la idea de convertir l’excés d’aigua, «que era un problema perquè es desaprofitava i produïa danys en infraestructures viàries i dels veïns», en una solució perquè arriba canalitzada al Parc Natural de l’Albufera.

Des del nou col·lector interceptor, situat a l’avinguda d’Espioca, i mitjançant una xarxa de canonades amb diàmetre suficient per a conduir prop d’un 35 % del volum de les aigües pluvials procedents d’Alcàsser i Picassent, es porten estes aigües fins a les basses de laminació de l’avinguda d’Alacant, al nord-est del municipi, dins del Parc Natural de l’Albufera, segons ha informat el Consell en un comunicat.

D’esta manera, es resta cabal a l’aigua que entrava en el cas urbà per la Rambla de la Independència, la qual cosa provocava danys en propietats. Esta obra se suma a unes altres que, per un import de 16 milions d’euros, s’han realitzat per a evacuar aigües pluvials i solucionar problemes històrics que afecten al municipi, originats per la seua orografia.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.