El Consell invertix 1,8 milions en el col·lector de pluvials de Silla que reduïx el risc d’inundació

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha invertit 1,8 milions en el nou col·lector de pluvials a Silla que reduïx el risc d’inundació, segons ha destacat el conseller d’Agricultura, durant la inauguració d’esta nova canalització a la localitat, junt amb l’alcalde, Vicente Zaragozá.

Sobre este tema, ha destacat que esta obra resulta de «gran importància» per al futur del municipi i ha reiterat la idea de convertir l’excés d’aigua, «que era un problema perquè es desaprofitava i produïa danys en infraestructures viàries i dels veïns», en una solució perquè arriba canalitzada al Parc Natural de l’Albufera.

Des del nou col·lector interceptor, situat a l’avinguda d’Espioca, i mitjançant una xarxa de canonades amb diàmetre suficient per a conduir prop d’un 35 % del volum de les aigües pluvials procedents d’Alcàsser i Picassent, es porten estes aigües fins a les basses de laminació de l’avinguda d’Alacant, al nord-est del municipi, dins del Parc Natural de l’Albufera, segons ha informat el Consell en un comunicat.

D’esta manera, es resta cabal a l’aigua que entrava en el cas urbà per la Rambla de la Independència, la qual cosa provocava danys en propietats. Esta obra se suma a unes altres que, per un import de 16 milions d’euros, s’han realitzat per a evacuar aigües pluvials i solucionar problemes històrics que afecten al municipi, originats per la seua orografia.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.