El Consell invertix 1,8 milions en el col·lector de pluvials de Silla que reduïx el risc d’inundació

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha invertit 1,8 milions en el nou col·lector de pluvials a Silla que reduïx el risc d’inundació, segons ha destacat el conseller d’Agricultura, durant la inauguració d’esta nova canalització a la localitat, junt amb l’alcalde, Vicente Zaragozá.

Sobre este tema, ha destacat que esta obra resulta de «gran importància» per al futur del municipi i ha reiterat la idea de convertir l’excés d’aigua, «que era un problema perquè es desaprofitava i produïa danys en infraestructures viàries i dels veïns», en una solució perquè arriba canalitzada al Parc Natural de l’Albufera.

Des del nou col·lector interceptor, situat a l’avinguda d’Espioca, i mitjançant una xarxa de canonades amb diàmetre suficient per a conduir prop d’un 35 % del volum de les aigües pluvials procedents d’Alcàsser i Picassent, es porten estes aigües fins a les basses de laminació de l’avinguda d’Alacant, al nord-est del municipi, dins del Parc Natural de l’Albufera, segons ha informat el Consell en un comunicat.

D’esta manera, es resta cabal a l’aigua que entrava en el cas urbà per la Rambla de la Independència, la qual cosa provocava danys en propietats. Esta obra se suma a unes altres que, per un import de 16 milions d’euros, s’han realitzat per a evacuar aigües pluvials i solucionar problemes històrics que afecten al municipi, originats per la seua orografia.

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.