6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

El Consell urgix al Govern a accelerar els pagaments del Consorci a les comunitats de propietaris afectades per la dana

Denúncia que “només ha atès un 20% de reclamacions” i que es necessiten per a reparar ascensors i quadres elèctrics

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, han reclamat al Govern central que “accelere el màxim possible” els pagaments del Consorci d’Assegurances a les comunitats de propietaris afectades per la riuada del passat mes d’octubre, i que “han d’escometre enormes despeses en la reparació d’ascensors i quadres elèctrics”.

S’estima que hi ha més de 6.000 elevadors afectats directament per la riuada, segons ha explicat el Consell en un comunicat. En concret, i en una reunió amb el Col·legi d’Administradors de Finques, s’ha posat en relleu que el Consorci “sol ha atès un 20% de les reclamacions realitzades pels habitatges de la zona afectada”, un percentatge “molt baix després de dos mesos i mig”.

El govern valencià ha apuntat que esta xifra “contrasta amb la urgència que les Comunitats de Propietaris tenen per a tornar a restablir la normalitat, en alguns casos amb situacions compromeses amb ciutadans que tenen algun tipus de discapacitat i necessiten un ascensor per a accedir al seu habitatge”.

Esta “lentitud en el pagament”, segons Cano i Valderrama, “està llastrant la recuperació de tota la zona zero”, i és “una situació generalitzada” en totes les reclamacions que afecten al Consorci d’Assegurances.

En este sentit, la consellera d’Indústria ha recordat que “només s’han satisfet fins hui un 10% dels pagaments directes a empreses industrials i un 15% als comerços”, un “percentatge ridícul tenint en compte la dimensió de la tragèdia i la necessitat de poder planificar el seu futur a curt termini”.

Els pagaments del Consorci d’Assegurances “no són cap ajuda o subvenció, sinó un dret adquirit pels valencians i el pagament dels quals hauria de ser immediat en situacions com l’actual”, ha subratllat l’Executiu autonòmic.

Així mateix, els consellers s’han preguntat “on està l’ajuda de 36.896 euros promesa pel Govern d’Espanya per danys en elements comuns d’ús general de les Comunitats de Propietaris?”, i que “hauria d’activar-se com més prompte millor”.

Tant Cano com Valderrama s’han compromès amb el Col·legi d’Administradors de Finques a traslladar estes reclamacions al Govern, i a col·laborar en tot el possible dins de les competències de la Generalitat per a accelerar “el màxim possible” la volta a la normalitat de les zones afectades.

Últimes notícies

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.