12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Consell urgix al Govern a accelerar els pagaments del Consorci a les comunitats de propietaris afectades per la dana

Denúncia que “només ha atès un 20% de reclamacions” i que es necessiten per a reparar ascensors i quadres elèctrics

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, han reclamat al Govern central que “accelere el màxim possible” els pagaments del Consorci d’Assegurances a les comunitats de propietaris afectades per la riuada del passat mes d’octubre, i que “han d’escometre enormes despeses en la reparació d’ascensors i quadres elèctrics”.

S’estima que hi ha més de 6.000 elevadors afectats directament per la riuada, segons ha explicat el Consell en un comunicat. En concret, i en una reunió amb el Col·legi d’Administradors de Finques, s’ha posat en relleu que el Consorci “sol ha atès un 20% de les reclamacions realitzades pels habitatges de la zona afectada”, un percentatge “molt baix després de dos mesos i mig”.

El govern valencià ha apuntat que esta xifra “contrasta amb la urgència que les Comunitats de Propietaris tenen per a tornar a restablir la normalitat, en alguns casos amb situacions compromeses amb ciutadans que tenen algun tipus de discapacitat i necessiten un ascensor per a accedir al seu habitatge”.

Esta “lentitud en el pagament”, segons Cano i Valderrama, “està llastrant la recuperació de tota la zona zero”, i és “una situació generalitzada” en totes les reclamacions que afecten al Consorci d’Assegurances.

En este sentit, la consellera d’Indústria ha recordat que “només s’han satisfet fins hui un 10% dels pagaments directes a empreses industrials i un 15% als comerços”, un “percentatge ridícul tenint en compte la dimensió de la tragèdia i la necessitat de poder planificar el seu futur a curt termini”.

Els pagaments del Consorci d’Assegurances “no són cap ajuda o subvenció, sinó un dret adquirit pels valencians i el pagament dels quals hauria de ser immediat en situacions com l’actual”, ha subratllat l’Executiu autonòmic.

Així mateix, els consellers s’han preguntat “on està l’ajuda de 36.896 euros promesa pel Govern d’Espanya per danys en elements comuns d’ús general de les Comunitats de Propietaris?”, i que “hauria d’activar-se com més prompte millor”.

Tant Cano com Valderrama s’han compromès amb el Col·legi d’Administradors de Finques a traslladar estes reclamacions al Govern, i a col·laborar en tot el possible dins de les competències de la Generalitat per a accelerar “el màxim possible” la volta a la normalitat de les zones afectades.

Últimes notícies

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.

Detingut a Orihuela per enganyar i coaccionar al seu gendre per a obligar-lo a delinquir

La Policia Nacional ha detingut a Orihuela a un home de 45 anys que, segons la denúncia, va enganyar el seu gendre per a portar-lo a Espanya i forçar-lo a delinquir amb violència i amenaces. El sospitós ha sigut posat a disposició judicial per tràfic d'éssers humans, detenció il·legal, lesions i amenaces greus.

Robles condecora a quatre alcaldes per la dana i a cinc militars pels incendis

Defensa ha reconegut a regidors de Letur, Mira, Loriguilla i Sedaví pel seu suport després de la dana i a cinc efectius de la UME per la seua labor en els incendis.

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³ en l’última setmana

El Xúquer se situa al 52,3% de la seua capacitat després de sumar 21 hm³; el Segura aconseguix el 26,6% amb 6 hm³ més. La bretxa amb la mitjana decennal diferix en cada conca.

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.