20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

El Consell urgix al Govern a accelerar els pagaments del Consorci a les comunitats de propietaris afectades per la dana

Denúncia que “només ha atès un 20% de reclamacions” i que es necessiten per a reparar ascensors i quadres elèctrics

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, han reclamat al Govern central que “accelere el màxim possible” els pagaments del Consorci d’Assegurances a les comunitats de propietaris afectades per la riuada del passat mes d’octubre, i que “han d’escometre enormes despeses en la reparació d’ascensors i quadres elèctrics”.

S’estima que hi ha més de 6.000 elevadors afectats directament per la riuada, segons ha explicat el Consell en un comunicat. En concret, i en una reunió amb el Col·legi d’Administradors de Finques, s’ha posat en relleu que el Consorci “sol ha atès un 20% de les reclamacions realitzades pels habitatges de la zona afectada”, un percentatge “molt baix després de dos mesos i mig”.

El govern valencià ha apuntat que esta xifra “contrasta amb la urgència que les Comunitats de Propietaris tenen per a tornar a restablir la normalitat, en alguns casos amb situacions compromeses amb ciutadans que tenen algun tipus de discapacitat i necessiten un ascensor per a accedir al seu habitatge”.

Esta “lentitud en el pagament”, segons Cano i Valderrama, “està llastrant la recuperació de tota la zona zero”, i és “una situació generalitzada” en totes les reclamacions que afecten al Consorci d’Assegurances.

En este sentit, la consellera d’Indústria ha recordat que “només s’han satisfet fins hui un 10% dels pagaments directes a empreses industrials i un 15% als comerços”, un “percentatge ridícul tenint en compte la dimensió de la tragèdia i la necessitat de poder planificar el seu futur a curt termini”.

Els pagaments del Consorci d’Assegurances “no són cap ajuda o subvenció, sinó un dret adquirit pels valencians i el pagament dels quals hauria de ser immediat en situacions com l’actual”, ha subratllat l’Executiu autonòmic.

Així mateix, els consellers s’han preguntat “on està l’ajuda de 36.896 euros promesa pel Govern d’Espanya per danys en elements comuns d’ús general de les Comunitats de Propietaris?”, i que “hauria d’activar-se com més prompte millor”.

Tant Cano com Valderrama s’han compromès amb el Col·legi d’Administradors de Finques a traslladar estes reclamacions al Govern, i a col·laborar en tot el possible dins de les competències de la Generalitat per a accelerar “el màxim possible” la volta a la normalitat de les zones afectades.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.