15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

El Consell urgix al Govern a accelerar els pagaments del Consorci a les comunitats de propietaris afectades per la dana

Denúncia que “només ha atès un 20% de reclamacions” i que es necessiten per a reparar ascensors i quadres elèctrics

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, han reclamat al Govern central que “accelere el màxim possible” els pagaments del Consorci d’Assegurances a les comunitats de propietaris afectades per la riuada del passat mes d’octubre, i que “han d’escometre enormes despeses en la reparació d’ascensors i quadres elèctrics”.

S’estima que hi ha més de 6.000 elevadors afectats directament per la riuada, segons ha explicat el Consell en un comunicat. En concret, i en una reunió amb el Col·legi d’Administradors de Finques, s’ha posat en relleu que el Consorci “sol ha atès un 20% de les reclamacions realitzades pels habitatges de la zona afectada”, un percentatge “molt baix després de dos mesos i mig”.

El govern valencià ha apuntat que esta xifra “contrasta amb la urgència que les Comunitats de Propietaris tenen per a tornar a restablir la normalitat, en alguns casos amb situacions compromeses amb ciutadans que tenen algun tipus de discapacitat i necessiten un ascensor per a accedir al seu habitatge”.

Esta “lentitud en el pagament”, segons Cano i Valderrama, “està llastrant la recuperació de tota la zona zero”, i és “una situació generalitzada” en totes les reclamacions que afecten al Consorci d’Assegurances.

En este sentit, la consellera d’Indústria ha recordat que “només s’han satisfet fins hui un 10% dels pagaments directes a empreses industrials i un 15% als comerços”, un “percentatge ridícul tenint en compte la dimensió de la tragèdia i la necessitat de poder planificar el seu futur a curt termini”.

Els pagaments del Consorci d’Assegurances “no són cap ajuda o subvenció, sinó un dret adquirit pels valencians i el pagament dels quals hauria de ser immediat en situacions com l’actual”, ha subratllat l’Executiu autonòmic.

Així mateix, els consellers s’han preguntat “on està l’ajuda de 36.896 euros promesa pel Govern d’Espanya per danys en elements comuns d’ús general de les Comunitats de Propietaris?”, i que “hauria d’activar-se com més prompte millor”.

Tant Cano com Valderrama s’han compromès amb el Col·legi d’Administradors de Finques a traslladar estes reclamacions al Govern, i a col·laborar en tot el possible dins de les competències de la Generalitat per a accelerar “el màxim possible” la volta a la normalitat de les zones afectades.

Últimes notícies

Obra d’art de Griezmann decidix el 2-1 de l’Atlètic davant el València

Antoine Griezmann va segellar amb un control i zurdazo el 2-1 de l'Atlètic davant el València després de l'empat de Beltrán. Koke va obrir el marcador i el VAR va intervindre dos vegades.

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís insta les esquerres a eixir a l'ofensiva enfront de PP, PSOE i Vox i aprova ponències per al seu congrés de 2026 amb eix ecofeminista i valencianista.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.

El València rep al Saragossa de Dubljevic per a afermar el cap de sèrie en la Copa

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb la meta de sumar la seua quarta victòria seguida en l'ACB i consolidar la seua condició de cap de sèrie per a la Copa que es disputa a València.

El València Basket posa a prova la seua reacció en un nou dol davant Saragossa

València Basket es mesura el diumenge a Casademont Zaragoza en la Lliga Femenina Endesa després del colp europeu. Arriba amb la baixa de Raquel Carrera i el possible debut de lliga de Nia Coffey.

El Vila-real arriba llançat davant un Llevant cuer en el Ciutat

El Vila-real encadena sis victòries en LaLiga i visita a un Llevant cuer i sense triomfs a casa. El dol mesura inèrcia positiva enfront d'urgència per reaccionar.