El Consell urgix al Govern a accelerar els pagaments del Consorci a les comunitats de propietaris afectades per la dana

Denúncia que “només ha atès un 20% de reclamacions” i que es necessiten per a reparar ascensors i quadres elèctrics

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, han reclamat al Govern central que “accelere el màxim possible” els pagaments del Consorci d’Assegurances a les comunitats de propietaris afectades per la riuada del passat mes d’octubre, i que “han d’escometre enormes despeses en la reparació d’ascensors i quadres elèctrics”.

S’estima que hi ha més de 6.000 elevadors afectats directament per la riuada, segons ha explicat el Consell en un comunicat. En concret, i en una reunió amb el Col·legi d’Administradors de Finques, s’ha posat en relleu que el Consorci “sol ha atès un 20% de les reclamacions realitzades pels habitatges de la zona afectada”, un percentatge “molt baix després de dos mesos i mig”.

El govern valencià ha apuntat que esta xifra “contrasta amb la urgència que les Comunitats de Propietaris tenen per a tornar a restablir la normalitat, en alguns casos amb situacions compromeses amb ciutadans que tenen algun tipus de discapacitat i necessiten un ascensor per a accedir al seu habitatge”.

Esta “lentitud en el pagament”, segons Cano i Valderrama, “està llastrant la recuperació de tota la zona zero”, i és “una situació generalitzada” en totes les reclamacions que afecten al Consorci d’Assegurances.

En este sentit, la consellera d’Indústria ha recordat que “només s’han satisfet fins hui un 10% dels pagaments directes a empreses industrials i un 15% als comerços”, un “percentatge ridícul tenint en compte la dimensió de la tragèdia i la necessitat de poder planificar el seu futur a curt termini”.

Els pagaments del Consorci d’Assegurances “no són cap ajuda o subvenció, sinó un dret adquirit pels valencians i el pagament dels quals hauria de ser immediat en situacions com l’actual”, ha subratllat l’Executiu autonòmic.

Així mateix, els consellers s’han preguntat “on està l’ajuda de 36.896 euros promesa pel Govern d’Espanya per danys en elements comuns d’ús general de les Comunitats de Propietaris?”, i que “hauria d’activar-se com més prompte millor”.

Tant Cano com Valderrama s’han compromès amb el Col·legi d’Administradors de Finques a traslladar estes reclamacions al Govern, i a col·laborar en tot el possible dins de les competències de la Generalitat per a accelerar “el màxim possible” la volta a la normalitat de les zones afectades.

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.