El dret a l’avortament deriva en disputa política a la cimera del G7

Meloni evita la inclusió explícita del terme “avortament” i Macron ho lamenta

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

La possible inclusió del dret a l’avortament en el text final de conclusions de la cimera de líders del G7 ha acabat per ser el major punt de desencontre d’un fòrum que, en línies generals, ha servit per a marcar posicions comunes en qüestions geopolítiques clau com la guerra a Ucraïna.

Els primers esborranys sí incloïen una al·lusió explícita, que finalment s’ha quedat fora, aparentment pels recels del Govern de Giorgia Meloni, amfitriona de la cita. La primera ministra no oculta les seues posicions conservadores i, de fet, baix el seu mandat s’ha aprovat una reforma perquè els grups antiavortistes puguen accedir a les clíniques.

El Govern italià ha intentat restar importància al suposat desencontre en el G7, remontant-se a la declaració subscrita l’any passat a Hiroshima (Japó) i en la qual s’esmenta que les dones han de tenir “accés a l’avortament” i a una atenció posterior de manera “segura i legal”.

La “polèmica” és “enganyosa” segons el parer de Meloni, que ha intentat negar que demanara un “pas arrere” en esta matèria i ha cridat en canvi a no ser “innecessàriament repetitius” en el comunicat final, tenint en compte que pot haver-hi coses ja pactades en cims previs.

Meloni ha anat més enllà demanant que no es faça “campanya” en este tipus de fòrums, en una al·lusió vetlada al president de França, Emmanuel Macron, que públicament ha lamentat que el text no incloga el terme “avorte” i reconeguera que el seu Govern i el d’Itàlia tenen diferents “sensibilitats”.

“França ha integrat el dret de les dones a avortar, la llibertat de disposar del seu propi cos, a la Constitució”, ha dit el mandatari gal, que aspira al fet que este dret quede també consagrat a nivell de la Unió Europea.

EL PAPER DE BIDEN

L’avortament està anomenat a ser també un dels grans temes de la campanya electoral a Estats Units. De fet, el president norteamericà, Joe Biden, va llançar el dijous un nou al·legat en favor de la “llibertat reproductiva” després d’una resolució del Tribunal Suprem que autoritza la distribució d’una píndola avortiva.

Biden ha deixat fóra el tema de la seua reunió bilateral amb Meloni, però l’assessor de Seguretat Nacional de la Casa Blanca, Jake Sullivan, ha negat que les discussions en el si del G7 puguen d’alguna forma “canviar” les posicions de Washington. Així mateix, fonts de la Casa Blanca han apuntat este divendres que les conclusions finals s’adopten per “consens” i s’han remontat també al text subscrit a Hiroshima.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.

El València Basket arranca a Lugo la defensa del seu tron de lliga

El València Basket visita la pista del Ensino Lugo en l'anada dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa, després d'una mala ratxa en la fase regular però amb la plantilla al complet i el repte de referendar els seus tres títols seguits.

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.