El fiscal especial diu que Trump hauria sigut condemnat per interferència electoral de no haver sigut triat

El president electe carrega durament contra Jack Smith i recorda que es va imposar en les urnes: «Els votants han parlat»

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El fiscal especial Jack Smith, que va investigar els suposats intents del magnat republicà Donald Trump de subvertir els resultats de les eleccions presidencials del 2020, ha afirmat que existixen proves suficients com per a condemnar-ho en cas que no s’haguera imposat en els comicis de novembre del 2024, que li permetran tornar a la Casa Blanca.

«De no ser per l’elecció de Trump i el seu imminent retorn a la Presidència, l’oficina considera que les proves admissibles eren suficients per a obtenir i sostenir una condemna en un juí», ha dit Smith en el seu informe final, publicat en les últimes hores després de la ‘llum verda’ rebuda de part de la jutgessa federal Aileen Cannon.

Smith ha assenyalat així que «la visió del Departament (de Justícia) que la Constitució prohibix la continuada imputació i processament d’un president és categòrica i no canvia la gravetat dels crims imputats, la fermesa de les proves governamentals o els mèrits de l’acusació, que l’oficina recolza totalment».

En este sentit, ha sostingut que «les parts estaven enmig del procés quan els resultats de les eleccions presidencials van deixar clar que Trump prendria possessió com a president d’Estats Units el 20 de gener del 2025».

«És la interpretació des de fa molt que la Constitució prohibix la imputació a nivell federal i el processament d’un president en el càrrec, però els resultats electorals van generar per primera vegada la pregunta sobre el curs legal quan un ciutadà privat que ja ha sigut imputat és triat president», ha explicat.

No obstant això, Smith ha posat l’accent que el Departament de Justícia «va determinar el cas hauria de ser descartat sense prejuí algun abans que Trump prenguera possessió», la qual cosa va portar a l’oficina a donar passos per a concretar este fet el 25 de novembre del 2024.

En la carta de presentació de l’informe final, dirigida al fiscal general d’Estats Units, Merrick Garland, Smith ha recordat que el magnat va ser sotmès a dos investigacions per part del Departament de Justícia.

La primera va derivar de possibles violacions de la llei per «esforços per a interferir en la transferència legal de poder» després de les eleccions del 2020, mentre que la segona es va centrar en «la possessió de documents altament classificat» en la seua residència en Mar-a-Lago.

«Des del dia en el qual vaig ser nomenat, vaig prometre exercir un juí independent, seguint les millors tradicions del Departament de Justícia, i dur a terme el meu treball de forma expeditiva i exhaustiva per a aconseguir la conclusió que dictaren els fets i la llei», ha defensat.

D’esta forma, ha asseverat que els treballs del seu equip es van centrar en l’Estat de dret i «van respectar de forma estricta els requisits legals» i «les decisions i precedents judicials». «És igualment important per a mi deixar clar que ningú en el si del Departament de Justícia va intentar interferir o influir de forma inadequada la meua presa de decisions», ha argüït.

TRUMP TITLLA A SMITH DE «TRASTORNAT» I «INCAPAÇ»

Immediatament després de la publicació de l’informe, Trump ha recorregut al seu compte en la xarxa social TruthSocial per a carregar durament contra Smith, al que ha titllat de «trastornat» i del que ha dit que «va ser incapaç de processar reeixidament a l’opositor polític del seu ‘cap’, el corrupte Joe Biden», en referència a ell mateix.

«Per a demostrar el desesperat que el trastornat Jack Smith està, ha publicat les seues falses conclusions», ha dit. «Ha comentat que el Comitè Inselecto va destruir il·legalment i va eliminar totes les proves?», s’ha preguntat, en noves acusacions contra els treballs de l’equip investigador sobre la seua presumpta interferència en les eleccions del 2020.

Així, ha acusat a Smith de «redactar un altre ‘informe’ fonamentat en informació que el Comitè Inselecto de Hackejos Polítics i Bandits va destruir il·legalment i va eliminar, atès que demostrava que era totalment innocent i la total culpabilitat de Nancy Pelosi i uns altres».

«Jack és un fiscal desnortat incapaç de fer que este cas fóra jutjat abans de les eleccions, que vaig guanyar de forma aclaparadora. Els votants han parlat», ha postil·lat el magnat, qui es va imposar en les eleccions de novembre del 2024 a la candidata demòcrata i actual vicepresidenta sortint, Kamala Harris, i qui jurarà el càrrec el 20 de gener.

D’esta forma, Trump tornarà a la Casa Blanca per a un segon mandat no consecutiu malgrat les seues polèmiques accions després de la seua derrota en els comicis del 2020 enfront de Biden, que van incloure un assalt per part de centenars dels seus seguidors al Capitoli quan se celebrava una reunió destinada a ratificar els resultats de la votació en la qual es va imposar el demòcrata.

Últimes notícies

Affengruber es mostra il·lusionat amb l’estil de joc del nou tècnic de l’Elx

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura que li agrada l’estil de joc que vol implantar Martín Anselmi i confia en començar LaLiga amb bones sensacions davant el Deportivo.

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.

Nit sufocant al litoral valencià amb mínimes que no baixen dels 25 graus

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una altra nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i rècord de nits sufocants a Castelló, València i Alacant.

Aemet alerta d’un risc d’incendis molt alt el dia de l’eclipsi solar

Aemet ha advertit que el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, el risc d’incendis forestals serà molt alt o extrem en àmplies zones d’Espanya i ha difós recomanacions de prevenció.

Espanya fregua els 50 milions d’habitants amb més de 10 milions nascuts fora

La població resident a Espanya ha arribat als 49,8 milions d’habitants, màxim històric, impulsada pel creixement de persones nascudes a l’estranger.

Awer Mabil deixa el Castellón i fitxa pel Melbourne City australià

L’extrem australià Awer Mabil ha sigut traspassat del CD Castellón al Melbourne City després de temporada i mitja al club albinegre, en què ha destacat amb dotze assistències i tres gols.

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.
FILMOTECA D'ESTIU