11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern d’Espanya ha designat a la comissionada per a la reconstrucció per la DANA, Zulima Pérez, com a interlocutora amb el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per a tancar els detalls de la comissió mixta entre les dos administracions.

Pérez ha contactat ja amb Martínez Mus i han acordat reunir-se el 9 de gener per a buscar una data de constitució de la comissió al llarg del mes de gener i perfilar el seu sistema de treball. Este pas obri el llit formal de coordinació i permet anticipar regles clares de seguiment d’actuacions, priorització de projectes i repartiment de responsabilitats entre els diferents nivells de govern.

Composició i funcions de la comissió

El nou òrgan comptarà amb representació del Govern d’Espanya, la Generalitat Valenciana, la Diputació de València i tots els ajuntaments de la Comunitat afectats. Amb esta estructura es pretén integrar als qui executen sobre el terreny, de manera que les decisions i acords es traslladen amb agilitat a la gestió diària i s’eviten duplicitats. Entre les seues tasques figuren la coordinació, el seguiment de mesures i l’adopció d’acords per a la reconstrucció postdana.

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha remés una carta a Martínez Mus en la qual reafirma la disposició de l’Executiu a treballar de manera coordinada amb la Generalitat. En l’escrit, el ministre subratlla que des de l’inici d’esta situació excepcional s’ha mantingut un model de cooperació permanent amb reunions bilaterals i multilaterals a tots els nivells, i que la comissió mixta es concep com un espai de treball compartit basat en la lleialtat institucional i la rendició de comptes.

Sobre esta base, el Govern proposa constituir la comissió al gener, en la data que resulte més adequada de mutu acord. En els treballs de coordinació, seguiment i adopció d’acords actuarà com a representant de l’Executiu la mateixa Zulima Pérez, la qual cosa facilitarà un interlocutor únic i la continuïtat de la informació entre equips tècnics i responsables polítics.

Des de la vicepresidència tercera del Consell consideren que la carta del ministre és ‘un pas mínim’ i que ‘l’important és que es reflectisca en accions i que la comissió realment desbloquege els projectes pendents’ després dels 14 mesos transcorreguts des de la DANA del 29 d’octubre de 2024. Eixe posicionament posa el focus en els resultats: que el nou òrgan accelere decisions, establisca un calendari clar i permeta tancar expedients encallats, amb la vista posada en una reconstrucció eficaç i coordinada.

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.