El mur d’afusellament d’Espanya de Paterna serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat

El conegut com a ‘Mur d’afusellament d’Espanya’ de Paterna, el lloc on van ser afusellades 2.238 persones procedents de 191 pobles de la Comunitat Valenciana i d’altres 60 municipis espanyols, serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat hui el Tinent Alcalde de Protecció a les Persones, Participació i Ocupació i president del Consell de Recuperació de la Memòria Històrica, Julio Fernández després de la resolució de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica publicada en el DOGV per la qual s’incoa expedient per a la declaració d’aquest mur d’afusellament, oficialment denominat El Terrer, com a Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana i la seua inscripció en el catàleg de llocs i itineraris de la memòria democràtica de la Comunitat.


Fernández ha mostrat la seua satisfacció per aquest reconeixement “que simbolitza la dignificació d’aquest enclavament necessari per a no oblidar i que és el resultat de tot el treball dut a terme per l’Ajuntament de Paterna, la Conselleria i les famílies de les víctimes per a la preservació de la memòria democràtica i la consolidació de valors com la llibertat, el respecte i la tolerància”.


“Aquesta declaració constitueix un pas més en la protecció, posada en valor i preservació d’aquest espai i un reconeixement a la dignitat de les persones allí assassinades i dels seus familiars”, ha afirmat Fernández al mateix temps que ha agraït “la sensibilitat i implicació de la consellera de Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo amb aquest lloc tan important per a la memòria col·lectiva de la lluita dels valencians pels drets i llibertats democràtiques”.


Així mateix, Julio Fernández també ha volgut destacar el ferri compromís de l’executiu socialista amb la recuperació de la memòria democràtica i en aquest sentit ha destacat que “des de 2015 hem obert més de 20 fosses comunes del cementeri municipal de Paterna i hem recuperat més de 1.000 restes de víctimes del franquisme”.


De la mateixa manera, ha recordat entre altres actuacions municipals que, en 2017, des del consistori van crear el Consell de Memòria Democràtica i l’Oficina de Memòria Democràtica i es van adherir a la Xarxa de Municipis per la posada en Valor de la memòria històrica i en 2019 van construir un Mausoleu en la fossa 113.


Finalment, ha subratllat que l’Ajuntament de Paterna està tramitant una modificació del PGOU per a incloure, en el Catàleg municipal de Béns i Espais Protegits com a Bé de Rellevància Local, la Paredassa d’Espanya, el Camí de la Sang i les fosses comunes del cementeri de Paterna.

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.