El mur d’afusellament d’Espanya de Paterna serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat

El conegut com a ‘Mur d’afusellament d’Espanya’ de Paterna, el lloc on van ser afusellades 2.238 persones procedents de 191 pobles de la Comunitat Valenciana i d’altres 60 municipis espanyols, serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat hui el Tinent Alcalde de Protecció a les Persones, Participació i Ocupació i president del Consell de Recuperació de la Memòria Històrica, Julio Fernández després de la resolució de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica publicada en el DOGV per la qual s’incoa expedient per a la declaració d’aquest mur d’afusellament, oficialment denominat El Terrer, com a Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana i la seua inscripció en el catàleg de llocs i itineraris de la memòria democràtica de la Comunitat.


Fernández ha mostrat la seua satisfacció per aquest reconeixement “que simbolitza la dignificació d’aquest enclavament necessari per a no oblidar i que és el resultat de tot el treball dut a terme per l’Ajuntament de Paterna, la Conselleria i les famílies de les víctimes per a la preservació de la memòria democràtica i la consolidació de valors com la llibertat, el respecte i la tolerància”.


“Aquesta declaració constitueix un pas més en la protecció, posada en valor i preservació d’aquest espai i un reconeixement a la dignitat de les persones allí assassinades i dels seus familiars”, ha afirmat Fernández al mateix temps que ha agraït “la sensibilitat i implicació de la consellera de Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo amb aquest lloc tan important per a la memòria col·lectiva de la lluita dels valencians pels drets i llibertats democràtiques”.


Així mateix, Julio Fernández també ha volgut destacar el ferri compromís de l’executiu socialista amb la recuperació de la memòria democràtica i en aquest sentit ha destacat que “des de 2015 hem obert més de 20 fosses comunes del cementeri municipal de Paterna i hem recuperat més de 1.000 restes de víctimes del franquisme”.


De la mateixa manera, ha recordat entre altres actuacions municipals que, en 2017, des del consistori van crear el Consell de Memòria Democràtica i l’Oficina de Memòria Democràtica i es van adherir a la Xarxa de Municipis per la posada en Valor de la memòria històrica i en 2019 van construir un Mausoleu en la fossa 113.


Finalment, ha subratllat que l’Ajuntament de Paterna està tramitant una modificació del PGOU per a incloure, en el Catàleg municipal de Béns i Espais Protegits com a Bé de Rellevància Local, la Paredassa d’Espanya, el Camí de la Sang i les fosses comunes del cementeri de Paterna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.