El mur d’afusellament d’Espanya de Paterna serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria de Qualitat Democràtica ha iniciat l'expedient per a la declaració de l'entorn del mur de Paterna on van ser afusellades 2.238 persones com a Lloc de la Memòria i la seua inscripció en el catàleg de llocs i itineraris de la memòria democràtica de la Comunitat

El conegut com a ‘Mur d’afusellament d’Espanya’ de Paterna, el lloc on van ser afusellades 2.238 persones procedents de 191 pobles de la Comunitat Valenciana i d’altres 60 municipis espanyols, serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat hui el Tinent Alcalde de Protecció a les Persones, Participació i Ocupació i president del Consell de Recuperació de la Memòria Històrica, Julio Fernández després de la resolució de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica publicada en el DOGV per la qual s’incoa expedient per a la declaració d’aquest mur d’afusellament, oficialment denominat El Terrer, com a Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana i la seua inscripció en el catàleg de llocs i itineraris de la memòria democràtica de la Comunitat.


Fernández ha mostrat la seua satisfacció per aquest reconeixement “que simbolitza la dignificació d’aquest enclavament necessari per a no oblidar i que és el resultat de tot el treball dut a terme per l’Ajuntament de Paterna, la Conselleria i les famílies de les víctimes per a la preservació de la memòria democràtica i la consolidació de valors com la llibertat, el respecte i la tolerància”.


“Aquesta declaració constitueix un pas més en la protecció, posada en valor i preservació d’aquest espai i un reconeixement a la dignitat de les persones allí assassinades i dels seus familiars”, ha afirmat Fernández al mateix temps que ha agraït “la sensibilitat i implicació de la consellera de Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo amb aquest lloc tan important per a la memòria col·lectiva de la lluita dels valencians pels drets i llibertats democràtiques”.


Així mateix, Julio Fernández també ha volgut destacar el ferri compromís de l’executiu socialista amb la recuperació de la memòria democràtica i en aquest sentit ha destacat que “des de 2015 hem obert més de 20 fosses comunes del cementeri municipal de Paterna i hem recuperat més de 1.000 restes de víctimes del franquisme”.


De la mateixa manera, ha recordat entre altres actuacions municipals que, en 2017, des del consistori van crear el Consell de Memòria Democràtica i l’Oficina de Memòria Democràtica i es van adherir a la Xarxa de Municipis per la posada en Valor de la memòria històrica i en 2019 van construir un Mausoleu en la fossa 113.


Finalment, ha subratllat que l’Ajuntament de Paterna està tramitant una modificació del PGOU per a incloure, en el Catàleg municipal de Béns i Espais Protegits com a Bé de Rellevància Local, la Paredassa d’Espanya, el Camí de la Sang i les fosses comunes del cementeri de Paterna.

Últimes notícies

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.

Elx troba un capitell andalusí dels segles X i XI als Banys Àrabs

Les excavacions als Banys Àrabs d’Elx han recuperat un capitell andalusí dels segles X i XI i un fust de pedra calcària. Les peces s’estudien al MAHE.

Morant alerta del coste de desacreditar la ciencia y la investigación

Diana Morant ha reivindicat a Vitoria la ciència davant del negacionisme i ha advertit dels efectes de retallar la investigació i perdre talent.