14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

El PP i Vox demanen més ajudes per a Valencia i Montero apunta als PGE, que es van a ‘orientar’ a això

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El PP i Vox han reclamat més ajudes per als afectats per la catàstrofe de la DANA, fonamentalment a Valencia, i la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, els ha respost que és “una obvietat” que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del 2025 estaran “orientats” precisament a esta tasca d’ajudar a la Comunitat Valenciana després del desastre.

Igual que va defensar el president del Govern, Pedro Sánchez, la vicepresidenta ha assenyalat este dimecres en la sessió de control que “és una obvietat” que els comptes públics s’orienten a Valencia”, però diu que és una “mentida” que les ajudes estiguen lligades en exclusiva als comptes públics, doncs ja s’han aprovat decrets específics per a això.

En este sentit, la ministra ha destacat que l’Executiu ja ha mobilitzat més de 14.000 milions d’euros en diferents mesures, com els 900 milions d’euros que s’han concedit “a fons perdut” al teixit productiu del territori afectat, o l’engegada els mecanismes d’ERTO per força major i també s’ha postergat el segon pagament de l’IRPF.

“Este govern té experiència. Sap com treballar en situacions d’emergència com la qual ens trobem, atenent a cadascuna de les necessitats”, ha reblat la ministra.

PP: LES MESURES ES QUEDEN MOLT CURTES

Però la secretària general del PP, Cuca Gamarra, ha criticat que les mesures desplegades pel Govern es queden “molt curta”, doncs hi ha mesures d’ajuda que “apenes duren dos mesos” i caduquen al final de l’any. En este punt, Gamarra ha enaltit algunes propostes del seu partit, com un pla Moves per a recuperar els vehicles perduts per les ríadas o reconstruir els col·legis derruïts pel mateix motiu.

La vicepresidenta ha recordat que el Govern va mantenir reunions amb els grups parlamentaris per a recaptar propostes que es pogueren incorporar als decrets d’ajuda, encara que ha admès que encara queda “llarg camí per davant” i el Govern seguirà aprovant mesures, en conjunt amb la Comunitat Valenciana, per a reconstruir al complet la zona.

En el torn de Vox, José María Figaredo ha acusat directament a l’Executiu d’exercir com a “saquejadors” per les ajudes anunciades i les noves mesures tributàries que planteja el Govern, com pujar la fiscalitat al tabac o eliminar la bonificació del dièsel pel que fa a la gasolina.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.