El PP i Vox demanen més ajudes per a Valencia i Montero apunta als PGE, que es van a ‘orientar’ a això

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El PP i Vox han reclamat més ajudes per als afectats per la catàstrofe de la DANA, fonamentalment a Valencia, i la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, els ha respost que és «una obvietat» que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del 2025 estaran «orientats» precisament a esta tasca d’ajudar a la Comunitat Valenciana després del desastre.

Igual que va defensar el president del Govern, Pedro Sánchez, la vicepresidenta ha assenyalat este dimecres en la sessió de control que «és una obvietat» que els comptes públics s’orienten a Valencia», però diu que és una «mentida» que les ajudes estiguen lligades en exclusiva als comptes públics, doncs ja s’han aprovat decrets específics per a això.

En este sentit, la ministra ha destacat que l’Executiu ja ha mobilitzat més de 14.000 milions d’euros en diferents mesures, com els 900 milions d’euros que s’han concedit «a fons perdut» al teixit productiu del territori afectat, o l’engegada els mecanismes d’ERTO per força major i també s’ha postergat el segon pagament de l’IRPF.

«Este govern té experiència. Sap com treballar en situacions d’emergència com la qual ens trobem, atenent a cadascuna de les necessitats», ha reblat la ministra.

PP: LES MESURES ES QUEDEN MOLT CURTES

Però la secretària general del PP, Cuca Gamarra, ha criticat que les mesures desplegades pel Govern es queden «molt curta», doncs hi ha mesures d’ajuda que «apenes duren dos mesos» i caduquen al final de l’any. En este punt, Gamarra ha enaltit algunes propostes del seu partit, com un pla Moves per a recuperar els vehicles perduts per les ríadas o reconstruir els col·legis derruïts pel mateix motiu.

La vicepresidenta ha recordat que el Govern va mantenir reunions amb els grups parlamentaris per a recaptar propostes que es pogueren incorporar als decrets d’ajuda, encara que ha admès que encara queda «llarg camí per davant» i el Govern seguirà aprovant mesures, en conjunt amb la Comunitat Valenciana, per a reconstruir al complet la zona.

En el torn de Vox, José María Figaredo ha acusat directament a l’Executiu d’exercir com a «saquejadors» per les ajudes anunciades i les noves mesures tributàries que planteja el Govern, com pujar la fiscalitat al tabac o eliminar la bonificació del dièsel pel que fa a la gasolina.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.