El PP i Vox demanen més ajudes per a Valencia i Montero apunta als PGE, que es van a ‘orientar’ a això

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El PP i Vox han reclamat més ajudes per als afectats per la catàstrofe de la DANA, fonamentalment a Valencia, i la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, els ha respost que és “una obvietat” que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del 2025 estaran “orientats” precisament a esta tasca d’ajudar a la Comunitat Valenciana després del desastre.

Igual que va defensar el president del Govern, Pedro Sánchez, la vicepresidenta ha assenyalat este dimecres en la sessió de control que “és una obvietat” que els comptes públics s’orienten a Valencia”, però diu que és una “mentida” que les ajudes estiguen lligades en exclusiva als comptes públics, doncs ja s’han aprovat decrets específics per a això.

En este sentit, la ministra ha destacat que l’Executiu ja ha mobilitzat més de 14.000 milions d’euros en diferents mesures, com els 900 milions d’euros que s’han concedit “a fons perdut” al teixit productiu del territori afectat, o l’engegada els mecanismes d’ERTO per força major i també s’ha postergat el segon pagament de l’IRPF.

“Este govern té experiència. Sap com treballar en situacions d’emergència com la qual ens trobem, atenent a cadascuna de les necessitats”, ha reblat la ministra.

PP: LES MESURES ES QUEDEN MOLT CURTES

Però la secretària general del PP, Cuca Gamarra, ha criticat que les mesures desplegades pel Govern es queden “molt curta”, doncs hi ha mesures d’ajuda que “apenes duren dos mesos” i caduquen al final de l’any. En este punt, Gamarra ha enaltit algunes propostes del seu partit, com un pla Moves per a recuperar els vehicles perduts per les ríadas o reconstruir els col·legis derruïts pel mateix motiu.

La vicepresidenta ha recordat que el Govern va mantenir reunions amb els grups parlamentaris per a recaptar propostes que es pogueren incorporar als decrets d’ajuda, encara que ha admès que encara queda “llarg camí per davant” i el Govern seguirà aprovant mesures, en conjunt amb la Comunitat Valenciana, per a reconstruir al complet la zona.

En el torn de Vox, José María Figaredo ha acusat directament a l’Executiu d’exercir com a “saquejadors” per les ajudes anunciades i les noves mesures tributàries que planteja el Govern, com pujar la fiscalitat al tabac o eliminar la bonificació del dièsel pel que fa a la gasolina.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.