El PP i Vox demanen més ajudes per a Valencia i Montero apunta als PGE, que es van a ‘orientar’ a això

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El PP i Vox han reclamat més ajudes per als afectats per la catàstrofe de la DANA, fonamentalment a Valencia, i la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, els ha respost que és “una obvietat” que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del 2025 estaran “orientats” precisament a esta tasca d’ajudar a la Comunitat Valenciana després del desastre.

Igual que va defensar el president del Govern, Pedro Sánchez, la vicepresidenta ha assenyalat este dimecres en la sessió de control que “és una obvietat” que els comptes públics s’orienten a Valencia”, però diu que és una “mentida” que les ajudes estiguen lligades en exclusiva als comptes públics, doncs ja s’han aprovat decrets específics per a això.

En este sentit, la ministra ha destacat que l’Executiu ja ha mobilitzat més de 14.000 milions d’euros en diferents mesures, com els 900 milions d’euros que s’han concedit “a fons perdut” al teixit productiu del territori afectat, o l’engegada els mecanismes d’ERTO per força major i també s’ha postergat el segon pagament de l’IRPF.

“Este govern té experiència. Sap com treballar en situacions d’emergència com la qual ens trobem, atenent a cadascuna de les necessitats”, ha reblat la ministra.

PP: LES MESURES ES QUEDEN MOLT CURTES

Però la secretària general del PP, Cuca Gamarra, ha criticat que les mesures desplegades pel Govern es queden “molt curta”, doncs hi ha mesures d’ajuda que “apenes duren dos mesos” i caduquen al final de l’any. En este punt, Gamarra ha enaltit algunes propostes del seu partit, com un pla Moves per a recuperar els vehicles perduts per les ríadas o reconstruir els col·legis derruïts pel mateix motiu.

La vicepresidenta ha recordat que el Govern va mantenir reunions amb els grups parlamentaris per a recaptar propostes que es pogueren incorporar als decrets d’ajuda, encara que ha admès que encara queda “llarg camí per davant” i el Govern seguirà aprovant mesures, en conjunt amb la Comunitat Valenciana, per a reconstruir al complet la zona.

En el torn de Vox, José María Figaredo ha acusat directament a l’Executiu d’exercir com a “saquejadors” per les ajudes anunciades i les noves mesures tributàries que planteja el Govern, com pujar la fiscalitat al tabac o eliminar la bonificació del dièsel pel que fa a la gasolina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Pérez Llorca de servilisme a Vox per a mantindre’s en la butaca

Diana Morant acusa el president Juanfran Pérez Llorca i al PP valencià d'actuar amb servilisme cap a Vox per a conservar el poder i critica les seues decisions en avortament, memòria democràtica, fiscalitat i sanitat.

Cau a Castelló una xarxa d’estafes bancàries amb quatre detinguts i 266.815 euros defraudats

La Guàrdia Civil deté a quatre persones i investiga a altres cinc per una organització que va obrir 58 comptes amb documentació falsa i va realitzar 484 operacions fraudulentes.

Detingut per tres furts a pacients majors a l’hospital de Torrevieja

Un home de 62 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de tres furts a pacients majors estrangers a l'hospital de Torrevieja, on sostreia dispositius tecnològics i material mèdic de les habitacions.

L’ingrés mínim vital aconseguix a 93.539 llars valencianes i creix un 20% en un any

L'ingrés mínim vital va arribar al març a 93.539 llars de la Comunitat Valenciana, prop d'un 20% més que un any abans, en un context d'augment generalitzat d'esta prestació social a Espanya.

Condemnat a nou anys de presó per una onada d’incendis a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant condemna a nou anys de presó a un home per una sèrie d'incendis a la Vila Joiosa en 2023 i 2024, amb risc per a veïns i locals.

Compromís acusa el Consell de retallar recursos en el jutjat que investiga la dana

Compromís acusa el Consell de reduir mitjans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa penal per la dana i advertix que no acceptarà que hi haja impunitat.

Un camió cremant provoca dos quilòmetres de retencions en l’AP-7 a Almenara

Un camió incendiat en l'AP-7 a l'altura d'Almenara provoca dos quilòmetres de circulació lenta en sentit València. El vehicle ocupa el carril dret i, ara com ara, no s'han registrat ferits ni es coneixen les causes del sinistre.

La WNBA cita a Awa Fam per a la cerimònia del draft a Nova York

La WNBA ha convidat oficialment a la pivot alacantina Awa Fam a la cerimònia del draft a Nova York, on part com una de les principals candidates als primers llocs.