El PP suspendrà als dos edils de Sueca per expulsar al seu portaveu després de recolzar la moció de censura

Sueca per Davant, Compromís i una edil ‘popular’ arriben a acord perquè Julián Sáez substituïsca a Dimas Vázquez (PSPV) a l’Alcaldia

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Partit Popular suspendrà de militància i expulsarà a dos dels seus edils a l’Ajuntament de Sueca després que estos desallotjaren de la portavocía del grup a una altra companya per recolzar la moció de censura que es va a presentar contra l’actual alcalde socialista.

El Comitè de Drets i Garanties del partit s’ha reunit este dijous, a instàncies de la direcció provincial, i ja s’està tramitant la suspensió de militància i expulsió del partit dels dos edils, Isabel Furió i Pío José Lledó, expliquen a Europa Press fonts ‘populars’, que puntualitzen que la suspensió i expulsió és competència de la direcció regional.

Estes mesures arriben després que regidors de tres partits de Sueca –els set de Compromís, una del PP (la portaveu, Carolina Torres) i els tres de Sueca per Davant– subscrigueren este dimecres davant de notari el document de la moció de censura que convertirà Julián Sáez (líder i portaveu de Sueca per Davant) en alcalde del municipi, lloc ocupat actualment pel socialista Dimas Vázquez.

Segons informen els impulsors de la iniciativa, la moció de censura serà sotmesa a votació en un ple municipal que se celebrarà entre el 12 i el 14 d’agost, una vegada complits els corresponents terminis legals.

L’acord contempla que el futur govern municipal estiga encapçalat per Julián Sáez i integrat per Sueca per Davant i Compromís, amb el suport extern del PP, formació que ha preferit mantenir-se fora del govern.

El pacte ha provocat la ruptura del grup municipal, ja que els dos regidors que no van signar la moció van decidir expulsar este dimecres a la nit a la portaveu del grup, Carolina Torres, i, així mateix, pactar amb Vázquez entrar en el govern local, la qual cosa ha suposat la proposta de les mesures disciplinàries per part del seu partit.

Entre els factors que han provocat la moció de censura contra Dimas Vázquez, el document apunta a “la falta de transparència i pèssima gestió dels recursos econòmics” de l’Ajuntament.

Segons exposen els i les signatàries, “a Sueca s’ha passat de tenir uns estalvis (romanent de tresoreria) conseqüència de les gestions realitzades prèviament per corporacions precedents, a una situació totalment contraria en la qual apenes existixen estalvis”.

Si bé és cert que el nivell de vida i els servicis s’han vist incrementats, diuen, “no és menys cert que el fet de no aplicar una contenció de la despesa ni una òptima priorització d’esta i dels servicis municipals, ha portat l’Ajuntament a la situació econòmica actual en la qual ens trobem i que fa que hui dia l’única eixida viable que trobem és apartar del govern municipal als seus responsables polítics”.

“FALTA DE COMUNICACIÓ”

D’altra banda, critiquen “la falta de comunicació i pèrdua de confiança en l’equip de govern”. En la seua opinió, “des de l’inici de la legislatura s’ha vingut observant una falta de comunicació per part del grup municipal majoritari PSPV-PSOE, tant respecte dels grups que es troben en l’oposició, Compromís i PP, com respecte del grup municipal amb el qual van conformar (inicialment) govern, Sueca per Davant, que s’ha anat accentuant amb el pas del temps i ha portat a la ingobernabilidad”.

Entre les mostres de la suposada “falta de capacitat en la gestió municipal amb l’alcalde al capdavant” posen com a exemple el fet d’haver de realitzar una modificació de crèdit per a l’abonament de mes d’un milió d’euros en factures impagades de l’exercici 2023, “i que hui dia encara no han sigut abonades als, en la seua majoria treballadors i treballadores autònoms, perjudicats per aquesta mala gestió”.

És per això, que els signants de la present moció, acorden mitjançant la mateixa “propiciar un canvi de gestió i de rumb en el Govern Municipal, amb l’objectiu de normalitzar l’escenari econòmic de l’Ajuntament de Sueca, donant-li un nou impuls amb polítiques transversals que siguen més justes i transparents en benefici de tota la ciutadania, més enllà de les sigles polítiques i dels interessos de cada formació política que conformarà el nou govern, que es compromet a treballar des de la confiança, el respecte, el diàleg i l’entesa per a fer possible una Sueca millor”.

“ASSALT A l’ALCALDIA”

No obstant això, fonts pròximes a l’entorn de l’alcalde han assegurat a Europa Press que esta acció per part de Sueca per Davant, Compromís i PP és “un assalt a l’alcaldia” amb l'”únic” interès que Compromís torne a entrar a l’Ajuntament “al preu que siga”, i per part de Sueca per Davant de convertir-se en “una subdelegació d’este partit que governa a la Diputació de Valencia junt amb el PP” (en referència a Ens Uneix, la formació que lidera l’exsocialista Jorge Rodríguez).

En este sentit, suposen que amb esta estratègia se li ha fet “un escac” al president de la Diputació, Vicente Mompó, qui “podria haver intentat que els tres regidors del PP signaren la moció de censura” i que, finalment, només ha recolzat una d’elles.

Destaquen que, de moment, van a intentar seguir treballant i afigen que, si la moció prospera, no tindran més remei que quedar-se “esperant al fet que el 2027 els ciutadans recorden els qui van entrar el 2024 a les braves, sense que parlaren les urnes i enderrocant al partit més votat el 2023”.

Així mateix, apunten que no veuen “congruent” ni entenen com una persona del Partit Popular pot signar una moció de censura contra un equip de govern en el qual hi ha dos membres del partit”. “És una incongruència que una companya de PP ferm una moció contra els altres dos companys del partit”, han manifestat.

“Els dos representants del PP que no han volgut signar la moció demostren que pensen més en els interessos de la seua ciutat”, han asseverat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.