El PP suspendrà als dos edils de Sueca per expulsar al seu portaveu després de recolzar la moció de censura

Sueca per Davant, Compromís i una edil ‘popular’ arriben a acord perquè Julián Sáez substituïsca a Dimas Vázquez (PSPV) a l’Alcaldia

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Partit Popular suspendrà de militància i expulsarà a dos dels seus edils a l’Ajuntament de Sueca després que estos desallotjaren de la portavocía del grup a una altra companya per recolzar la moció de censura que es va a presentar contra l’actual alcalde socialista.

El Comitè de Drets i Garanties del partit s’ha reunit este dijous, a instàncies de la direcció provincial, i ja s’està tramitant la suspensió de militància i expulsió del partit dels dos edils, Isabel Furió i Pío José Lledó, expliquen a Europa Press fonts ‘populars’, que puntualitzen que la suspensió i expulsió és competència de la direcció regional.

Estes mesures arriben després que regidors de tres partits de Sueca –els set de Compromís, una del PP (la portaveu, Carolina Torres) i els tres de Sueca per Davant– subscrigueren este dimecres davant de notari el document de la moció de censura que convertirà Julián Sáez (líder i portaveu de Sueca per Davant) en alcalde del municipi, lloc ocupat actualment pel socialista Dimas Vázquez.

Segons informen els impulsors de la iniciativa, la moció de censura serà sotmesa a votació en un ple municipal que se celebrarà entre el 12 i el 14 d’agost, una vegada complits els corresponents terminis legals.

L’acord contempla que el futur govern municipal estiga encapçalat per Julián Sáez i integrat per Sueca per Davant i Compromís, amb el suport extern del PP, formació que ha preferit mantenir-se fora del govern.

El pacte ha provocat la ruptura del grup municipal, ja que els dos regidors que no van signar la moció van decidir expulsar este dimecres a la nit a la portaveu del grup, Carolina Torres, i, així mateix, pactar amb Vázquez entrar en el govern local, la qual cosa ha suposat la proposta de les mesures disciplinàries per part del seu partit.

Entre els factors que han provocat la moció de censura contra Dimas Vázquez, el document apunta a «la falta de transparència i pèssima gestió dels recursos econòmics» de l’Ajuntament.

Segons exposen els i les signatàries, «a Sueca s’ha passat de tenir uns estalvis (romanent de tresoreria) conseqüència de les gestions realitzades prèviament per corporacions precedents, a una situació totalment contraria en la qual apenes existixen estalvis».

Si bé és cert que el nivell de vida i els servicis s’han vist incrementats, diuen, «no és menys cert que el fet de no aplicar una contenció de la despesa ni una òptima priorització d’esta i dels servicis municipals, ha portat l’Ajuntament a la situació econòmica actual en la qual ens trobem i que fa que hui dia l’única eixida viable que trobem és apartar del govern municipal als seus responsables polítics».

«FALTA DE COMUNICACIÓ»

D’altra banda, critiquen «la falta de comunicació i pèrdua de confiança en l’equip de govern». En la seua opinió, «des de l’inici de la legislatura s’ha vingut observant una falta de comunicació per part del grup municipal majoritari PSPV-PSOE, tant respecte dels grups que es troben en l’oposició, Compromís i PP, com respecte del grup municipal amb el qual van conformar (inicialment) govern, Sueca per Davant, que s’ha anat accentuant amb el pas del temps i ha portat a la ingobernabilidad».

Entre les mostres de la suposada «falta de capacitat en la gestió municipal amb l’alcalde al capdavant» posen com a exemple el fet d’haver de realitzar una modificació de crèdit per a l’abonament de mes d’un milió d’euros en factures impagades de l’exercici 2023, «i que hui dia encara no han sigut abonades als, en la seua majoria treballadors i treballadores autònoms, perjudicats per aquesta mala gestió».

És per això, que els signants de la present moció, acorden mitjançant la mateixa «propiciar un canvi de gestió i de rumb en el Govern Municipal, amb l’objectiu de normalitzar l’escenari econòmic de l’Ajuntament de Sueca, donant-li un nou impuls amb polítiques transversals que siguen més justes i transparents en benefici de tota la ciutadania, més enllà de les sigles polítiques i dels interessos de cada formació política que conformarà el nou govern, que es compromet a treballar des de la confiança, el respecte, el diàleg i l’entesa per a fer possible una Sueca millor».

«ASSALT A l’ALCALDIA»

No obstant això, fonts pròximes a l’entorn de l’alcalde han assegurat a Europa Press que esta acció per part de Sueca per Davant, Compromís i PP és «un assalt a l’alcaldia» amb l'»únic» interès que Compromís torne a entrar a l’Ajuntament «al preu que siga», i per part de Sueca per Davant de convertir-se en «una subdelegació d’este partit que governa a la Diputació de Valencia junt amb el PP» (en referència a Ens Uneix, la formació que lidera l’exsocialista Jorge Rodríguez).

En este sentit, suposen que amb esta estratègia se li ha fet «un escac» al president de la Diputació, Vicente Mompó, qui «podria haver intentat que els tres regidors del PP signaren la moció de censura» i que, finalment, només ha recolzat una d’elles.

Destaquen que, de moment, van a intentar seguir treballant i afigen que, si la moció prospera, no tindran més remei que quedar-se «esperant al fet que el 2027 els ciutadans recorden els qui van entrar el 2024 a les braves, sense que parlaren les urnes i enderrocant al partit més votat el 2023».

Així mateix, apunten que no veuen «congruent» ni entenen com una persona del Partit Popular pot signar una moció de censura contra un equip de govern en el qual hi ha dos membres del partit». «És una incongruència que una companya de PP ferm una moció contra els altres dos companys del partit», han manifestat.

«Els dos representants del PP que no han volgut signar la moció demostren que pensen més en els interessos de la seua ciutat», han asseverat.

Últimes notícies

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.