El Programa Alba de la Generalitat augmenta en un 43,5% les seues atencions durant 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, ha informat sobre l’augment en un 43,5 per cent de les atencions realitzades en el Programa Alba durant 2024.

En total, s’han dut a terme 4.407 atencions a la Comunitat Valenciana, enfront de les 2.487 registrades el 2023 d’este programa, que forma part de la xarxa d’assistència social integral a les víctimes de violència sobre la dona, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha subratllat que este augment «reflectix el compromís i eficàcia del Programa Alba d’atenció a víctimes de violència per explotació sexual en contextos de prostitució o de tracta».

A nivell provincial, a Valencia s’han realitzat 1.962 atencions; a Alacant, 1.507; i a Castelló, 938 atencions. Quant al nombre de dones ateses per primera vegada ha sigut d’1.338 dones durant 2024, la qual cosa suposa un 16,3% més pel que fa a l’any anterior. Per províncies, a Castelló s’ha atès per primera vegada a 612 dones, a Valencia a 372 i a Alacant, a 354.

El Programa Alba oferix itineraris de promoció i acompanyament per a dones víctimes d’explotació sexual, incloent atenció psicològica, assessorament jurídic i activitats de formació per a facilitar la seua reintegració social i laboral.

PLANS D’ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

Un altre aspecte destacable del Programa Alba és la implementació dels Planes d’Atenció Individualitzada (PAI) que arrepleguen intervencions adaptades les necessitats específiques de cada dona. En concret, durant l’any 2024 s’han iniciat 487 PAI a la Comunitat Valenciana. Estes xifres suposen un lleuger increment respecte a l’any anterior, amb 469 plans.

D’esta manera, la secretària autonòmica ha subratllat el «compromís» de la Generalitat per «seguir consolidant la labor essencial que realitza el Programa Alba i els Plans d’Atenció Individualitzada», així com el de «continuar reforçant el seu paper com a referent en l’atenció i protecció de les dones en situacions de vulnerabilitat».

Últimes notícies

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.