El Programa Alba de la Generalitat augmenta en un 43,5% les seues atencions durant 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, ha informat sobre l’augment en un 43,5 per cent de les atencions realitzades en el Programa Alba durant 2024.

En total, s’han dut a terme 4.407 atencions a la Comunitat Valenciana, enfront de les 2.487 registrades el 2023 d’este programa, que forma part de la xarxa d’assistència social integral a les víctimes de violència sobre la dona, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha subratllat que este augment «reflectix el compromís i eficàcia del Programa Alba d’atenció a víctimes de violència per explotació sexual en contextos de prostitució o de tracta».

A nivell provincial, a Valencia s’han realitzat 1.962 atencions; a Alacant, 1.507; i a Castelló, 938 atencions. Quant al nombre de dones ateses per primera vegada ha sigut d’1.338 dones durant 2024, la qual cosa suposa un 16,3% més pel que fa a l’any anterior. Per províncies, a Castelló s’ha atès per primera vegada a 612 dones, a Valencia a 372 i a Alacant, a 354.

El Programa Alba oferix itineraris de promoció i acompanyament per a dones víctimes d’explotació sexual, incloent atenció psicològica, assessorament jurídic i activitats de formació per a facilitar la seua reintegració social i laboral.

PLANS D’ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

Un altre aspecte destacable del Programa Alba és la implementació dels Planes d’Atenció Individualitzada (PAI) que arrepleguen intervencions adaptades les necessitats específiques de cada dona. En concret, durant l’any 2024 s’han iniciat 487 PAI a la Comunitat Valenciana. Estes xifres suposen un lleuger increment respecte a l’any anterior, amb 469 plans.

D’esta manera, la secretària autonòmica ha subratllat el «compromís» de la Generalitat per «seguir consolidant la labor essencial que realitza el Programa Alba i els Plans d’Atenció Individualitzada», així com el de «continuar reforçant el seu paper com a referent en l’atenció i protecció de les dones en situacions de vulnerabilitat».

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.