El Programa Alba de la Generalitat augmenta en un 43,5% les seues atencions durant 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, ha informat sobre l’augment en un 43,5 per cent de les atencions realitzades en el Programa Alba durant 2024.

En total, s’han dut a terme 4.407 atencions a la Comunitat Valenciana, enfront de les 2.487 registrades el 2023 d’este programa, que forma part de la xarxa d’assistència social integral a les víctimes de violència sobre la dona, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha subratllat que este augment «reflectix el compromís i eficàcia del Programa Alba d’atenció a víctimes de violència per explotació sexual en contextos de prostitució o de tracta».

A nivell provincial, a Valencia s’han realitzat 1.962 atencions; a Alacant, 1.507; i a Castelló, 938 atencions. Quant al nombre de dones ateses per primera vegada ha sigut d’1.338 dones durant 2024, la qual cosa suposa un 16,3% més pel que fa a l’any anterior. Per províncies, a Castelló s’ha atès per primera vegada a 612 dones, a Valencia a 372 i a Alacant, a 354.

El Programa Alba oferix itineraris de promoció i acompanyament per a dones víctimes d’explotació sexual, incloent atenció psicològica, assessorament jurídic i activitats de formació per a facilitar la seua reintegració social i laboral.

PLANS D’ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

Un altre aspecte destacable del Programa Alba és la implementació dels Planes d’Atenció Individualitzada (PAI) que arrepleguen intervencions adaptades les necessitats específiques de cada dona. En concret, durant l’any 2024 s’han iniciat 487 PAI a la Comunitat Valenciana. Estes xifres suposen un lleuger increment respecte a l’any anterior, amb 469 plans.

D’esta manera, la secretària autonòmica ha subratllat el «compromís» de la Generalitat per «seguir consolidant la labor essencial que realitza el Programa Alba i els Plans d’Atenció Individualitzada», així com el de «continuar reforçant el seu paper com a referent en l’atenció i protecció de les dones en situacions de vulnerabilitat».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.