El Programa Alba de la Generalitat augmenta en un 43,5% les seues atencions durant 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, ha informat sobre l’augment en un 43,5 per cent de les atencions realitzades en el Programa Alba durant 2024.

En total, s’han dut a terme 4.407 atencions a la Comunitat Valenciana, enfront de les 2.487 registrades el 2023 d’este programa, que forma part de la xarxa d’assistència social integral a les víctimes de violència sobre la dona, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha subratllat que este augment «reflectix el compromís i eficàcia del Programa Alba d’atenció a víctimes de violència per explotació sexual en contextos de prostitució o de tracta».

A nivell provincial, a Valencia s’han realitzat 1.962 atencions; a Alacant, 1.507; i a Castelló, 938 atencions. Quant al nombre de dones ateses per primera vegada ha sigut d’1.338 dones durant 2024, la qual cosa suposa un 16,3% més pel que fa a l’any anterior. Per províncies, a Castelló s’ha atès per primera vegada a 612 dones, a Valencia a 372 i a Alacant, a 354.

El Programa Alba oferix itineraris de promoció i acompanyament per a dones víctimes d’explotació sexual, incloent atenció psicològica, assessorament jurídic i activitats de formació per a facilitar la seua reintegració social i laboral.

PLANS D’ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

Un altre aspecte destacable del Programa Alba és la implementació dels Planes d’Atenció Individualitzada (PAI) que arrepleguen intervencions adaptades les necessitats específiques de cada dona. En concret, durant l’any 2024 s’han iniciat 487 PAI a la Comunitat Valenciana. Estes xifres suposen un lleuger increment respecte a l’any anterior, amb 469 plans.

D’esta manera, la secretària autonòmica ha subratllat el «compromís» de la Generalitat per «seguir consolidant la labor essencial que realitza el Programa Alba i els Plans d’Atenció Individualitzada», així com el de «continuar reforçant el seu paper com a referent en l’atenció i protecció de les dones en situacions de vulnerabilitat».

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.