El Programa Alba de la Generalitat augmenta en un 43,5% les seues atencions durant 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, ha informat sobre l’augment en un 43,5 per cent de les atencions realitzades en el Programa Alba durant 2024.

En total, s’han dut a terme 4.407 atencions a la Comunitat Valenciana, enfront de les 2.487 registrades el 2023 d’este programa, que forma part de la xarxa d’assistència social integral a les víctimes de violència sobre la dona, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha subratllat que este augment «reflectix el compromís i eficàcia del Programa Alba d’atenció a víctimes de violència per explotació sexual en contextos de prostitució o de tracta».

A nivell provincial, a Valencia s’han realitzat 1.962 atencions; a Alacant, 1.507; i a Castelló, 938 atencions. Quant al nombre de dones ateses per primera vegada ha sigut d’1.338 dones durant 2024, la qual cosa suposa un 16,3% més pel que fa a l’any anterior. Per províncies, a Castelló s’ha atès per primera vegada a 612 dones, a Valencia a 372 i a Alacant, a 354.

El Programa Alba oferix itineraris de promoció i acompanyament per a dones víctimes d’explotació sexual, incloent atenció psicològica, assessorament jurídic i activitats de formació per a facilitar la seua reintegració social i laboral.

PLANS D’ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

Un altre aspecte destacable del Programa Alba és la implementació dels Planes d’Atenció Individualitzada (PAI) que arrepleguen intervencions adaptades les necessitats específiques de cada dona. En concret, durant l’any 2024 s’han iniciat 487 PAI a la Comunitat Valenciana. Estes xifres suposen un lleuger increment respecte a l’any anterior, amb 469 plans.

D’esta manera, la secretària autonòmica ha subratllat el «compromís» de la Generalitat per «seguir consolidant la labor essencial que realitza el Programa Alba i els Plans d’Atenció Individualitzada», així com el de «continuar reforçant el seu paper com a referent en l’atenció i protecció de les dones en situacions de vulnerabilitat».

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.