El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les declaracions públiques realitzades en les últimes setmanes contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, considerades una revictimització, segons fonts del partit.

La mesura, acordada per l’àrea d’Organització federal, arriba després que el dirigent revelara la identitat de les denunciants i adoptara actituds de represàlia, alguna cosa que, per a l’adreça, evidència una deslleialtat manifesta als valors socialistes i incompatibilitat amb els principis d’igualtat i respecte que defén la formació.

Expedient i cronologia

González va ser suspés cautelarment de militància el desembre passat, quan es van fer públiques acusacions d’assetjament sexual i laboral presentades contra ell. Malgrat eixa suspensió, mantenia el càrrec d’alcalde d’Almussafes i la seua acta en el grup socialista.

El 25 de febrer, el Comité d’Ètica i Garanties del PSPV-PSOE li va obrir un expedient per amenaça vetlada a la secretària general del partit i ministra de Ciència, Diana Morant, i per menysprear a la dona que el va denunciar per presumpte assetjament sexual.

Segons les mateixes fonts, l’expedient també es va obrir per deslleialtat al projecte socialista, després d’assegurar que estava en converses amb altres partits per a presentar una alternativa política en el municipi.

Un dia abans, el 24 de febrer, l’alcalde va publicar una carta oberta en les seues xarxes en la qual va sostindre que la denúncia per assetjament sexual i laboral era falsa i no un fet aïllat, sinó el punt culminant d’una campanya d’assetjament i enderrocament contra la seua persona iniciada fa més de quatre anys per a menyscabar la seua imatge política, personal, familiar i professional.

En eixe escrit va afegir que, davant la suposada falta de proves en contra seua i les proves i testimoniatges de la seua innocència que diu haver aportat al partit, li resultava incomprensible que el cas no haguera sigut arxivat, i va anunciar que lluitarà en tots els fronts possibles per a defendre el seu honor i la seua imatge.

Amb l’expulsió, el PSOE marca distàncies amb un comportament que considera revictimizador i contrari al seu codi intern. La decisió se suma a la suspensió de militància i a l’expedient obert, i tanca una seqüència de fets que, segons el partit, comprometien els seus principis.

Fins al moment arreplegat en estos fets, González conservava l’Alcaldia i la seua acta; la comunicació del partit se circumscriu a l’àmbit orgànic i no detalla canvis sobre la seua situació institucional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.