El PSPV titlla de deplorables les declaracions de Mazón sobre les víctimes de la DANA

El PSPV-PSOE ha qualificat de deplorables les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, sobre les víctimes de la DANA. Els socialistes subratllen que, després de deu mesos reclamant veritat i justícia, les associacions s’asseguen desateses i demanen un canvi de rumb que pose la seua dignitat i les seues demandes en el centre.

Crida a escoltar les víctimes

El portaveu socialista, Jordi Mayor, va instar a Mazón a deixar a un costat les excuses i a atendre de manera directa a les associacions. Com a primer pas, va reclamar que se’ls done veu en Les Corts Valencianes, davant el que denuncien com a intents de silenciar-les. Al seu juí, el veto que, segons el PSPV, manté el Partit Popular impedix que les víctimes exposen les seues necessitats i propostes en seu parlamentària.

En paral·lel, Mazón va traslladar als mitjans la seua disposició a reunir-se amb les associacions amb les quals encara no s’ha vist, quan elles vulguen i en format públic o privat. Ho va fer poc abans de mantindre una trobada amb Joaquín Amils, president de SOS Desapareguts. Per al PSPV, este gest arriba tard i resulta insuficient si no s’acompanya de passos institucionals que garantisquen la participació efectiva dels col·lectius en el debat de Les Corts.

Els socialistes insistixen que la prioritat ha de ser la reconstrucció i la reparació després de l’episodi del 29 d’octubre, dia en què, segons remarquen, moltes famílies ho van perdre tot. Reclamen que el Consell oferisca respostes clares i que la seua president assumisca responsabilitats per humanitat i per consciència política, amb l’objectiu de tancar ferides i evitar que el dolor es prolongue.

Retrets per la gestió i les remodelacions

El PSPV acusa el Consell d’estar més centrat en reescriure la història i buscar excuses que a donar solucions. En eixa línia, considera que l’anunciada quarta remodelació de l’Executiu autonòmic funciona com una cortina de fum que no aporta alleujament a les persones afectades. Segons el parer dels socialistes, els canvis d’organigrama evidencien una preocupació per l’equilibri intern més que per activar mesures útils per als qui continuen esperant respostes.

El to es va endurir quan Major va sostindre que cada nova intervenció de Mazón incrementa el dolor de les víctimes i va reclamar la seua dimissió i la convocatòria d’eleccions. El pols polític queda ara en si el cap del Consell concretarà les trobades promeses i si Les Corts obrirà espai perquè les associacions intervinguen. D’això dependrà, segons el PSPV, recuperar la confiança i avançar en la reconstrucció que la societat valenciana demanda.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.