13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves dels embassaments de la conca del Xúquer han augmentat en l’última setmana en 11 hm³ i se situen en el 52,7% de la seua capacitat. En la conca del Segura, les reserves han crescut en 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%.

En els embassaments del Xúquer ja hi ha 1.499 hm³, 73 més que fa un any i 204 per damunt de la mitjana dels últims deu anys. En el Segura es registren 304 hm³, 65 més que fa un any però 26 per davall de la seua mitjana decennal. Així, el Xúquer es troba per damunt de les seues referències habituals, mentres el Segura manté un dèficit respecte a la seua mitjana.

Panorama nacional

En el conjunt del país, la reserva hídrica ha pujat de nou en els últims dies i aconseguix el 57,2% de la seua capacitat, amb 32.056 hm³ després d’augmentar en 191 hm³, un 0,3% més que la setmana anterior. En este marc, el Xúquer queda lleugerament per davall de la mitjana nacional en percentatge d’ompliment, mentres que el Segura se situa clarament per davall.

La millora setmanal aporta un cert marge a curt termini per a la gestió de recursos en la conca del Xúquer, recolzada per un volum que supera la seua mitjana de l’última dècada. En el Segura, l’ascens més contingut i la distància respecte a la seua mitjana conviden a mantindre una planificació prudent.

Convé recordar que els percentatges expressen el nivell relatiu sobre la capacitat total de cada sistema; per això, increments en hm³ similars poden traduir-se en impactes distints sobre el grau d’ompliment. En els dos casos, el balanç interanual és favorable, amb més aigua embassada que fa un any, la qual cosa apunta a un inici d’any més folgat que el de l’exercici previ.

Últimes notícies

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.