15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Els canvis en transparència i incompatibilitats afronten sense sobresalts el seu últim debat a Les Corts

PSPV i Compromís exigixen mantenir les lleis del Botànic i PP i Vox defensen que hi ha legislació per a evitar dolentes pràctiques

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La proposició de llei de PP i Vox per a modificar les normes autonòmiques de Transparència del 2022 i Incompatibilitats del 2016 s’ha enfrontat al seu últim debat al ple de les Corts abans que tire endavant definitivament el dijous sense sorpreses i amb el rebuig de l’oposició.

PSPV i Compromís han portat al ple un total de 38 i 19 esmenes, respectivament, ja rebutjades prèviament per PP i Vox en comissió, per a mantenir les dues lleis tal com les va aprovar l’anterior govern del Botànic. Els grups que compartixen el Consell han avançat que no pensen acceptar cap esmena i que aprovaran la llei tal com la van registrar.

En la seua llei, PP i Vox introduïxen canvis com que ja no siga obligatori publicar les agendes completes dels representants públics o que estos puguen pertànyer a un consell d’administració d’una entitat privada. També canvien la fórmula de votació del Consell de Transparència perquè baste amb majoria absoluta si en dos mesos des de la primera votació la renovació no compta amb el suport de tres cinquens de Les Corts.

Durant el debat, el diputat del PP Vicente Betoret ha defensat la necessitat dels canvis perquè les lleis del Botànic van ser realitzades “per màrqueting” i es van convertir en “un maldecap” pel seu sistema “endimoniat”. A més, ha criticat la “supèrbia” de l’oposició per limitar les seues esmenes al manteniment de les anteriors lleis.

“Ja existix legislació suficient per a evitar males pràctiques”, ha recalcat, i ha retret al PSPV que parle d’incompatibilitats “amb la qual tenen embolicada a Alacant amb Franco, a València amb Bielsa i a Castelló amb Falomir”, en al·lusió als líders socialistes provincials.

“IMPLACABLE CONTRA LA CORRUPCIÓ”

Des de Vox, la diputada Ana Vega ha assegurat que al seu grup li agradaria haver anat “més lluny” en esta matèria, encara que ha demanat a l’oposició que “prenguen aire” perquè queden tres anys de legislatura.

“Este govern està compromès amb la transparència i serà implacable amb la corrupció”, ha asseverat, insistint que treballaran “braç a braç” amb el Consell de Transparècnia “per a eliminar l’estima de la corrupció” de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.