Els canvis en transparència i incompatibilitats afronten sense sobresalts el seu últim debat a Les Corts

PSPV i Compromís exigixen mantenir les lleis del Botànic i PP i Vox defensen que hi ha legislació per a evitar dolentes pràctiques

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La proposició de llei de PP i Vox per a modificar les normes autonòmiques de Transparència del 2022 i Incompatibilitats del 2016 s’ha enfrontat al seu últim debat al ple de les Corts abans que tire endavant definitivament el dijous sense sorpreses i amb el rebuig de l’oposició.

PSPV i Compromís han portat al ple un total de 38 i 19 esmenes, respectivament, ja rebutjades prèviament per PP i Vox en comissió, per a mantenir les dues lleis tal com les va aprovar l’anterior govern del Botànic. Els grups que compartixen el Consell han avançat que no pensen acceptar cap esmena i que aprovaran la llei tal com la van registrar.

En la seua llei, PP i Vox introduïxen canvis com que ja no siga obligatori publicar les agendes completes dels representants públics o que estos puguen pertànyer a un consell d’administració d’una entitat privada. També canvien la fórmula de votació del Consell de Transparència perquè baste amb majoria absoluta si en dos mesos des de la primera votació la renovació no compta amb el suport de tres cinquens de Les Corts.

Durant el debat, el diputat del PP Vicente Betoret ha defensat la necessitat dels canvis perquè les lleis del Botànic van ser realitzades “per màrqueting” i es van convertir en “un maldecap” pel seu sistema “endimoniat”. A més, ha criticat la “supèrbia” de l’oposició per limitar les seues esmenes al manteniment de les anteriors lleis.

“Ja existix legislació suficient per a evitar males pràctiques”, ha recalcat, i ha retret al PSPV que parle d’incompatibilitats “amb la qual tenen embolicada a Alacant amb Franco, a València amb Bielsa i a Castelló amb Falomir”, en al·lusió als líders socialistes provincials.

“IMPLACABLE CONTRA LA CORRUPCIÓ”

Des de Vox, la diputada Ana Vega ha assegurat que al seu grup li agradaria haver anat “més lluny” en esta matèria, encara que ha demanat a l’oposició que “prenguen aire” perquè queden tres anys de legislatura.

“Este govern està compromès amb la transparència i serà implacable amb la corrupció”, ha asseverat, insistint que treballaran “braç a braç” amb el Consell de Transparècnia “per a eliminar l’estima de la corrupció” de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.