16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Els canvis en transparència i incompatibilitats afronten sense sobresalts el seu últim debat a Les Corts

PSPV i Compromís exigixen mantenir les lleis del Botànic i PP i Vox defensen que hi ha legislació per a evitar dolentes pràctiques

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La proposició de llei de PP i Vox per a modificar les normes autonòmiques de Transparència del 2022 i Incompatibilitats del 2016 s’ha enfrontat al seu últim debat al ple de les Corts abans que tire endavant definitivament el dijous sense sorpreses i amb el rebuig de l’oposició.

PSPV i Compromís han portat al ple un total de 38 i 19 esmenes, respectivament, ja rebutjades prèviament per PP i Vox en comissió, per a mantenir les dues lleis tal com les va aprovar l’anterior govern del Botànic. Els grups que compartixen el Consell han avançat que no pensen acceptar cap esmena i que aprovaran la llei tal com la van registrar.

En la seua llei, PP i Vox introduïxen canvis com que ja no siga obligatori publicar les agendes completes dels representants públics o que estos puguen pertànyer a un consell d’administració d’una entitat privada. També canvien la fórmula de votació del Consell de Transparència perquè baste amb majoria absoluta si en dos mesos des de la primera votació la renovació no compta amb el suport de tres cinquens de Les Corts.

Durant el debat, el diputat del PP Vicente Betoret ha defensat la necessitat dels canvis perquè les lleis del Botànic van ser realitzades “per màrqueting” i es van convertir en “un maldecap” pel seu sistema “endimoniat”. A més, ha criticat la “supèrbia” de l’oposició per limitar les seues esmenes al manteniment de les anteriors lleis.

“Ja existix legislació suficient per a evitar males pràctiques”, ha recalcat, i ha retret al PSPV que parle d’incompatibilitats “amb la qual tenen embolicada a Alacant amb Franco, a València amb Bielsa i a Castelló amb Falomir”, en al·lusió als líders socialistes provincials.

“IMPLACABLE CONTRA LA CORRUPCIÓ”

Des de Vox, la diputada Ana Vega ha assegurat que al seu grup li agradaria haver anat “més lluny” en esta matèria, encara que ha demanat a l’oposició que “prenguen aire” perquè queden tres anys de legislatura.

“Este govern està compromès amb la transparència i serà implacable amb la corrupció”, ha asseverat, insistint que treballaran “braç a braç” amb el Consell de Transparècnia “per a eliminar l’estima de la corrupció” de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.