Els canvis en transparència i incompatibilitats afronten sense sobresalts el seu últim debat a Les Corts

PSPV i Compromís exigixen mantenir les lleis del Botànic i PP i Vox defensen que hi ha legislació per a evitar dolentes pràctiques

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La proposició de llei de PP i Vox per a modificar les normes autonòmiques de Transparència del 2022 i Incompatibilitats del 2016 s’ha enfrontat al seu últim debat al ple de les Corts abans que tire endavant definitivament el dijous sense sorpreses i amb el rebuig de l’oposició.

PSPV i Compromís han portat al ple un total de 38 i 19 esmenes, respectivament, ja rebutjades prèviament per PP i Vox en comissió, per a mantenir les dues lleis tal com les va aprovar l’anterior govern del Botànic. Els grups que compartixen el Consell han avançat que no pensen acceptar cap esmena i que aprovaran la llei tal com la van registrar.

En la seua llei, PP i Vox introduïxen canvis com que ja no siga obligatori publicar les agendes completes dels representants públics o que estos puguen pertànyer a un consell d’administració d’una entitat privada. També canvien la fórmula de votació del Consell de Transparència perquè baste amb majoria absoluta si en dos mesos des de la primera votació la renovació no compta amb el suport de tres cinquens de Les Corts.

Durant el debat, el diputat del PP Vicente Betoret ha defensat la necessitat dels canvis perquè les lleis del Botànic van ser realitzades «per màrqueting» i es van convertir en «un maldecap» pel seu sistema «endimoniat». A més, ha criticat la «supèrbia» de l’oposició per limitar les seues esmenes al manteniment de les anteriors lleis.

«Ja existix legislació suficient per a evitar males pràctiques», ha recalcat, i ha retret al PSPV que parle d’incompatibilitats «amb la qual tenen embolicada a Alacant amb Franco, a València amb Bielsa i a Castelló amb Falomir», en al·lusió als líders socialistes provincials.

«IMPLACABLE CONTRA LA CORRUPCIÓ»

Des de Vox, la diputada Ana Vega ha assegurat que al seu grup li agradaria haver anat «més lluny» en esta matèria, encara que ha demanat a l’oposició que «prenguen aire» perquè queden tres anys de legislatura.

«Este govern està compromès amb la transparència i serà implacable amb la corrupció», ha asseverat, insistint que treballaran «braç a braç» amb el Consell de Transparècnia «per a eliminar l’estima de la corrupció» de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.