Els canvis en transparència i incompatibilitats afronten sense sobresalts el seu últim debat a Les Corts

PSPV i Compromís exigixen mantenir les lleis del Botànic i PP i Vox defensen que hi ha legislació per a evitar dolentes pràctiques

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La proposició de llei de PP i Vox per a modificar les normes autonòmiques de Transparència del 2022 i Incompatibilitats del 2016 s’ha enfrontat al seu últim debat al ple de les Corts abans que tire endavant definitivament el dijous sense sorpreses i amb el rebuig de l’oposició.

PSPV i Compromís han portat al ple un total de 38 i 19 esmenes, respectivament, ja rebutjades prèviament per PP i Vox en comissió, per a mantenir les dues lleis tal com les va aprovar l’anterior govern del Botànic. Els grups que compartixen el Consell han avançat que no pensen acceptar cap esmena i que aprovaran la llei tal com la van registrar.

En la seua llei, PP i Vox introduïxen canvis com que ja no siga obligatori publicar les agendes completes dels representants públics o que estos puguen pertànyer a un consell d’administració d’una entitat privada. També canvien la fórmula de votació del Consell de Transparència perquè baste amb majoria absoluta si en dos mesos des de la primera votació la renovació no compta amb el suport de tres cinquens de Les Corts.

Durant el debat, el diputat del PP Vicente Betoret ha defensat la necessitat dels canvis perquè les lleis del Botànic van ser realitzades «per màrqueting» i es van convertir en «un maldecap» pel seu sistema «endimoniat». A més, ha criticat la «supèrbia» de l’oposició per limitar les seues esmenes al manteniment de les anteriors lleis.

«Ja existix legislació suficient per a evitar males pràctiques», ha recalcat, i ha retret al PSPV que parle d’incompatibilitats «amb la qual tenen embolicada a Alacant amb Franco, a València amb Bielsa i a Castelló amb Falomir», en al·lusió als líders socialistes provincials.

«IMPLACABLE CONTRA LA CORRUPCIÓ»

Des de Vox, la diputada Ana Vega ha assegurat que al seu grup li agradaria haver anat «més lluny» en esta matèria, encara que ha demanat a l’oposició que «prenguen aire» perquè queden tres anys de legislatura.

«Este govern està compromès amb la transparència i serà implacable amb la corrupció», ha asseverat, insistint que treballaran «braç a braç» amb el Consell de Transparècnia «per a eliminar l’estima de la corrupció» de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.