Detenen un empresari a Cocentaina per explotar els seus treballadors

La Policia Nacional ha detingut un empresari de 38 anys per presumptament explotar treballadors en una nau de reciclatge de roba en la localitat de Cocentaina, amb jornades setmanals de més de 50 hores per un sou de 150 euros a la setmana, sense cap mena de cobertura social i en pèssimes condicions.

L’operació s’emmarca en la lluita contra l’explotació laboral i la utilització de ciutadans estrangers en situació irregular com a mà d’obra barata aprofitant la situació de necessitat.

La investigació es va posar en marxa després de tindre coneixement de l’explotació dels treballadors. Així, es van realitzar inspeccions en diverses naus dedicades al reciclatge de roba usada, situades a Cocentaina que pertanyien a la mateixa empresa.

Fruit de les inspeccions, es van identificar a 13 persones, totes treballadores, cinc de les quals estaven treballant en una nau tancada a la qual finalment es va poder accedir. Tres d’ells, a més, es trobaven en situació irregular a Espanya als qui se’ls va identificar com a víctimes d’explotació laboral.

Alguns portaven treballant dos anys sota la promesa de regularitzar la seua situació i ser contractats, si bé arribat el moment, els van exigir 8.000 euros per a facilitar-los aquest contracte.

Davant aquesta situació, la unitat adscrita de Policia Nacional a la Comunitat Valenciana va estendre una acta d’infracció per a proposar una sanció a l’empresa sobre la base de les deficiències.

Analitzada la informació obtinguda i amb les declaracions recollides, els investigadors de la Comissaria d’Alcoi van detindre a l’empresari imputant-li un presumpte delicte contra els drets dels treballadors, donant compte al Jutjat d’Instrucció d’Alcoi en funcions de guàrdia.

Últimes notícies

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.