Detenen un empresari a Cocentaina per explotar els seus treballadors

La Policia Nacional ha detingut un empresari de 38 anys per presumptament explotar treballadors en una nau de reciclatge de roba en la localitat de Cocentaina, amb jornades setmanals de més de 50 hores per un sou de 150 euros a la setmana, sense cap mena de cobertura social i en pèssimes condicions.

L’operació s’emmarca en la lluita contra l’explotació laboral i la utilització de ciutadans estrangers en situació irregular com a mà d’obra barata aprofitant la situació de necessitat.

La investigació es va posar en marxa després de tindre coneixement de l’explotació dels treballadors. Així, es van realitzar inspeccions en diverses naus dedicades al reciclatge de roba usada, situades a Cocentaina que pertanyien a la mateixa empresa.

Fruit de les inspeccions, es van identificar a 13 persones, totes treballadores, cinc de les quals estaven treballant en una nau tancada a la qual finalment es va poder accedir. Tres d’ells, a més, es trobaven en situació irregular a Espanya als qui se’ls va identificar com a víctimes d’explotació laboral.

Alguns portaven treballant dos anys sota la promesa de regularitzar la seua situació i ser contractats, si bé arribat el moment, els van exigir 8.000 euros per a facilitar-los aquest contracte.

Davant aquesta situació, la unitat adscrita de Policia Nacional a la Comunitat Valenciana va estendre una acta d’infracció per a proposar una sanció a l’empresa sobre la base de les deficiències.

Analitzada la informació obtinguda i amb les declaracions recollides, els investigadors de la Comissaria d’Alcoi van detindre a l’empresari imputant-li un presumpte delicte contra els drets dels treballadors, donant compte al Jutjat d’Instrucció d’Alcoi en funcions de guàrdia.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.