Detenen un empresari a Cocentaina per explotar els seus treballadors

La Policia Nacional ha detingut un empresari de 38 anys per presumptament explotar treballadors en una nau de reciclatge de roba en la localitat de Cocentaina, amb jornades setmanals de més de 50 hores per un sou de 150 euros a la setmana, sense cap mena de cobertura social i en pèssimes condicions.

L’operació s’emmarca en la lluita contra l’explotació laboral i la utilització de ciutadans estrangers en situació irregular com a mà d’obra barata aprofitant la situació de necessitat.

La investigació es va posar en marxa després de tindre coneixement de l’explotació dels treballadors. Així, es van realitzar inspeccions en diverses naus dedicades al reciclatge de roba usada, situades a Cocentaina que pertanyien a la mateixa empresa.

Fruit de les inspeccions, es van identificar a 13 persones, totes treballadores, cinc de les quals estaven treballant en una nau tancada a la qual finalment es va poder accedir. Tres d’ells, a més, es trobaven en situació irregular a Espanya als qui se’ls va identificar com a víctimes d’explotació laboral.

Alguns portaven treballant dos anys sota la promesa de regularitzar la seua situació i ser contractats, si bé arribat el moment, els van exigir 8.000 euros per a facilitar-los aquest contracte.

Davant aquesta situació, la unitat adscrita de Policia Nacional a la Comunitat Valenciana va estendre una acta d’infracció per a proposar una sanció a l’empresa sobre la base de les deficiències.

Analitzada la informació obtinguda i amb les declaracions recollides, els investigadors de la Comissaria d’Alcoi van detindre a l’empresari imputant-li un presumpte delicte contra els drets dels treballadors, donant compte al Jutjat d’Instrucció d’Alcoi en funcions de guàrdia.

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.