Jordi Mayor: La Fira de les Comarques és un punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat

València Diari (VD)- La fira de les comarques valencianes arriba esta setmana la plaça de l’Ajuntament de València. Com s’espera després del parèntesi a causa de la pandèmia?

Jordi Mayor (JM)- És un moment molt esperat i desitjat per tot el sector. Poder portar altra vegada de manera presencial el millor que tenim a la nostra província i comunitat en un espai on la gent podrà en molt pocs metres fer un passeig per tota la província i així veure quines experiències són les que més li agraden i inclús programar unes vacances. Crec que és una bona notícia. Sobretot perquè l’any passat tingueren que ferla de forma virtual així que este any retornem a esta iniciativa i ho fem en un nou espai, més ampli per què ara la farem en la plaça de bous, d’esta manera guanyarem en espai i en seguretat.

VD- Se celebrarà este cap de setmana del 24 al 26 de setembre de 2021

JM- Sí, a més hem muntat paral·lelament el que és la zona dels expositors, 18 expositors de marques i empreses, més de 30 expositors de les marques turístiques de municipis i mancomunitats. També hi ha un calendari d’activitats, actuacions musicals com per exemple la de Pep Botifarra que actuarà el divendres a les 20 h., un xicotet set de tots els Dj’s que munta la selecció de festivals i d’empreses d’oci d’ací la Comunitat Valenciana, FOTUR, així com altres activitats lúdiques folklòriques. A més a més tindrem showcookings encara que per la Covid no podrem oferir eixe menjar a les persones assistents, però si podran veure com es prepara. Tindrem el més paregut a una fira normal, dins del que ens deixa els dispositius de seguretat que permet esta situació de pandèmia que segueix marcant unes diferències respecte a la normalitat d’altres anys.

<

>

VD- Com es distribueix el certamen per a 85 expositors?

JM- Hi haurà un primer espai de professionals on el protagonisme és per als municipis i mancomunitats, que mostren la seua oferta cultural i gastronòmica. Així la gent podrà arrimar-se i contractar qualsevol mena d’experiència en la terra del vi, podran ser passejos en museus, en barca per l’albufera… és a dir moltes empreses que es dediquen a vendre experiències turístiques concretes. També estaran els companys de Costa blanca, CastellóTotes les marques turístiques de València ciutat, de la Generalitat, de Diputació i totes les marques dels municipis turístics i les mancomunitats, al final el que tenim és una mostra del millor en tots els pobles i ciutats de la província de València, no sols de manera individual sinó també mancomunada, projectes bonics com els de la Canal de Navarrés que estan donant molt bons resultats turístics. Tot el treball d’estos anys s’han d’exposar i la millor forma és en esta fira.

VD- Un format més dinàmic i professional, a més esta vegada es commemora el Dia Mundial del Turisme, que és el 27 de setembre

JM- Així és, hem volgut que coincidira la fira, ja que havíem de traure-la de les dates habituals, que sempre és en maig, pensarem a fer-la coincidir en el Dia Mundial del Turisme perquè siga un revulsiu tan esperat de part del sector de cara a només acabar l’estiu començar ja en la promoció i en la venda turística de la província i que millor que aprofitar el seu dia per a fer esta fira que és la primera de gran envergadura que va a fer-se a escala de la Comunitat Valenciana, en l’àmbit turístic i pense que pot ser un bon punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat i que el sector comence a tindre més alegria.

VD- Quin dispositiu de seguretat hi haurà?

JM- Control d’aforament, entrades i eixides regulades, hi haurà un circuit perquè la gent no es creue i evidentment demanarem en tot moment que la gent siga responsable, que porten la mascareta dins del recinte, que eviten aglomeracions, que guarden la distància del personal… Evidentment esta pandèmia si ens ha ensenyat alguna cosa és que la responsabilitat individual és fonamental per tal de preservar-nos la salut i per descomptat eixa responsabilitat sumada a la vacunació ens permet poder organitzar este tipus d’esdeveniments amb més tranquil·litat.

VD- La fira i els seus horaris es pot trobar en la web de València Turisme?

JM- Sí en la web de València Turisme està tota la informació.

No obstant el públic interessat podrà visitar la Fira de les comarques el divendres 24 de setembre, de 17.00 a 21.00 hores; el dissabte dia 25, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 21.00 hores; i el diumenge 26, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 20.00 hores.

https://www.valenciaturisme.org/es/


VD- Alguna cosa més que afegir?

JM- Convidar a la gent a què s’aprope a la plaça de l’Ajuntament a València, que si té pensat viatjar en unes setmanes i no té clar on vol fer una escapadeta de cap de setmana, si vol un lloc prop i tindre una experiència agradable gastronòmica, cultural de tota classe que ens visite este cap de setmana i veurà com en molt poc d’espai obté un gran nombre d’activitats i que en eixe mateix moment pot contractar i gaudir d’una escapada que tanta falta ens fa.

 

<>

 

Últimes notícies

Farmamundi impulsa projectes de benestar i resiliència en lHorta Sud després de la DANA

Farmamundi posa en marxa dos projectes en diversos municipis de lHorta Sud per a reforçar el benestar emocional, la integració social i la resiliència comunitària després de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El Consell prohibix fer foc en zones forestals per Setmana Santa i Pasqua en la Comunitat Valenciana

La Generalitat recorda que entre el 2 i el 13 d'abril queda prohibit l'ús del foc en muntanyes i en una franja de 500 metres al seu voltant en la Comunitat Valenciana, amb la suspensió de totes les cremes autoritzades.

Awa Fam deixa el València Basket al juny rumb a la nova lliga privada Project B

Awa Fam abandona el València Basket al final de la temporada després d'executar-se la seua clàusula de rescissió per a incorporar-se a Project B, la nova lliga privada que tindrà una seu en el Roig Arena.

Diangana es lesiona amb el Congo i apunta a baixa davant el Raig

Grady Diangana torna lesionat de la concentració amb el Congo i quasi segur es perdrà el partit de l'Elx enfront del Rayo Vallecano, pendent encara del comunicat mèdic definitiu.

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.

L’oposició acusa a Pérez Llorca d’endollar a la seua parella i el PSPV exigix la seua dimissió

PSPV i Compromís acusen a Juanfran Pérez Llorca d'afavorir a la seua parella en la Diputació de València i els socialistes li reclamen que dimitisca i convoque eleccions, mentres el president defén la legalitat de la seua trajectòria funcionarial.

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.