Jordi Mayor: La Fira de les Comarques és un punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat

València Diari (VD)- La fira de les comarques valencianes arriba esta setmana la plaça de l’Ajuntament de València. Com s’espera després del parèntesi a causa de la pandèmia?

Jordi Mayor (JM)- És un moment molt esperat i desitjat per tot el sector. Poder portar altra vegada de manera presencial el millor que tenim a la nostra província i comunitat en un espai on la gent podrà en molt pocs metres fer un passeig per tota la província i així veure quines experiències són les que més li agraden i inclús programar unes vacances. Crec que és una bona notícia. Sobretot perquè l’any passat tingueren que ferla de forma virtual així que este any retornem a esta iniciativa i ho fem en un nou espai, més ampli per què ara la farem en la plaça de bous, d’esta manera guanyarem en espai i en seguretat.

VD- Se celebrarà este cap de setmana del 24 al 26 de setembre de 2021

JM- Sí, a més hem muntat paral·lelament el que és la zona dels expositors, 18 expositors de marques i empreses, més de 30 expositors de les marques turístiques de municipis i mancomunitats. També hi ha un calendari d’activitats, actuacions musicals com per exemple la de Pep Botifarra que actuarà el divendres a les 20 h., un xicotet set de tots els Dj’s que munta la selecció de festivals i d’empreses d’oci d’ací la Comunitat Valenciana, FOTUR, així com altres activitats lúdiques folklòriques. A més a més tindrem showcookings encara que per la Covid no podrem oferir eixe menjar a les persones assistents, però si podran veure com es prepara. Tindrem el més paregut a una fira normal, dins del que ens deixa els dispositius de seguretat que permet esta situació de pandèmia que segueix marcant unes diferències respecte a la normalitat d’altres anys.

<

>

VD- Com es distribueix el certamen per a 85 expositors?

JM- Hi haurà un primer espai de professionals on el protagonisme és per als municipis i mancomunitats, que mostren la seua oferta cultural i gastronòmica. Així la gent podrà arrimar-se i contractar qualsevol mena d’experiència en la terra del vi, podran ser passejos en museus, en barca per l’albufera… és a dir moltes empreses que es dediquen a vendre experiències turístiques concretes. També estaran els companys de Costa blanca, CastellóTotes les marques turístiques de València ciutat, de la Generalitat, de Diputació i totes les marques dels municipis turístics i les mancomunitats, al final el que tenim és una mostra del millor en tots els pobles i ciutats de la província de València, no sols de manera individual sinó també mancomunada, projectes bonics com els de la Canal de Navarrés que estan donant molt bons resultats turístics. Tot el treball d’estos anys s’han d’exposar i la millor forma és en esta fira.

VD- Un format més dinàmic i professional, a més esta vegada es commemora el Dia Mundial del Turisme, que és el 27 de setembre

JM- Així és, hem volgut que coincidira la fira, ja que havíem de traure-la de les dates habituals, que sempre és en maig, pensarem a fer-la coincidir en el Dia Mundial del Turisme perquè siga un revulsiu tan esperat de part del sector de cara a només acabar l’estiu començar ja en la promoció i en la venda turística de la província i que millor que aprofitar el seu dia per a fer esta fira que és la primera de gran envergadura que va a fer-se a escala de la Comunitat Valenciana, en l’àmbit turístic i pense que pot ser un bon punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat i que el sector comence a tindre més alegria.

VD- Quin dispositiu de seguretat hi haurà?

JM- Control d’aforament, entrades i eixides regulades, hi haurà un circuit perquè la gent no es creue i evidentment demanarem en tot moment que la gent siga responsable, que porten la mascareta dins del recinte, que eviten aglomeracions, que guarden la distància del personal… Evidentment esta pandèmia si ens ha ensenyat alguna cosa és que la responsabilitat individual és fonamental per tal de preservar-nos la salut i per descomptat eixa responsabilitat sumada a la vacunació ens permet poder organitzar este tipus d’esdeveniments amb més tranquil·litat.

VD- La fira i els seus horaris es pot trobar en la web de València Turisme?

JM- Sí en la web de València Turisme està tota la informació.

No obstant el públic interessat podrà visitar la Fira de les comarques el divendres 24 de setembre, de 17.00 a 21.00 hores; el dissabte dia 25, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 21.00 hores; i el diumenge 26, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 20.00 hores.

https://www.valenciaturisme.org/es/


VD- Alguna cosa més que afegir?

JM- Convidar a la gent a què s’aprope a la plaça de l’Ajuntament a València, que si té pensat viatjar en unes setmanes i no té clar on vol fer una escapadeta de cap de setmana, si vol un lloc prop i tindre una experiència agradable gastronòmica, cultural de tota classe que ens visite este cap de setmana i veurà com en molt poc d’espai obté un gran nombre d’activitats i que en eixe mateix moment pot contractar i gaudir d’una escapada que tanta falta ens fa.

 

<>

 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.