Jordi Mayor: La Fira de les Comarques és un punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat

València Diari (VD)- La fira de les comarques valencianes arriba esta setmana la plaça de l’Ajuntament de València. Com s’espera després del parèntesi a causa de la pandèmia?

Jordi Mayor (JM)- És un moment molt esperat i desitjat per tot el sector. Poder portar altra vegada de manera presencial el millor que tenim a la nostra província i comunitat en un espai on la gent podrà en molt pocs metres fer un passeig per tota la província i així veure quines experiències són les que més li agraden i inclús programar unes vacances. Crec que és una bona notícia. Sobretot perquè l’any passat tingueren que ferla de forma virtual així que este any retornem a esta iniciativa i ho fem en un nou espai, més ampli per què ara la farem en la plaça de bous, d’esta manera guanyarem en espai i en seguretat.

VD- Se celebrarà este cap de setmana del 24 al 26 de setembre de 2021

JM- Sí, a més hem muntat paral·lelament el que és la zona dels expositors, 18 expositors de marques i empreses, més de 30 expositors de les marques turístiques de municipis i mancomunitats. També hi ha un calendari d’activitats, actuacions musicals com per exemple la de Pep Botifarra que actuarà el divendres a les 20 h., un xicotet set de tots els Dj’s que munta la selecció de festivals i d’empreses d’oci d’ací la Comunitat Valenciana, FOTUR, així com altres activitats lúdiques folklòriques. A més a més tindrem showcookings encara que per la Covid no podrem oferir eixe menjar a les persones assistents, però si podran veure com es prepara. Tindrem el més paregut a una fira normal, dins del que ens deixa els dispositius de seguretat que permet esta situació de pandèmia que segueix marcant unes diferències respecte a la normalitat d’altres anys.

<

>

VD- Com es distribueix el certamen per a 85 expositors?

JM- Hi haurà un primer espai de professionals on el protagonisme és per als municipis i mancomunitats, que mostren la seua oferta cultural i gastronòmica. Així la gent podrà arrimar-se i contractar qualsevol mena d’experiència en la terra del vi, podran ser passejos en museus, en barca per l’albufera… és a dir moltes empreses que es dediquen a vendre experiències turístiques concretes. També estaran els companys de Costa blanca, CastellóTotes les marques turístiques de València ciutat, de la Generalitat, de Diputació i totes les marques dels municipis turístics i les mancomunitats, al final el que tenim és una mostra del millor en tots els pobles i ciutats de la província de València, no sols de manera individual sinó també mancomunada, projectes bonics com els de la Canal de Navarrés que estan donant molt bons resultats turístics. Tot el treball d’estos anys s’han d’exposar i la millor forma és en esta fira.

VD- Un format més dinàmic i professional, a més esta vegada es commemora el Dia Mundial del Turisme, que és el 27 de setembre

JM- Així és, hem volgut que coincidira la fira, ja que havíem de traure-la de les dates habituals, que sempre és en maig, pensarem a fer-la coincidir en el Dia Mundial del Turisme perquè siga un revulsiu tan esperat de part del sector de cara a només acabar l’estiu començar ja en la promoció i en la venda turística de la província i que millor que aprofitar el seu dia per a fer esta fira que és la primera de gran envergadura que va a fer-se a escala de la Comunitat Valenciana, en l’àmbit turístic i pense que pot ser un bon punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat i que el sector comence a tindre més alegria.

VD- Quin dispositiu de seguretat hi haurà?

JM- Control d’aforament, entrades i eixides regulades, hi haurà un circuit perquè la gent no es creue i evidentment demanarem en tot moment que la gent siga responsable, que porten la mascareta dins del recinte, que eviten aglomeracions, que guarden la distància del personal… Evidentment esta pandèmia si ens ha ensenyat alguna cosa és que la responsabilitat individual és fonamental per tal de preservar-nos la salut i per descomptat eixa responsabilitat sumada a la vacunació ens permet poder organitzar este tipus d’esdeveniments amb més tranquil·litat.

VD- La fira i els seus horaris es pot trobar en la web de València Turisme?

JM- Sí en la web de València Turisme està tota la informació.

No obstant el públic interessat podrà visitar la Fira de les comarques el divendres 24 de setembre, de 17.00 a 21.00 hores; el dissabte dia 25, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 21.00 hores; i el diumenge 26, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 20.00 hores.

https://www.valenciaturisme.org/es/


VD- Alguna cosa més que afegir?

JM- Convidar a la gent a què s’aprope a la plaça de l’Ajuntament a València, que si té pensat viatjar en unes setmanes i no té clar on vol fer una escapadeta de cap de setmana, si vol un lloc prop i tindre una experiència agradable gastronòmica, cultural de tota classe que ens visite este cap de setmana i veurà com en molt poc d’espai obté un gran nombre d’activitats i que en eixe mateix moment pot contractar i gaudir d’una escapada que tanta falta ens fa.

 

<>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern inicia el procés per a retirar l’Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt per discriminar les dones

El Govern obri un expedient per a revocar la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt després de la negativa de la confraria organitzadora a permetre que les dones processionen.

Pérez Llorca encapçala el minut de silenci per l’assassinat de la xicoteta Ainhara

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, presidix un minut de silenci en la seu del Consell per a condemnar l'assassinat de Ainhara, de tres anys, víctima de violència vicària a Torrevieja.

La jutgessa cita a declarar a un càrrec i dos funcionaris autonòmics per les VPP de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha citat a declarar com a testimonis al director territorial de Vivenda a Alacant i a dos alts funcionaris autonòmics.

PSPV i Compromís exigixen recuperar la taxa turística que xifren en 100 milions

PSPV i Compromís reclamen reimplantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, derogada abans d'entrar en vigor, i calculen que hauria aportat 100 milions d'euros.

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per excloure a les dones per Setmana Santa

Pilar Bernabé considera que la decisió de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt de vetar a les dones en les processons de Setmana Santa té tints contraris a la igualtat i advertix de possibles conseqüències turisticas i legals.

Detingut un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional deté a un menor de 17 anus per la presumpta agresion amb un bat de beisbol a una veïna del seu edifici a Torrent, que sufrio un traumatisme craneoencefalico.

Detingut a Sagunt un jove que va apunyalar per l’esquena al seu company de pis

La Policia Local de Sagunt ha detingut a un jove de 25 anys acusat d'intentar matar al seu company de pis, de 26, amb un ganivet en la vivenda que compartien. La víctima va patir dos ferides a l'esquena i va ser traslladada a l'Hospital de Sagunt, mentres el presumpte autor ha ingressat a la presó provisional.

Aemet activa l’avís taronja per fortes ratxes de vent en el nord de Castelló este dimecres

Aemet activa per a este dimecres a la vesprada l'avís taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h a l'interior nord i de 90 km/h en el litoral nord de Castelló.