Jordi Mayor: La Fira de les Comarques és un punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat

València Diari (VD)- La fira de les comarques valencianes arriba esta setmana la plaça de l’Ajuntament de València. Com s’espera després del parèntesi a causa de la pandèmia?

Jordi Mayor (JM)- És un moment molt esperat i desitjat per tot el sector. Poder portar altra vegada de manera presencial el millor que tenim a la nostra província i comunitat en un espai on la gent podrà en molt pocs metres fer un passeig per tota la província i així veure quines experiències són les que més li agraden i inclús programar unes vacances. Crec que és una bona notícia. Sobretot perquè l’any passat tingueren que ferla de forma virtual així que este any retornem a esta iniciativa i ho fem en un nou espai, més ampli per què ara la farem en la plaça de bous, d’esta manera guanyarem en espai i en seguretat.

VD- Se celebrarà este cap de setmana del 24 al 26 de setembre de 2021

JM- Sí, a més hem muntat paral·lelament el que és la zona dels expositors, 18 expositors de marques i empreses, més de 30 expositors de les marques turístiques de municipis i mancomunitats. També hi ha un calendari d’activitats, actuacions musicals com per exemple la de Pep Botifarra que actuarà el divendres a les 20 h., un xicotet set de tots els Dj’s que munta la selecció de festivals i d’empreses d’oci d’ací la Comunitat Valenciana, FOTUR, així com altres activitats lúdiques folklòriques. A més a més tindrem showcookings encara que per la Covid no podrem oferir eixe menjar a les persones assistents, però si podran veure com es prepara. Tindrem el més paregut a una fira normal, dins del que ens deixa els dispositius de seguretat que permet esta situació de pandèmia que segueix marcant unes diferències respecte a la normalitat d’altres anys.

<

>

VD- Com es distribueix el certamen per a 85 expositors?

JM- Hi haurà un primer espai de professionals on el protagonisme és per als municipis i mancomunitats, que mostren la seua oferta cultural i gastronòmica. Així la gent podrà arrimar-se i contractar qualsevol mena d’experiència en la terra del vi, podran ser passejos en museus, en barca per l’albufera… és a dir moltes empreses que es dediquen a vendre experiències turístiques concretes. També estaran els companys de Costa blanca, Castelló… Totes les marques turístiques de València ciutat, de la Generalitat, de Diputació i totes les marques dels municipis turístics i les mancomunitats, al final el que tenim és una mostra del millor en tots els pobles i ciutats de la província de València, no sols de manera individual sinó també mancomunada, projectes bonics com els de la Canal de Navarrés que estan donant molt bons resultats turístics. Tot el treball d’estos anys s’han d’exposar i la millor forma és en esta fira.

VD- Un format més dinàmic i professional, a més esta vegada es commemora el Dia Mundial del Turisme, que és el 27 de setembre

JM- Així és, hem volgut que coincidira la fira, ja que havíem de traure-la de les dates habituals, que sempre és en maig, pensarem a fer-la coincidir en el Dia Mundial del Turisme perquè siga un revulsiu tan esperat de part del sector de cara a només acabar l’estiu començar ja en la promoció i en la venda turística de la província i que millor que aprofitar el seu dia per a fer esta fira que és la primera de gran envergadura que va a fer-se a escala de la Comunitat Valenciana, en l’àmbit turístic i pense que pot ser un bon punt de partida per recuperar esta anhelada normalitat i que el sector comence a tindre més alegria.

VD- Quin dispositiu de seguretat hi haurà?

JM- Control d’aforament, entrades i eixides regulades, hi haurà un circuit perquè la gent no es creue i evidentment demanarem en tot moment que la gent siga responsable, que porten la mascareta dins del recinte, que eviten aglomeracions, que guarden la distància del personal… Evidentment esta pandèmia si ens ha ensenyat alguna cosa és que la responsabilitat individual és fonamental per tal de preservar-nos la salut i per descomptat eixa responsabilitat sumada a la vacunació ens permet poder organitzar este tipus d’esdeveniments amb més tranquil·litat.

VD- La fira i els seus horaris es pot trobar en la web de València Turisme?

JM- Sí en la web de València Turisme està tota la informació.

No obstant el públic interessat podrà visitar la Fira de les comarques el divendres 24 de setembre, de 17.00 a 21.00 hores; el dissabte dia 25, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 21.00 hores; i el diumenge 26, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.30 a 20.00 hores.

https://www.valenciaturisme.org/es/


VD- Alguna cosa més que afegir?

JM- Convidar a la gent a què s’aprope a la plaça de l’Ajuntament a València, que si té pensat viatjar en unes setmanes i no té clar on vol fer una escapadeta de cap de setmana, si vol un lloc prop i tindre una experiència agradable gastronòmica, cultural de tota classe que ens visite este cap de setmana i veurà com en molt poc d’espai obté un gran nombre d’activitats i que en eixe mateix moment pot contractar i gaudir d’una escapada que tanta falta ens fa.

 

<>

 

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.