12.9 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

ERPV expulsa als regidors de Som Barxeta per pactar una moció de censura amb el PP

“No podem regalar cap ajuntament al PP de Mazón”, diu la formació, que insta a negociar amb l’actual alcalde d’EU

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV) ha comunicat l’expulsió dels dos regidors de Som Barxeta –plataforma municipal en esta població valenciana on s’integra el partit republicà– per pactar amb el PP una moció de censura per a arrabassar l’Alcaldia a Vicent Mahiques, d’Esquerra Unida (EU).

En un comunicat, ERPV ha manifestat el seu “rebuig més contundent a la moció de censura de Som Barxeta i el Partit Popular per a governar el municipi”, ja que aquest acord és “completament contrari als valors de progrés i defensa del benestar de la ciutadania que haurien de prevaldre en qualsevol govern municipal”.

En este sentit, la direcció nacional d’Esquerra Republicana ha comunicat als dos regidors la seua expulsió. “No podem regalar cap ajuntament al PP de Mazón. És inacceptable que, en el context actual, es formalitze una moció de censura amb el Partit Popular de Carlos Mazón, que carrega a les seues esquenes una responsabilitat gravíssima per la seua gestió negligent durant la dana i que va contribuir en la mort de més de dos-centes persones”, argumenten.

I agreguen: “Pactar amb un partit amb este historial és una falta de respecte cap a les víctimes i les seues famílies, així com una falta de responsabilitat política i ètica”.

Des d’EUPV assenyalen que no poden demanar en els carrers la dimissió del president i el seu Consell i, per un altre, lliurar ajuntaments a un partit polític “que ha demostrat a bastament estar en contra del benestar de valencianes i valencians”.

“LÍMITS QUE NO ES PODEN TRASPASSAR”

“Malgrat ser conscients que en la política local compten més les persones que les sigles, hi ha límits que no es poden traspassar. El PP és el partit que ataca el valencià i que privatitza servicis públics, el partit que -com hem vist amb la riuada- abandona la ciutadania en casos d’emergència. La solució passa per la negociació. Els representants polítics estem obligats a negociar davant de situacions de crisis”, defensen.

La formació recorda, a més, que en els passats comicis, la població de Barxeta “va votar esquerres i abans de lliurar l’ajuntament al PP de Mazón, Som Barxeta ha d’asseure a negociar amb el govern local per a intentar no trair la voluntat expressada en les urnes”.

Esquerra Republicana del País Valencià reitera el seu “compromís amb la política transparent, responsable i orientada a la millora de la vida de les persones i a la sobirania” valenciana. “Ens posicionem fermament –continuen– contra qualsevol aliança que legitime la mala gestió, la impunitat i la carència de sensibilitat cap als interessos del poble valencià i fem una crida a Som Barxeta perquè reconsidere la retirada de la moció de censura”. En cas contrari, advertixen, ERPV prendrà “les mesures oportunes”.

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.

La Comunitat Valenciana gana 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

En un sorteig sense Grossa a la regió, la Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions, el 11,13% del gastat. Teulada-Moraira, Alcoi i Elda concentren premis.

La Banda de Música de Teulada, 38 anys abonada al 25.508, repartix milions amb el quart premi de Nadal

L'Agrupació Musical Cultural de Teulada portava 38 anys fidel al número 25.508, que ha eixit com a quart premi de la Loteria de Nadal. La banda ha distribuït al voltant de 16 milions entre músics, famílies, socis i veïns.

València aprova definitivament el major pressupost de la seua història: 1.250 milions per a 2026

El ple ha donat llum verda definitiva a 1.250 milions per a 2026 amb el suport de PP i Vox i el rebuig de Compromís i PSPV. El consolidat suma 1.415,3 milions i prioritza servicis socials, seguretat i vivenda.

Gènova aprova una gestora per a dirigir el PP valencià amb Pérez Llorca al capdavant

La direcció nacional del PP ha aprovat una gestora per a pilotar el partit en la Comunitat Valenciana, encapçalada per Juanfran Pérez Llorca i amb Carlos Gil com a número dos.

Gènova aprova una gestora per a dirigir el PP valencià amb Pérez Llorca al capdavant

La Junta Directiva Nacional ha validat una gestora per al PP valencià liderada per Juanfran Pérez Llorca, amb Carlos Gil com a número dos i secretari general.

La jutgessa de la DANA pregunta a l’Advocacia de la Generalitat si el Consell va demanar assessorament per les inundacions

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha demanat a l'Advocacia que aclarisca si va haver-hi consultes del Consell el 29-O. També reclama dades i gravacions del 112 d'Euskadi.

Un jubilat de l’hospital de Sant Joan repartix 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Ha distribuït 150 bitllets del 90.693, valorats en 7,5 milions, sobretot entre zeladors i auxiliars de l'hospital. Ell s'ha quedat un només dècim.