ERPV expulsa als regidors de Som Barxeta per pactar una moció de censura amb el PP

«No podem regalar cap ajuntament al PP de Mazón», diu la formació, que insta a negociar amb l’actual alcalde d’EU

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV) ha comunicat l’expulsió dels dos regidors de Som Barxeta –plataforma municipal en esta població valenciana on s’integra el partit republicà– per pactar amb el PP una moció de censura per a arrabassar l’Alcaldia a Vicent Mahiques, d’Esquerra Unida (EU).

En un comunicat, ERPV ha manifestat el seu «rebuig més contundent a la moció de censura de Som Barxeta i el Partit Popular per a governar el municipi», ja que aquest acord és «completament contrari als valors de progrés i defensa del benestar de la ciutadania que haurien de prevaldre en qualsevol govern municipal».

En este sentit, la direcció nacional d’Esquerra Republicana ha comunicat als dos regidors la seua expulsió. «No podem regalar cap ajuntament al PP de Mazón. És inacceptable que, en el context actual, es formalitze una moció de censura amb el Partit Popular de Carlos Mazón, que carrega a les seues esquenes una responsabilitat gravíssima per la seua gestió negligent durant la dana i que va contribuir en la mort de més de dos-centes persones», argumenten.

I agreguen: «Pactar amb un partit amb este historial és una falta de respecte cap a les víctimes i les seues famílies, així com una falta de responsabilitat política i ètica».

Des d’EUPV assenyalen que no poden demanar en els carrers la dimissió del president i el seu Consell i, per un altre, lliurar ajuntaments a un partit polític «que ha demostrat a bastament estar en contra del benestar de valencianes i valencians».

«LÍMITS QUE NO ES PODEN TRASPASSAR»

«Malgrat ser conscients que en la política local compten més les persones que les sigles, hi ha límits que no es poden traspassar. El PP és el partit que ataca el valencià i que privatitza servicis públics, el partit que -com hem vist amb la riuada- abandona la ciutadania en casos d’emergència. La solució passa per la negociació. Els representants polítics estem obligats a negociar davant de situacions de crisis», defensen.

La formació recorda, a més, que en els passats comicis, la població de Barxeta «va votar esquerres i abans de lliurar l’ajuntament al PP de Mazón, Som Barxeta ha d’asseure a negociar amb el govern local per a intentar no trair la voluntat expressada en les urnes».

Esquerra Republicana del País Valencià reitera el seu «compromís amb la política transparent, responsable i orientada a la millora de la vida de les persones i a la sobirania» valenciana. «Ens posicionem fermament –continuen– contra qualsevol aliança que legitime la mala gestió, la impunitat i la carència de sensibilitat cap als interessos del poble valencià i fem una crida a Som Barxeta perquè reconsidere la retirada de la moció de censura». En cas contrari, advertixen, ERPV prendrà «les mesures oportunes».

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.