ERPV expulsa als regidors de Som Barxeta per pactar una moció de censura amb el PP

«No podem regalar cap ajuntament al PP de Mazón», diu la formació, que insta a negociar amb l’actual alcalde d’EU

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV) ha comunicat l’expulsió dels dos regidors de Som Barxeta –plataforma municipal en esta població valenciana on s’integra el partit republicà– per pactar amb el PP una moció de censura per a arrabassar l’Alcaldia a Vicent Mahiques, d’Esquerra Unida (EU).

En un comunicat, ERPV ha manifestat el seu «rebuig més contundent a la moció de censura de Som Barxeta i el Partit Popular per a governar el municipi», ja que aquest acord és «completament contrari als valors de progrés i defensa del benestar de la ciutadania que haurien de prevaldre en qualsevol govern municipal».

En este sentit, la direcció nacional d’Esquerra Republicana ha comunicat als dos regidors la seua expulsió. «No podem regalar cap ajuntament al PP de Mazón. És inacceptable que, en el context actual, es formalitze una moció de censura amb el Partit Popular de Carlos Mazón, que carrega a les seues esquenes una responsabilitat gravíssima per la seua gestió negligent durant la dana i que va contribuir en la mort de més de dos-centes persones», argumenten.

I agreguen: «Pactar amb un partit amb este historial és una falta de respecte cap a les víctimes i les seues famílies, així com una falta de responsabilitat política i ètica».

Des d’EUPV assenyalen que no poden demanar en els carrers la dimissió del president i el seu Consell i, per un altre, lliurar ajuntaments a un partit polític «que ha demostrat a bastament estar en contra del benestar de valencianes i valencians».

«LÍMITS QUE NO ES PODEN TRASPASSAR»

«Malgrat ser conscients que en la política local compten més les persones que les sigles, hi ha límits que no es poden traspassar. El PP és el partit que ataca el valencià i que privatitza servicis públics, el partit que -com hem vist amb la riuada- abandona la ciutadania en casos d’emergència. La solució passa per la negociació. Els representants polítics estem obligats a negociar davant de situacions de crisis», defensen.

La formació recorda, a més, que en els passats comicis, la població de Barxeta «va votar esquerres i abans de lliurar l’ajuntament al PP de Mazón, Som Barxeta ha d’asseure a negociar amb el govern local per a intentar no trair la voluntat expressada en les urnes».

Esquerra Republicana del País Valencià reitera el seu «compromís amb la política transparent, responsable i orientada a la millora de la vida de les persones i a la sobirania» valenciana. «Ens posicionem fermament –continuen– contra qualsevol aliança que legitime la mala gestió, la impunitat i la carència de sensibilitat cap als interessos del poble valencià i fem una crida a Som Barxeta perquè reconsidere la retirada de la moció de censura». En cas contrari, advertixen, ERPV prendrà «les mesures oportunes».

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.