La nova normativa de Sanitat en els partits de la Lliga Professional de Futbol

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat aquest divendres la limitació d’aforaments per a estadis on es realitzen esdeveniments esportius, que serà del 40% en espais oberts amb un límit màxim de 15.000 persones i del 30% en tancats, amb 3.000 com a màxim.

 

Aquesta limitació estarà vigent del 13 al 29 d’agost inclusivament.  En la resolució, la Conselleria de Sanitat explica que «sempre en els dos espais s’haurà de mantindre un seient de distància en la mateixa fila en cas de seients fixos, o 1,5 metres de separació si no hi ha seients fixos, excepte grups de convivència». «Si no fora possible mantindre un seient de distància o 1,5 metres de separació, l’aforament haurà de reduir-se fins a garantir el compliment de la mesura», remarca.

 

També es preveu la sectorització de la instal·lació si aquesta fora possible: «es podran establir divisions de l’espai en els esdeveniments que es desenvolupen en espais a l’aire lliure d’un màxim de 2.000 persones per sector, assenyalant punts d’accés diferenciats per sectors, zones de pas i separació entre els mateixos i lavabos independents per sector».

 

Prohibida la venda i el consum d’aliments i begudes

L’organització de l’esdeveniment haurà de «garantir la seguretat en l’entrada i eixida de l’esdeveniment, fixant franges horàries per a accés escalonat del públic per sectors, així com en l’eixida» i «haurà d’assegurar el personal suficient que garantisca la seguretat dins i fora del lloc per a evitar aglomeracions». A més, es deuran preassignar les localitats amb anterioritat a la celebració de l’esdeveniment.

 

En aquests esdeveniments no es permetrà la venda ni el consum d’aliments i begudes, excepte el consum d’aigua, ni tampoc es permet el consum de tabac i de productes relacionats (DSLN o cigarrets electrònics i de productes a base d’herbes per a fumar).

 

Com a recomanació, la Conselleria de Sanitat indica que l’organització «haurà d’establir les mesures de prevenció i control durant la planificació, desenvolupament i posterior fi de l’esdeveniment».

Últimes notícies

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.