10.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

La nova normativa de Sanitat en els partits de la Lliga Professional de Futbol

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat aquest divendres la limitació d’aforaments per a estadis on es realitzen esdeveniments esportius, que serà del 40% en espais oberts amb un límit màxim de 15.000 persones i del 30% en tancats, amb 3.000 com a màxim.

 

Aquesta limitació estarà vigent del 13 al 29 d’agost inclusivament.  En la resolució, la Conselleria de Sanitat explica que “sempre en els dos espais s’haurà de mantindre un seient de distància en la mateixa fila en cas de seients fixos, o 1,5 metres de separació si no hi ha seients fixos, excepte grups de convivència”. “Si no fora possible mantindre un seient de distància o 1,5 metres de separació, l’aforament haurà de reduir-se fins a garantir el compliment de la mesura”, remarca.

 

També es preveu la sectorització de la instal·lació si aquesta fora possible: “es podran establir divisions de l’espai en els esdeveniments que es desenvolupen en espais a l’aire lliure d’un màxim de 2.000 persones per sector, assenyalant punts d’accés diferenciats per sectors, zones de pas i separació entre els mateixos i lavabos independents per sector”.

 

Prohibida la venda i el consum d’aliments i begudes

L’organització de l’esdeveniment haurà de “garantir la seguretat en l’entrada i eixida de l’esdeveniment, fixant franges horàries per a accés escalonat del públic per sectors, així com en l’eixida” i “haurà d’assegurar el personal suficient que garantisca la seguretat dins i fora del lloc per a evitar aglomeracions”. A més, es deuran preassignar les localitats amb anterioritat a la celebració de l’esdeveniment.

 

En aquests esdeveniments no es permetrà la venda ni el consum d’aliments i begudes, excepte el consum d’aigua, ni tampoc es permet el consum de tabac i de productes relacionats (DSLN o cigarrets electrònics i de productes a base d’herbes per a fumar).

 

Com a recomanació, la Conselleria de Sanitat indica que l’organització “haurà d’establir les mesures de prevenció i control durant la planificació, desenvolupament i posterior fi de l’esdeveniment”.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.