La nova normativa de Sanitat en els partits de la Lliga Professional de Futbol

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat aquest divendres la limitació d’aforaments per a estadis on es realitzen esdeveniments esportius, que serà del 40% en espais oberts amb un límit màxim de 15.000 persones i del 30% en tancats, amb 3.000 com a màxim.

 

Aquesta limitació estarà vigent del 13 al 29 d’agost inclusivament.  En la resolució, la Conselleria de Sanitat explica que “sempre en els dos espais s’haurà de mantindre un seient de distància en la mateixa fila en cas de seients fixos, o 1,5 metres de separació si no hi ha seients fixos, excepte grups de convivència”. “Si no fora possible mantindre un seient de distància o 1,5 metres de separació, l’aforament haurà de reduir-se fins a garantir el compliment de la mesura”, remarca.

 

També es preveu la sectorització de la instal·lació si aquesta fora possible: “es podran establir divisions de l’espai en els esdeveniments que es desenvolupen en espais a l’aire lliure d’un màxim de 2.000 persones per sector, assenyalant punts d’accés diferenciats per sectors, zones de pas i separació entre els mateixos i lavabos independents per sector”.

 

Prohibida la venda i el consum d’aliments i begudes

L’organització de l’esdeveniment haurà de “garantir la seguretat en l’entrada i eixida de l’esdeveniment, fixant franges horàries per a accés escalonat del públic per sectors, així com en l’eixida” i “haurà d’assegurar el personal suficient que garantisca la seguretat dins i fora del lloc per a evitar aglomeracions”. A més, es deuran preassignar les localitats amb anterioritat a la celebració de l’esdeveniment.

 

En aquests esdeveniments no es permetrà la venda ni el consum d’aliments i begudes, excepte el consum d’aigua, ni tampoc es permet el consum de tabac i de productes relacionats (DSLN o cigarrets electrònics i de productes a base d’herbes per a fumar).

 

Com a recomanació, la Conselleria de Sanitat indica que l’organització “haurà d’establir les mesures de prevenció i control durant la planificació, desenvolupament i posterior fi de l’esdeveniment”.

Últimes notícies

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.