La nova normativa de Sanitat en els partits de la Lliga Professional de Futbol

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat aquest divendres la limitació d’aforaments per a estadis on es realitzen esdeveniments esportius, que serà del 40% en espais oberts amb un límit màxim de 15.000 persones i del 30% en tancats, amb 3.000 com a màxim.

 

Aquesta limitació estarà vigent del 13 al 29 d’agost inclusivament.  En la resolució, la Conselleria de Sanitat explica que “sempre en els dos espais s’haurà de mantindre un seient de distància en la mateixa fila en cas de seients fixos, o 1,5 metres de separació si no hi ha seients fixos, excepte grups de convivència”. “Si no fora possible mantindre un seient de distància o 1,5 metres de separació, l’aforament haurà de reduir-se fins a garantir el compliment de la mesura”, remarca.

 

També es preveu la sectorització de la instal·lació si aquesta fora possible: “es podran establir divisions de l’espai en els esdeveniments que es desenvolupen en espais a l’aire lliure d’un màxim de 2.000 persones per sector, assenyalant punts d’accés diferenciats per sectors, zones de pas i separació entre els mateixos i lavabos independents per sector”.

 

Prohibida la venda i el consum d’aliments i begudes

L’organització de l’esdeveniment haurà de “garantir la seguretat en l’entrada i eixida de l’esdeveniment, fixant franges horàries per a accés escalonat del públic per sectors, així com en l’eixida” i “haurà d’assegurar el personal suficient que garantisca la seguretat dins i fora del lloc per a evitar aglomeracions”. A més, es deuran preassignar les localitats amb anterioritat a la celebració de l’esdeveniment.

 

En aquests esdeveniments no es permetrà la venda ni el consum d’aliments i begudes, excepte el consum d’aigua, ni tampoc es permet el consum de tabac i de productes relacionats (DSLN o cigarrets electrònics i de productes a base d’herbes per a fumar).

 

Com a recomanació, la Conselleria de Sanitat indica que l’organització “haurà d’establir les mesures de prevenció i control durant la planificació, desenvolupament i posterior fi de l’esdeveniment”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.