La Selecció en quarts de final després d’una remuntada èpica (3-5)

 

Este dilluns a Copenhaguen, España s’ha reposat, no a una, sinó a un parell de desventures en forma d’autogol i punt en el descompte perquè el futur recorde la manera en què una Selecció ha resistit, remuntat i baixat als subcampions mundials en una genuïna oda al futbol.

I ho ha realitzat des del principi amb un onze en el qual Gayà i Ferran Torres han entrat per Alba i Gerard Moreno d’inici amb la mateixa idea futbolística que des del començament de l’Eurocopa.

Bastava el xiulet inicial perquè l’equip de Luis Enrique empetitira a una Croacia replegada en el seu camp i suportant les escomeses espanyoles pels costats i amb el joc entre línies de Sarabia i Pedri.

Una passada mesurada del canari, que hui s’ha convertit en el jugador més jove de la història a jugar unes eliminatòries d’Eurocopa, servia una pilota franca a Koke que el madrileny estavellava al peu de Livakovic.

Poc després Morata disposava d’una bona opció de cap a centre de Ferran Torres enmig d’un torrent de futbol ofensiu d’España , que contra tot pronòstic anava a precedir al punt croat.

Una cessió de Pedri sobre el porter Unai Simón acabava en el fons de la porteria espanyola per a avançar a Croacia i deixar tocada a la Selecció, que acusava el colp i estava prop d’encaixar el segon en una internada de Vlasic.

L’eliminatòria s’havia posat del costat balcànic, però llavors, a penes uns minuts després de l’acció desgraciada del gol, España se sacsejava la pols i reprenia el guió del començament del partit, esta vegada sense pietat davant la porteria contrària.

Primer Sarabia posava les taules abans del descans, aprofitant un rebutge per una increïble parada de Livakovic i després de la represa una nova botella de cava s’anava a destapar en forma de gols.

El primer en una cabotada d’Azpilicueta, qui s’ha estrenat com a golejador aprofitant el centre de Ferran en el seu 27é partit amb la Selecció, i després l’extrem valencià arredonint el seu gran partit amb el tercer punt quan entràvem en l’últim quart de trobada.

El partit tenia de tot i consegüentment necessitava l’èpica i el suspens de la pròrroga a la qual anàvem a arribar amb una miqueta d’Orsic primer i una cabotada mortal de Pasalic en l’afegit.

Però l’epopeia no canviaria en l’essencial gràcies a una pròrroga magistral dels de Luis Enrique amb Morata i Oyarzabal fent bones les cavalcades per la banda de Dani Olmo i Unai Simón erigit en salvador amb un parell de grans intervencions providencials.

Més arguments per a cantar la redempció d’un heroi convertit en Selecció nacional. Ara, Suiza espera en quarts, el divendres a les 18 hores,  i el límit d’este equip només el cel el coneix.
 

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.