La Selecció en quarts de final després d’una remuntada èpica (3-5)

 

Este dilluns a Copenhaguen, España s’ha reposat, no a una, sinó a un parell de desventures en forma d’autogol i punt en el descompte perquè el futur recorde la manera en què una Selecció ha resistit, remuntat i baixat als subcampions mundials en una genuïna oda al futbol.

I ho ha realitzat des del principi amb un onze en el qual Gayà i Ferran Torres han entrat per Alba i Gerard Moreno d’inici amb la mateixa idea futbolística que des del començament de l’Eurocopa.

Bastava el xiulet inicial perquè l’equip de Luis Enrique empetitira a una Croacia replegada en el seu camp i suportant les escomeses espanyoles pels costats i amb el joc entre línies de Sarabia i Pedri.

Una passada mesurada del canari, que hui s’ha convertit en el jugador més jove de la història a jugar unes eliminatòries d’Eurocopa, servia una pilota franca a Koke que el madrileny estavellava al peu de Livakovic.

Poc després Morata disposava d’una bona opció de cap a centre de Ferran Torres enmig d’un torrent de futbol ofensiu d’España , que contra tot pronòstic anava a precedir al punt croat.

Una cessió de Pedri sobre el porter Unai Simón acabava en el fons de la porteria espanyola per a avançar a Croacia i deixar tocada a la Selecció, que acusava el colp i estava prop d’encaixar el segon en una internada de Vlasic.

L’eliminatòria s’havia posat del costat balcànic, però llavors, a penes uns minuts després de l’acció desgraciada del gol, España se sacsejava la pols i reprenia el guió del començament del partit, esta vegada sense pietat davant la porteria contrària.

Primer Sarabia posava les taules abans del descans, aprofitant un rebutge per una increïble parada de Livakovic i després de la represa una nova botella de cava s’anava a destapar en forma de gols.

El primer en una cabotada d’Azpilicueta, qui s’ha estrenat com a golejador aprofitant el centre de Ferran en el seu 27é partit amb la Selecció, i després l’extrem valencià arredonint el seu gran partit amb el tercer punt quan entràvem en l’últim quart de trobada.

El partit tenia de tot i consegüentment necessitava l’èpica i el suspens de la pròrroga a la qual anàvem a arribar amb una miqueta d’Orsic primer i una cabotada mortal de Pasalic en l’afegit.

Però l’epopeia no canviaria en l’essencial gràcies a una pròrroga magistral dels de Luis Enrique amb Morata i Oyarzabal fent bones les cavalcades per la banda de Dani Olmo i Unai Simón erigit en salvador amb un parell de grans intervencions providencials.

Més arguments per a cantar la redempció d’un heroi convertit en Selecció nacional. Ara, Suiza espera en quarts, el divendres a les 18 hores,  i el límit d’este equip només el cel el coneix.
 

Últimes notícies

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.