La Selecció en quarts de final després d’una remuntada èpica (3-5)

 

Este dilluns a Copenhaguen, España s’ha reposat, no a una, sinó a un parell de desventures en forma d’autogol i punt en el descompte perquè el futur recorde la manera en què una Selecció ha resistit, remuntat i baixat als subcampions mundials en una genuïna oda al futbol.

I ho ha realitzat des del principi amb un onze en el qual Gayà i Ferran Torres han entrat per Alba i Gerard Moreno d’inici amb la mateixa idea futbolística que des del començament de l’Eurocopa.

Bastava el xiulet inicial perquè l’equip de Luis Enrique empetitira a una Croacia replegada en el seu camp i suportant les escomeses espanyoles pels costats i amb el joc entre línies de Sarabia i Pedri.

Una passada mesurada del canari, que hui s’ha convertit en el jugador més jove de la història a jugar unes eliminatòries d’Eurocopa, servia una pilota franca a Koke que el madrileny estavellava al peu de Livakovic.

Poc després Morata disposava d’una bona opció de cap a centre de Ferran Torres enmig d’un torrent de futbol ofensiu d’España , que contra tot pronòstic anava a precedir al punt croat.

Una cessió de Pedri sobre el porter Unai Simón acabava en el fons de la porteria espanyola per a avançar a Croacia i deixar tocada a la Selecció, que acusava el colp i estava prop d’encaixar el segon en una internada de Vlasic.

L’eliminatòria s’havia posat del costat balcànic, però llavors, a penes uns minuts després de l’acció desgraciada del gol, España se sacsejava la pols i reprenia el guió del començament del partit, esta vegada sense pietat davant la porteria contrària.

Primer Sarabia posava les taules abans del descans, aprofitant un rebutge per una increïble parada de Livakovic i després de la represa una nova botella de cava s’anava a destapar en forma de gols.

El primer en una cabotada d’Azpilicueta, qui s’ha estrenat com a golejador aprofitant el centre de Ferran en el seu 27é partit amb la Selecció, i després l’extrem valencià arredonint el seu gran partit amb el tercer punt quan entràvem en l’últim quart de trobada.

El partit tenia de tot i consegüentment necessitava l’èpica i el suspens de la pròrroga a la qual anàvem a arribar amb una miqueta d’Orsic primer i una cabotada mortal de Pasalic en l’afegit.

Però l’epopeia no canviaria en l’essencial gràcies a una pròrroga magistral dels de Luis Enrique amb Morata i Oyarzabal fent bones les cavalcades per la banda de Dani Olmo i Unai Simón erigit en salvador amb un parell de grans intervencions providencials.

Més arguments per a cantar la redempció d’un heroi convertit en Selecció nacional. Ara, Suiza espera en quarts, el divendres a les 18 hores,  i el límit d’este equip només el cel el coneix.
 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.