La Selecció en quarts de final després d’una remuntada èpica (3-5)

 

Este dilluns a Copenhaguen, España s’ha reposat, no a una, sinó a un parell de desventures en forma d’autogol i punt en el descompte perquè el futur recorde la manera en què una Selecció ha resistit, remuntat i baixat als subcampions mundials en una genuïna oda al futbol.

I ho ha realitzat des del principi amb un onze en el qual Gayà i Ferran Torres han entrat per Alba i Gerard Moreno d’inici amb la mateixa idea futbolística que des del començament de l’Eurocopa.

Bastava el xiulet inicial perquè l’equip de Luis Enrique empetitira a una Croacia replegada en el seu camp i suportant les escomeses espanyoles pels costats i amb el joc entre línies de Sarabia i Pedri.

Una passada mesurada del canari, que hui s’ha convertit en el jugador més jove de la història a jugar unes eliminatòries d’Eurocopa, servia una pilota franca a Koke que el madrileny estavellava al peu de Livakovic.

Poc després Morata disposava d’una bona opció de cap a centre de Ferran Torres enmig d’un torrent de futbol ofensiu d’España , que contra tot pronòstic anava a precedir al punt croat.

Una cessió de Pedri sobre el porter Unai Simón acabava en el fons de la porteria espanyola per a avançar a Croacia i deixar tocada a la Selecció, que acusava el colp i estava prop d’encaixar el segon en una internada de Vlasic.

L’eliminatòria s’havia posat del costat balcànic, però llavors, a penes uns minuts després de l’acció desgraciada del gol, España se sacsejava la pols i reprenia el guió del començament del partit, esta vegada sense pietat davant la porteria contrària.

Primer Sarabia posava les taules abans del descans, aprofitant un rebutge per una increïble parada de Livakovic i després de la represa una nova botella de cava s’anava a destapar en forma de gols.

El primer en una cabotada d’Azpilicueta, qui s’ha estrenat com a golejador aprofitant el centre de Ferran en el seu 27é partit amb la Selecció, i després l’extrem valencià arredonint el seu gran partit amb el tercer punt quan entràvem en l’últim quart de trobada.

El partit tenia de tot i consegüentment necessitava l’èpica i el suspens de la pròrroga a la qual anàvem a arribar amb una miqueta d’Orsic primer i una cabotada mortal de Pasalic en l’afegit.

Però l’epopeia no canviaria en l’essencial gràcies a una pròrroga magistral dels de Luis Enrique amb Morata i Oyarzabal fent bones les cavalcades per la banda de Dani Olmo i Unai Simón erigit en salvador amb un parell de grans intervencions providencials.

Més arguments per a cantar la redempció d’un heroi convertit en Selecció nacional. Ara, Suiza espera en quarts, el divendres a les 18 hores,  i el límit d’este equip només el cel el coneix.
 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.

Javi Torralba dirigirà l’equip femení del València Basket les tres pròximes temporades

El tècnic barceloní Javi Torralba agafa el relleu de Rubén Burgos a la banqueta del València Basket femení i firma per a les tres pròximes campanyes.