La Selecció en quarts de final després d’una remuntada èpica (3-5)

 

Este dilluns a Copenhaguen, España s’ha reposat, no a una, sinó a un parell de desventures en forma d’autogol i punt en el descompte perquè el futur recorde la manera en què una Selecció ha resistit, remuntat i baixat als subcampions mundials en una genuïna oda al futbol.

I ho ha realitzat des del principi amb un onze en el qual Gayà i Ferran Torres han entrat per Alba i Gerard Moreno d’inici amb la mateixa idea futbolística que des del començament de l’Eurocopa.

Bastava el xiulet inicial perquè l’equip de Luis Enrique empetitira a una Croacia replegada en el seu camp i suportant les escomeses espanyoles pels costats i amb el joc entre línies de Sarabia i Pedri.

Una passada mesurada del canari, que hui s’ha convertit en el jugador més jove de la història a jugar unes eliminatòries d’Eurocopa, servia una pilota franca a Koke que el madrileny estavellava al peu de Livakovic.

Poc després Morata disposava d’una bona opció de cap a centre de Ferran Torres enmig d’un torrent de futbol ofensiu d’España , que contra tot pronòstic anava a precedir al punt croat.

Una cessió de Pedri sobre el porter Unai Simón acabava en el fons de la porteria espanyola per a avançar a Croacia i deixar tocada a la Selecció, que acusava el colp i estava prop d’encaixar el segon en una internada de Vlasic.

L’eliminatòria s’havia posat del costat balcànic, però llavors, a penes uns minuts després de l’acció desgraciada del gol, España se sacsejava la pols i reprenia el guió del començament del partit, esta vegada sense pietat davant la porteria contrària.

Primer Sarabia posava les taules abans del descans, aprofitant un rebutge per una increïble parada de Livakovic i després de la represa una nova botella de cava s’anava a destapar en forma de gols.

El primer en una cabotada d’Azpilicueta, qui s’ha estrenat com a golejador aprofitant el centre de Ferran en el seu 27é partit amb la Selecció, i després l’extrem valencià arredonint el seu gran partit amb el tercer punt quan entràvem en l’últim quart de trobada.

El partit tenia de tot i consegüentment necessitava l’èpica i el suspens de la pròrroga a la qual anàvem a arribar amb una miqueta d’Orsic primer i una cabotada mortal de Pasalic en l’afegit.

Però l’epopeia no canviaria en l’essencial gràcies a una pròrroga magistral dels de Luis Enrique amb Morata i Oyarzabal fent bones les cavalcades per la banda de Dani Olmo i Unai Simón erigit en salvador amb un parell de grans intervencions providencials.

Més arguments per a cantar la redempció d’un heroi convertit en Selecció nacional. Ara, Suiza espera en quarts, el divendres a les 18 hores,  i el límit d’este equip només el cel el coneix.
 

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.
FILMOTECA D'ESTIU