15.8 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

Estafen i furten diners i joies valorades en 50.000 euros a ancianes en València

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un xic i a una xica, de 27 i 34 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i robatori després de, presumptament, estafar a diferents ancianes.

 

Els agents van començar les investigacions a mitjans d’octubre, en tindre coneixement d’un robatori comés per un home, que pel que pareix es va fer passar per un inspector del gas i va enganyar a una dona de 83 anys. A la víctima li va robar diferents joies amb la col·laboració d’una còmplice, segons han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

L’home suposadament va enganyar a l’anciana en el carrer, a on la va parar dient-li que era inspector de l’empresa de gas, que havia estat abans en sa casa però no hi havia ningú i que després passaria de nou per a fer la revisió periòdica.

 

Una volta va conseguir entrar a la casa de la víctima, li va dir que encenguera el foguer per a fer la revisió i que es llevara les joies que portava per a evitar radiacions. En este cas, els investigadors sospiten que, mentres ell entretenia a la víctima, l’altra detinguda va poder apoderar-se de les joies, entrant en la casa sense que la dona es donara compte amb l’ajuda del seu còmplice. Els policies van identificar al presumpte autor i van recuperar les peces de joieria, venudes el mateix dia.

 

Els agents també van descobrir la identitat de la suposada còmplice i van descobrir que els presumptes autors havien fet més de 30 operacions de venda de joies enguany i altres 15 més en 2018. Els policies van conseguir recuperar tres lots de joies. Fins al moment se’ls ha relacionat amb onze fets en València i es creu que han pogut actuar en altres localitats de les comarques valencianes. 

 

Víctimes vulnerables

Els presumptes autors seleccionaven a víctimes vulnerables, totes elles dones d’uns huitanta anys a les què, fins i tot, arribaven a amenaçar amb imposar-los sancions econòmiques o tallar la llum si es mostraven reticents a que els revisaren la seua instal·lació. Amb este ‘modus operandi’, els ara detinguts van conseguir, pel que pareix, estafar i furtar diners i joies per valor de més de 50.000 euros en l’últim any.

 

En un dels robatoris, van arribar a estafar a la víctima 16.560 euros perquè li van dir que havien de fer diferents reparacions en la seua instal·lació de gas, mentres que a una altra li van robar de l’interior de sa casa 7.000 euros.

 

A una altra víctima, amb una discapacitat visual, li van furtar fins a 900 euros i diferents joies, mentres que en un altre cas van estafar 140 euros, a més de robar altres 500 i algunes peces de joieria. Els detinguts han passat a disposició judicial i s’ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Taylor va assecar a Hunt en el tercer quart i el València Basket va guanyar al Joventut (102-90)

El València Basket es va imposar 102-90 al Joventut en el dol d'invictes gràcies a un tercer quart clau en el qual Taylor va apagar a Hunt i Montero va obrir la bretxa.

Mazón va acompanyar a Maribel Vilaplana a un aparcament a les 18.45 el dia de la DANA

El president va eixir del restaurant El Ventorro al costat de la periodista i la va acompanyar fins a un aparcament pròxim; després es va dirigir només al Palau. El detall, no conegut fins ara, encaixa la cronologia d'eixa vesprada i arriba abans de la declaració de Vilaplana citada per al 3 de novembre.

Vila-real i la selecció femenina valenciana regnen en el Torneig Tornem

El Vila-real aleví va guanyar la final en els penals (5-3) després d'un dol molt igualat; la selecció femenina valenciana sub-12 va véncer 6-1 a l'Elx. Més de 700 persones van seguir el torneig a Massanassa.

Treballadors d’À Punt critiquen l’emissió de bous en lloc de la manifestació per la DANA

Treballadors d'À Punt han denunciat l'emissió d'una correguda de bous coincidint amb la manifestació per la DANA a València. L'adreça sosté que la cobertura va ser adequada en informatius, ràdio, web i xarxes.

Més-Compromís ha apel·lat a la militància i ha iniciat la precampanya per a retornar la dignitat a la política valenciana

La formació ha llançat la seua precampanya amb una crida a la militància per a reconstruir la confiança institucional i presentar-se com a alternativa d'esperança. L'acte, en el Aplec del Puig, ha honrat als qui van respondre a la dana del 29 d'octubre de 2024.

La Generalitat reforça la seguretat viària en la CV-219 a Chóvar amb voreres i mesures de calmat

La Generalitat ha iniciat obres en la CV-219 al seu pas per Chóvar per a protegir vianants i ciclistes amb voreres a banda i banda i mesures de calmat del trànsit. La intervenció, de 135.500 euros, inclou senyalització específica i un tram de 350 metres amb efecte túnel per a reduir la velocitat.

La Fe, unitat de referència en implants coclears infantils per a la Comunitat Valenciana

La Fe ha sigut designat unitat de referència d'implants coclears infantils per als pròxims cinc anys. El centre atén 50 menors a l'any i amplia indicacions.

Mazón respon a Sánchez: ‘l’indecent és tractar de traure rèdit polític del dolor’

Carlos Mazón ha replicat a Pedro Sánchez amb un missatge en X en el qual l'acusa de buscar rèdit polític del dolor i de la tragèdia després de la DANA. Assenyala fallades d'organismes estatals i reclama ajudes i cooperació en la reconstrucció.