FACUA CV torna a denunciar a uns cinemes per impedir entrar a les seues sales amb menjar i beguda

FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Emeneuno SL, empresa titular dels cinemes MN4 d’Alfafar, per prohibir l’accés a les seues sales amb aliments o beguda adquirits en l’exterior. La denúncia ha sigut interposada davant el Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Generalitat Valenciana, a l’ésser en aquesta regió on té la seua seu social l’empresa.

L’associació entén que, atés que l’activitat principal d’aquesta empresa no és l’hostaleria sinó la projecció de contingut audiovisual, es pot considerar abusiu prohibir l’accés a les sales amb menjar i beguda procedent de l’exterior de les seues instal·lacions. El consum d’aquests productes no afecta el desenvolupament normal de l’activitat del negoci, perquè dins de les seues instal·lacions és possible adquirir menjar i beguda.

Per això, a través d’aquesta denúncia es demana a l’administració que procedisca a adoptar les mesures i actuacions pertinents contra l’empresa amb el propòsit que actue conforme a la normativa vigent.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’associació recorda que el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris considera que no permetre l’entrada amb menjar i beguda de fora pot ser una clàusula abusiva segons l’article 82.1, que estableix com a tals totes aquelles pràctiques que causen “un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte“.

D’igual forma, la Comissió de Cooperació de Consum va establir en la seua consulta número 5 de l’any 2000 que “les clàusules en les quals s’imposa al consumidor limitacions amb vista a l’adquisició dels productes sense fundar-se en circumstàncies objectives, han de ser considerades abusives“.

L’associació també assenyala que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa, sobre la prohibició d’entrar als cinemes amb menjar i beguda, recull que “resulta desraonada entendre la limitació de la capacitat d’elecció del consumidor” i que “si es limita la possibilitat accedir a la sala en funció de la procedència dels productes i només es poden consumir els adquirits en el seu interior, resulta que de manera indirecta s’està imposant que utilitze serveis que en principi no ha sol·licitat però que es veu forçat a demanar a la pròpia empresa“.

A més, la llavors Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) -ara, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan)-, va publicar en 2016 un informe, també relacionat amb la prohibició en cinemes, en el qual concloïa que existia una “clàusula abusiva“, ja que el consumidor “es veu privat de la prestació principal, de manera injustificada, havent abonat l’entrada, sobre la base d’una limitació imposada unilateralment respecte a un servei accessori que no ha sol·licitat, i tenint en compte que l’activitat bàsica de l’empresa no és la venda i distribució de menjar i beguda“.

Des de FACUA s’anima als consumidors al fet que posen en coneixement d’aquesta associació quan es troben situacions o pràctiques similars per a dur a terme les accions necessàries que eviten aquest tipus de comportaments empresarials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.