FACUA CV torna a denunciar a uns cinemes per impedir entrar a les seues sales amb menjar i beguda

FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Emeneuno SL, empresa titular dels cinemes MN4 d’Alfafar, per prohibir l’accés a les seues sales amb aliments o beguda adquirits en l’exterior. La denúncia ha sigut interposada davant el Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Generalitat Valenciana, a l’ésser en aquesta regió on té la seua seu social l’empresa.

L’associació entén que, atés que l’activitat principal d’aquesta empresa no és l’hostaleria sinó la projecció de contingut audiovisual, es pot considerar abusiu prohibir l’accés a les sales amb menjar i beguda procedent de l’exterior de les seues instal·lacions. El consum d’aquests productes no afecta el desenvolupament normal de l’activitat del negoci, perquè dins de les seues instal·lacions és possible adquirir menjar i beguda.

Per això, a través d’aquesta denúncia es demana a l’administració que procedisca a adoptar les mesures i actuacions pertinents contra l’empresa amb el propòsit que actue conforme a la normativa vigent.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’associació recorda que el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris considera que no permetre l’entrada amb menjar i beguda de fora pot ser una clàusula abusiva segons l’article 82.1, que estableix com a tals totes aquelles pràctiques que causen «un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte«.

D’igual forma, la Comissió de Cooperació de Consum va establir en la seua consulta número 5 de l’any 2000 que «les clàusules en les quals s’imposa al consumidor limitacions amb vista a l’adquisició dels productes sense fundar-se en circumstàncies objectives, han de ser considerades abusives«.

L’associació també assenyala que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa, sobre la prohibició d’entrar als cinemes amb menjar i beguda, recull que «resulta desraonada entendre la limitació de la capacitat d’elecció del consumidor» i que «si es limita la possibilitat accedir a la sala en funció de la procedència dels productes i només es poden consumir els adquirits en el seu interior, resulta que de manera indirecta s’està imposant que utilitze serveis que en principi no ha sol·licitat però que es veu forçat a demanar a la pròpia empresa«.

A més, la llavors Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) -ara, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan)-, va publicar en 2016 un informe, també relacionat amb la prohibició en cinemes, en el qual concloïa que existia una «clàusula abusiva«, ja que el consumidor «es veu privat de la prestació principal, de manera injustificada, havent abonat l’entrada, sobre la base d’una limitació imposada unilateralment respecte a un servei accessori que no ha sol·licitat, i tenint en compte que l’activitat bàsica de l’empresa no és la venda i distribució de menjar i beguda«.

Des de FACUA s’anima als consumidors al fet que posen en coneixement d’aquesta associació quan es troben situacions o pràctiques similars per a dur a terme les accions necessàries que eviten aquest tipus de comportaments empresarials.

Últimes notícies

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.