16.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Els Bous al Carrer tornen a la Vall d’Uixó

Bous al Carrer

 

Este dimarts 25 de maig en el saló de plens de l’Ajuntament de La Vall d’Uixó s’han presentat els cartells de la Fira Taurina de La Vall d’Uixó, una iniciativa promoguda per la Federació d’Associacions i Comissions Taurines amb la qual es pretén ajudar als “engreixadors” locals i a ramaderies d’animals braus.

Per les limitacions a causa de la pandèmia este esdeveniment ha sigut transmés en directe per les televisions locals i per Facebook a través de l’Associació en Defensa de les Tradicions de Bous al Carrer, han participat en este acte  Miguel Ángel Navarrete com a president de la Federació local, Alejandro Cano com a president de l’Associació i Luis Diago com a regidor de Festes.

En el Recinte de Carpes s’instal·larà una plaça portàtil on es realitzaran tots els actes amb les màximes mesures de seguretat i amb un aforament limitat a les mesures vigents en el moment de l’actuació. Per a facilitar l’entrada a la plaça i fomentar la venda anticipada es posaran diferents punts de venda per la localitat per a adquirir les entrades.

La Vall d’Uixó, coneguda en l’argot taurí com “La Capital del Bou” no podia quedar-se enguany sense organitzar festejos taurins, esta iniciativa no vol substituir el “bou al carrer” pels festejos taurins en plaça, però amb la incertesa actual i les necessitats dels ramaders es cap a necessari ajudar-los i que puguen exhibir els seus animals després de més d’any i mig sense poder generar cap ingrés. Conde de la Maza, Jaralta, Francisco Galache, Montes de Oca, Valdefresno, Juan Faet, Hnos. Pons, La Espuela o Montalvo són alguns dels ferros que podrem veure en esta Fira.

Cartell Bous al Carrer la Vall d'Uixó

Els actes del dia 12 i 26 estan organitzats per esta Federació i comptaran amb l’exhibició de 3 bous salvatges, un rotlle de vaques i a la nit s’embolaran els bous salvatges a càrrec de les quadrilles d’emboladores locals.

Es posaran a la venda abonaments de graderia per als 4 actes per 15 € i el dia de l’esdeveniment en taquilla es vendran entrades, 5 € per a la vesprada3 € per a la nit. Per als altres dies, consultar en els punts de venda.

Des d’esta Federació “es continuarà treballant amb l’objectiu de recuperar el “Bou al Carrer” i que els bous córreguen pels nostres carrers”.  A més, “volem agrair a tots els que han aconseguit que este cartell siga una realitat, especialment a la Finca “La Pineda”, La Finca Sanchís-Piquer”.

“També a l’Associació en Defensa de les Tradicions de Bous al Carrer per la seua ajuda i a l’Ajuntament de La Vall d’Uixó per la seua col·laboració“.

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.