La Conselleria de Sanitat autoritza la Nit del Foc en València

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha autoritzat la proposta de disparar 12 castells de focs artificials en diferents punts de la ciutat de València en la nit del 18 al 19 de març. D’esta forma se celebraria en la ciutat una ‘Nit del Foc’ diferent de la que València està acostumada a viure.

 

Segons ha informat Cadena Ser, esta idea ha sigut proposada per l’Associació de Pirotècnics de la Comunitat Valenciana (PiroVal) amb l’objectiu de «reivindicar la importància del sector a nivell cultural, tradicional i de l’ofici artesà».

 

Esta autorització s’ha donat en una reunió celebrada entre la conselleria de Sanitat i l’Ajuntament de València, i ara només falta que ho aprove la Delegació del Govern. La proposta establix que els castells es dispararan una volta haja entrat ja en vigor el  toc de queda per a evitar l’aglomeració de la gent.

Últimes notícies

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.
FILMOTECA D'ESTIU