La falla municipal patix un accident en el seu trasllat a la plaça de l’Ajuntament de València

Falla municipal

La falla municipal després de l’accident | A punt

 

 

Una part de la falla de l’Ajuntament de València ha patit este dimarts una caiguda quan era traslladada des del taller on s’ha construït fins a la plaça municipal i ha patit danys de poca consideració que no afectaran la seua estructura. D’esta manera ho han explicat fonts municipals, que han qualificat d’arrap el danys patits pel monument i han assegurat que no ha sigut «res significatiu».

 

Referent a això, des de l’Ajuntament han comentat que el desperfecte tindrà una superfície de pocs centímetres quadrats i han detallat que es localitza en la unió amb una altra peça de la falla, per eixe motiu quan es munte quedarà resolt, ja que haurà de pintar-se com és habitual per a l’acabat definitiu del monument.

 

 

Des del consistori han agregat que la peça danyada de la falla no ha de confondre’s «amb les parts no acabades o amb l’estructura no acoblada» fins al moment. També han apuntat que l’espectacularitat de la caiguda ha sigut major que el mal produït.

 

Trasllat en camió

La incidència ha tingut lloc quan esta part del monument municipal de 2020 es traslladava en camió fins a la plaça de l’Ajuntament i s’ha produït en l’avinguda Peset Aleixandre, en un encreuament amb les vies del tramvia.

 

Després d’arribar la peça a la plaça de l’Ajuntament, el regidor de Cultura Festiva i president de la Junta Central Fallera de València, Carlos Galiana, s’ha acostat fins a la zona en la que es plantarà el monument per a comprovar els danys patits i ha parlat amb el mestre major, que li ha transmés que «no és una cosa per a preocupar-se en absolut».«No és res que amb un poc de massilla, escata i pintura no es puga solucionar», ha afegit Galiana.

 

La falla municipal de l’Ajuntament de València d’enguany, amb el lema ‘Açò també passarà’ té com a element central la imatge «d’una dona apoderada, sòlida i en posició de meditació», com explica la JCF. El monument és obra dels artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig, amb l’ajuda del dissenyador Escif.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.
FILMOTECA D'ESTIU