20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El Llibre Faller es presenta el pròxim divendres 7 de febrer

Falla del Convent de Jerusalem del 2018

Una de les falles del 2019  | Wikipedia

 

Des de la Delegació de Publicacions de la Junta Central Fallera (JCF) han informat que el pròxim divendres 7 de febrer tindrà lloc, cap a les 20.00 hores de la vesprada, la presentació del Llibre Faller 2020 en l’Auditori Santiago Grisolía de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

 

Abans de la presentació s’anunciaran les activitats que entren dins de l’Indult del Foc i, després, la Vicepresidenta de Cultura de JCF dirigirà la presentació dels continguts que conformen el llibre d’enguany, donant rellevància al monogràfic dedicat este any a les dones que han sigut pioneres en el món faller.

 

Durant l’acte es projectarà un vídeo protagonitzat per quatre pioneres de la festa: Maruja Pinto – primera dona agremiada en el Gremi Artesà d’Artistes Fallers–; Merche de la Guía –una de les primeres dones dins de la directiva de la Interagrupació de Falles–; Cristina Burdeos – primera Vicepresidenta de JCF—i Reyes Martí – primera pirotècnica en disparar una mascletà del calendari oficial, una Nit del Foc i la cremà de la falla municipal–.

 

A demés, l’acte comptarà amb la presència de les Falleres Majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, acompanyades de les seues Corts d’Honor i del President de la JCF, Pere Fuset, que estarà acompanyat de la seua cúpula directiva.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.