La mascletà i la Cremà il·lustren els cartells oficials de les Falles 2020

Falles

Presentació dels cartells de les Falles 2020 | Ajuntament de València

La mascletà i la Cremà seran els principals elements de la imatge gràfica de les Falles 2020, dissenyada pel valencià Dídac Ballester, que ha destacat en este conjunt «el so de la pólvora i la llum del foc».

 

La imatge gràfica s’ha presentat en el saló de cristall de l’Ajuntament de València en un acte presidit pel regidor de Cultura Festiva i president de la Junta Central Fallera, Pere Fuset, acompanyat pel dissenyador i per les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García i davant una gran representació d’entitats falleres i veïnals. 

 

 

Durant la presentació, Ballester ha explicat com ha jugat amb dos elements per a parlar de l’inici i de la fi de la festa. Ha destacat «el so de la pólvora i la llum del foc, dos dels elements més arrelats en les Falles» i també ha donat protagonisme a la pólvora i la Cremà, «amb l’esclat d’un tro d’avís en el cel de la Plaça de l’Ajuntament, que alerta a les dos de la vesprada de l’inici de la mascletà, i amb el foc de la Cremà que marca la fi de la festa».

 

 

A més, els cartells mostren dos realitats de les Falles, de dia i de nit, i donen protagonisme al fum «darrere del que hi ha tota una sèrie d’elements clau de la festa que cal anar descobrint». D’eixa manera, els elements centrals d’esta imatge gràfica serviran ja per a comunicar el programa oficial d’actes en FITUR, la imminent Fira Internacional de Turisme que acollirà Madrid esta setmana.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.