La mascletà i la Cremà il·lustren els cartells oficials de les Falles 2020

Falles

Presentació dels cartells de les Falles 2020 | Ajuntament de València

La mascletà i la Cremà seran els principals elements de la imatge gràfica de les Falles 2020, dissenyada pel valencià Dídac Ballester, que ha destacat en este conjunt «el so de la pólvora i la llum del foc».

 

La imatge gràfica s’ha presentat en el saló de cristall de l’Ajuntament de València en un acte presidit pel regidor de Cultura Festiva i president de la Junta Central Fallera, Pere Fuset, acompanyat pel dissenyador i per les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García i davant una gran representació d’entitats falleres i veïnals. 

 

 

Durant la presentació, Ballester ha explicat com ha jugat amb dos elements per a parlar de l’inici i de la fi de la festa. Ha destacat «el so de la pólvora i la llum del foc, dos dels elements més arrelats en les Falles» i també ha donat protagonisme a la pólvora i la Cremà, «amb l’esclat d’un tro d’avís en el cel de la Plaça de l’Ajuntament, que alerta a les dos de la vesprada de l’inici de la mascletà, i amb el foc de la Cremà que marca la fi de la festa».

 

 

A més, els cartells mostren dos realitats de les Falles, de dia i de nit, i donen protagonisme al fum «darrere del que hi ha tota una sèrie d’elements clau de la festa que cal anar descobrint». D’eixa manera, els elements centrals d’esta imatge gràfica serviran ja per a comunicar el programa oficial d’actes en FITUR, la imminent Fira Internacional de Turisme que acollirà Madrid esta setmana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.