Tornen els festejos taurins a Orpesa de Mar per 10 euros

 

El municipi d’Orpesa de Mar recupera el pròxim mes d’octubre els esperats actes taurins amb motiu de la celebració de les festes patronals en honor a la Mare de Déu de la Paciència. La plaça de toros acollirà, després de l’exhibició del ferro local d’Alberto Garrido, el tradicional concurs de ramaderies del 5 al 10 d’octubre que comptarà amb caps de bestiar de Fernando Mansilla, Iván Miró, Hilario Príncep, H. Cali, Germán Vidal, J. Tàrrega ‘El Gallo’, Miguel Parejo, F. Machancoses, V. Benavent i La Paloma.

Els plats forts arribaran els dies 6, 7 i 9 d’octubre amb la desencaixonada de tres bous cerrils dels prestigiosos ferros Victoriano delRío i Montealto; dos d’ells seran patrocinats per l’Ajuntament i l’altre, per la penya local Sense DNI I estos mateixos dies a la nit, a partir de les 23.00 hores, es realitzarà l’embolada.

Els interessats a assistir a totes les jornades taurines podran adquirir un bo per un cost de 10 euros i gratuït per a xiquets i xiquetes menors de 9 anys. La ubicació serà per al mateix estes o zona arena tots els dies, de manera que no es permet el canvi d’ubicació, i es podran adquirir bons per a altres persones, sempre que s’hagen pres totes les seues dades (nom complet, DNI i número de telèfon ).

L’Ajuntament destinarà els diners recaptats a Càritas, Creu Roja, Centre Cristià, Aficrom, l’Associació Espanyola Contra el Càncer i l’Associació de Persones i Familiars de Malalts d’Alzheimer.

Els bons es podran adquirir al consistori, en horari de matí del 28 de setembre a l’1 d’octubre (de 10.00 a 13.00 hores) i en horari de tarda del 28 al 30 de setembre (de 18.00 a 20.00 hores).

Així mateix, els aficionats taurins podran assistir a una xerrada taurina que se celebrarà el dia 5 d’octubre, a les 20.30 hores a la sala de plens de l’Ajuntament. L’acte, organitzat per la penya local Sense DNI, comptarà amb la presència del ramader Victoriano del Río.

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.