València plantarà i cremarà les Falles de 2020 en setembre

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat este dimecres als artistes responsables de les falles grans i infantils municipals de 2020 i 2021 la decisió de plantar i cremar enguany –entre les nits del 31 d’agost i la del 5 de setembre- les falles de l’any passat, és a dir, la falla ‘Això també passarà’ –popularitzada per la figura central de ‘la meditadora’- dels artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig, juntament amb l’artista valencià Escif, i la falla infantil ‘Saps qui soc?’, de Ceballos i Sanabria.

Esta decisió comporta, alhora, que les falles d’enguany es plantaran i cremaran en març de l’any que ve i que els recursos econòmics que suposarà per a les arques municipals el fet de no traure a concurs unes noves falles per a 2022 es destinaran a incrementar les ajudes previstes a les comissions falleres.

Galiana s’ha reunit este matí amb els artistes responsables de la falla gran municipal d’enguany, l’artista faller Alejandro Santaeulalia i l’equip de l’artista urbà Dulk, i s’ha comunicat telefònicament amb els responsables de ‘la meditadora’ i amb Ceballos i Sanabria per traslladar-los esta proposta que marcarà el calendari de plantaes i cremaes de les falles municipals ja contractades.

“Vull agrair la comprensió de tots els artistes davant una decisió que ens permetrà incrementar les ajudes a les comissions falleres en destinar per a elles la totalitat dels diners que no ens gastarem enguany en un nou concurs per triar falles municipals per a 2022”, ha explicat.

En eixe sentit, Galiana ha detallat que els diners que en condicions normals s’haurien destinat al concurs de les falles municipals de l’any que ve se sumaran als derivats de la modificació de crèdit aprovada per l’Ajuntament i als que ocasionarà la reestructuració del pressupost de la Regidoria de Cultura Festiva, atesa l’excepcionalitat de la situació i la impossibilitat durant tots estos darrers de mesos de celebrar actes festius.

“Ens vàrem comprometre a ajudar a les comissions falleres i tota esta suma de recursos la destinarem íntegrament a fer-ho, per salvar les comissions i els seus fallers i falleres, que són l’essència de les Falles, i per garantir d’esta forma que els recursos que s’haurien destinat a dos noves falles per a la Plaça de l’Ajuntament s’acaben destinant a les falles de totes les comissions falleres de la ciutat de València”, ha afirmat.

Galiana ha recordat que estes ajudes a les comissions falleres se sumaran a les que des de l’inici de la pandèmia s’han anat aprovant per part de l’Ajuntament de València, com ara l’increment d’un 37,5 per cent en les subvencions de falla l’any passat o l’increment fins al 30 % en les subvencions de falla per a enguany i per a 2022 en el marc d’un pla 2020/22 dissenyat per garantir la supervivència dels artistes fallers en un context de pandèmia i de suspensió de les Falles tant l’any passat com en el primer semestre d’enguany.

Amb esta decisió, la falla ‘Protegeix allò que estimes’, d’Alejandro Santaeulalia i Dulk, serà la falla gran municipal de 2022, mentre que el projecte ‘També?’, de Ceballos i Sanabria, es convertirà en la falla infantil municipal de l’any que ve.

 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.