València plantarà i cremarà les Falles de 2020 en setembre

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat este dimecres als artistes responsables de les falles grans i infantils municipals de 2020 i 2021 la decisió de plantar i cremar enguany –entre les nits del 31 d’agost i la del 5 de setembre- les falles de l’any passat, és a dir, la falla ‘Això també passarà’ –popularitzada per la figura central de ‘la meditadora’- dels artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig, juntament amb l’artista valencià Escif, i la falla infantil ‘Saps qui soc?’, de Ceballos i Sanabria.

Esta decisió comporta, alhora, que les falles d’enguany es plantaran i cremaran en març de l’any que ve i que els recursos econòmics que suposarà per a les arques municipals el fet de no traure a concurs unes noves falles per a 2022 es destinaran a incrementar les ajudes previstes a les comissions falleres.

Galiana s’ha reunit este matí amb els artistes responsables de la falla gran municipal d’enguany, l’artista faller Alejandro Santaeulalia i l’equip de l’artista urbà Dulk, i s’ha comunicat telefònicament amb els responsables de ‘la meditadora’ i amb Ceballos i Sanabria per traslladar-los esta proposta que marcarà el calendari de plantaes i cremaes de les falles municipals ja contractades.

“Vull agrair la comprensió de tots els artistes davant una decisió que ens permetrà incrementar les ajudes a les comissions falleres en destinar per a elles la totalitat dels diners que no ens gastarem enguany en un nou concurs per triar falles municipals per a 2022”, ha explicat.

En eixe sentit, Galiana ha detallat que els diners que en condicions normals s’haurien destinat al concurs de les falles municipals de l’any que ve se sumaran als derivats de la modificació de crèdit aprovada per l’Ajuntament i als que ocasionarà la reestructuració del pressupost de la Regidoria de Cultura Festiva, atesa l’excepcionalitat de la situació i la impossibilitat durant tots estos darrers de mesos de celebrar actes festius.

“Ens vàrem comprometre a ajudar a les comissions falleres i tota esta suma de recursos la destinarem íntegrament a fer-ho, per salvar les comissions i els seus fallers i falleres, que són l’essència de les Falles, i per garantir d’esta forma que els recursos que s’haurien destinat a dos noves falles per a la Plaça de l’Ajuntament s’acaben destinant a les falles de totes les comissions falleres de la ciutat de València”, ha afirmat.

Galiana ha recordat que estes ajudes a les comissions falleres se sumaran a les que des de l’inici de la pandèmia s’han anat aprovant per part de l’Ajuntament de València, com ara l’increment d’un 37,5 per cent en les subvencions de falla l’any passat o l’increment fins al 30 % en les subvencions de falla per a enguany i per a 2022 en el marc d’un pla 2020/22 dissenyat per garantir la supervivència dels artistes fallers en un context de pandèmia i de suspensió de les Falles tant l’any passat com en el primer semestre d’enguany.

Amb esta decisió, la falla ‘Protegeix allò que estimes’, d’Alejandro Santaeulalia i Dulk, serà la falla gran municipal de 2022, mentre que el projecte ‘També?’, de Ceballos i Sanabria, es convertirà en la falla infantil municipal de l’any que ve.

 

Últimes notícies

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.