València plantarà i cremarà les Falles de 2020 en setembre

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat este dimecres als artistes responsables de les falles grans i infantils municipals de 2020 i 2021 la decisió de plantar i cremar enguany –entre les nits del 31 d’agost i la del 5 de setembre- les falles de l’any passat, és a dir, la falla ‘Això també passarà’ –popularitzada per la figura central de ‘la meditadora’- dels artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig, juntament amb l’artista valencià Escif, i la falla infantil ‘Saps qui soc?’, de Ceballos i Sanabria.

Esta decisió comporta, alhora, que les falles d’enguany es plantaran i cremaran en març de l’any que ve i que els recursos econòmics que suposarà per a les arques municipals el fet de no traure a concurs unes noves falles per a 2022 es destinaran a incrementar les ajudes previstes a les comissions falleres.

Galiana s’ha reunit este matí amb els artistes responsables de la falla gran municipal d’enguany, l’artista faller Alejandro Santaeulalia i l’equip de l’artista urbà Dulk, i s’ha comunicat telefònicament amb els responsables de ‘la meditadora’ i amb Ceballos i Sanabria per traslladar-los esta proposta que marcarà el calendari de plantaes i cremaes de les falles municipals ja contractades.

“Vull agrair la comprensió de tots els artistes davant una decisió que ens permetrà incrementar les ajudes a les comissions falleres en destinar per a elles la totalitat dels diners que no ens gastarem enguany en un nou concurs per triar falles municipals per a 2022”, ha explicat.

En eixe sentit, Galiana ha detallat que els diners que en condicions normals s’haurien destinat al concurs de les falles municipals de l’any que ve se sumaran als derivats de la modificació de crèdit aprovada per l’Ajuntament i als que ocasionarà la reestructuració del pressupost de la Regidoria de Cultura Festiva, atesa l’excepcionalitat de la situació i la impossibilitat durant tots estos darrers de mesos de celebrar actes festius.

“Ens vàrem comprometre a ajudar a les comissions falleres i tota esta suma de recursos la destinarem íntegrament a fer-ho, per salvar les comissions i els seus fallers i falleres, que són l’essència de les Falles, i per garantir d’esta forma que els recursos que s’haurien destinat a dos noves falles per a la Plaça de l’Ajuntament s’acaben destinant a les falles de totes les comissions falleres de la ciutat de València”, ha afirmat.

Galiana ha recordat que estes ajudes a les comissions falleres se sumaran a les que des de l’inici de la pandèmia s’han anat aprovant per part de l’Ajuntament de València, com ara l’increment d’un 37,5 per cent en les subvencions de falla l’any passat o l’increment fins al 30 % en les subvencions de falla per a enguany i per a 2022 en el marc d’un pla 2020/22 dissenyat per garantir la supervivència dels artistes fallers en un context de pandèmia i de suspensió de les Falles tant l’any passat com en el primer semestre d’enguany.

Amb esta decisió, la falla ‘Protegeix allò que estimes’, d’Alejandro Santaeulalia i Dulk, serà la falla gran municipal de 2022, mentre que el projecte ‘També?’, de Ceballos i Sanabria, es convertirà en la falla infantil municipal de l’any que ve.

 

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.