21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

València plantarà i cremarà les Falles de 2020 en setembre

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat este dimecres als artistes responsables de les falles grans i infantils municipals de 2020 i 2021 la decisió de plantar i cremar enguany –entre les nits del 31 d’agost i la del 5 de setembre- les falles de l’any passat, és a dir, la falla ‘Això també passarà’ –popularitzada per la figura central de ‘la meditadora’- dels artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig, juntament amb l’artista valencià Escif, i la falla infantil ‘Saps qui soc?’, de Ceballos i Sanabria.

Esta decisió comporta, alhora, que les falles d’enguany es plantaran i cremaran en març de l’any que ve i que els recursos econòmics que suposarà per a les arques municipals el fet de no traure a concurs unes noves falles per a 2022 es destinaran a incrementar les ajudes previstes a les comissions falleres.

Galiana s’ha reunit este matí amb els artistes responsables de la falla gran municipal d’enguany, l’artista faller Alejandro Santaeulalia i l’equip de l’artista urbà Dulk, i s’ha comunicat telefònicament amb els responsables de ‘la meditadora’ i amb Ceballos i Sanabria per traslladar-los esta proposta que marcarà el calendari de plantaes i cremaes de les falles municipals ja contractades.

“Vull agrair la comprensió de tots els artistes davant una decisió que ens permetrà incrementar les ajudes a les comissions falleres en destinar per a elles la totalitat dels diners que no ens gastarem enguany en un nou concurs per triar falles municipals per a 2022”, ha explicat.

En eixe sentit, Galiana ha detallat que els diners que en condicions normals s’haurien destinat al concurs de les falles municipals de l’any que ve se sumaran als derivats de la modificació de crèdit aprovada per l’Ajuntament i als que ocasionarà la reestructuració del pressupost de la Regidoria de Cultura Festiva, atesa l’excepcionalitat de la situació i la impossibilitat durant tots estos darrers de mesos de celebrar actes festius.

“Ens vàrem comprometre a ajudar a les comissions falleres i tota esta suma de recursos la destinarem íntegrament a fer-ho, per salvar les comissions i els seus fallers i falleres, que són l’essència de les Falles, i per garantir d’esta forma que els recursos que s’haurien destinat a dos noves falles per a la Plaça de l’Ajuntament s’acaben destinant a les falles de totes les comissions falleres de la ciutat de València”, ha afirmat.

Galiana ha recordat que estes ajudes a les comissions falleres se sumaran a les que des de l’inici de la pandèmia s’han anat aprovant per part de l’Ajuntament de València, com ara l’increment d’un 37,5 per cent en les subvencions de falla l’any passat o l’increment fins al 30 % en les subvencions de falla per a enguany i per a 2022 en el marc d’un pla 2020/22 dissenyat per garantir la supervivència dels artistes fallers en un context de pandèmia i de suspensió de les Falles tant l’any passat com en el primer semestre d’enguany.

Amb esta decisió, la falla ‘Protegeix allò que estimes’, d’Alejandro Santaeulalia i Dulk, serà la falla gran municipal de 2022, mentre que el projecte ‘També?’, de Ceballos i Sanabria, es convertirà en la falla infantil municipal de l’any que ve.

 

Últimes notícies

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.