13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

València plantarà i cremarà les Falles de 2020 en setembre

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat este dimecres als artistes responsables de les falles grans i infantils municipals de 2020 i 2021 la decisió de plantar i cremar enguany –entre les nits del 31 d’agost i la del 5 de setembre- les falles de l’any passat, és a dir, la falla ‘Això també passarà’ –popularitzada per la figura central de ‘la meditadora’- dels artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig, juntament amb l’artista valencià Escif, i la falla infantil ‘Saps qui soc?’, de Ceballos i Sanabria.

Esta decisió comporta, alhora, que les falles d’enguany es plantaran i cremaran en març de l’any que ve i que els recursos econòmics que suposarà per a les arques municipals el fet de no traure a concurs unes noves falles per a 2022 es destinaran a incrementar les ajudes previstes a les comissions falleres.

Galiana s’ha reunit este matí amb els artistes responsables de la falla gran municipal d’enguany, l’artista faller Alejandro Santaeulalia i l’equip de l’artista urbà Dulk, i s’ha comunicat telefònicament amb els responsables de ‘la meditadora’ i amb Ceballos i Sanabria per traslladar-los esta proposta que marcarà el calendari de plantaes i cremaes de les falles municipals ja contractades.

“Vull agrair la comprensió de tots els artistes davant una decisió que ens permetrà incrementar les ajudes a les comissions falleres en destinar per a elles la totalitat dels diners que no ens gastarem enguany en un nou concurs per triar falles municipals per a 2022”, ha explicat.

En eixe sentit, Galiana ha detallat que els diners que en condicions normals s’haurien destinat al concurs de les falles municipals de l’any que ve se sumaran als derivats de la modificació de crèdit aprovada per l’Ajuntament i als que ocasionarà la reestructuració del pressupost de la Regidoria de Cultura Festiva, atesa l’excepcionalitat de la situació i la impossibilitat durant tots estos darrers de mesos de celebrar actes festius.

“Ens vàrem comprometre a ajudar a les comissions falleres i tota esta suma de recursos la destinarem íntegrament a fer-ho, per salvar les comissions i els seus fallers i falleres, que són l’essència de les Falles, i per garantir d’esta forma que els recursos que s’haurien destinat a dos noves falles per a la Plaça de l’Ajuntament s’acaben destinant a les falles de totes les comissions falleres de la ciutat de València”, ha afirmat.

Galiana ha recordat que estes ajudes a les comissions falleres se sumaran a les que des de l’inici de la pandèmia s’han anat aprovant per part de l’Ajuntament de València, com ara l’increment d’un 37,5 per cent en les subvencions de falla l’any passat o l’increment fins al 30 % en les subvencions de falla per a enguany i per a 2022 en el marc d’un pla 2020/22 dissenyat per garantir la supervivència dels artistes fallers en un context de pandèmia i de suspensió de les Falles tant l’any passat com en el primer semestre d’enguany.

Amb esta decisió, la falla ‘Protegeix allò que estimes’, d’Alejandro Santaeulalia i Dulk, serà la falla gran municipal de 2022, mentre que el projecte ‘També?’, de Ceballos i Sanabria, es convertirà en la falla infantil municipal de l’any que ve.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.