La volta dels Bous al Carrer als carrers a la Comunitat Valenciana és imminent

 

La Comissió Consultiva de Bous on es va presentar la guia /protocol que possibilitara la volta del festeig de Bous al Carrer als carrers s’hi ha celebrat hui.

La guia ha sigut aprovada per unanimitat de tots els presents i l’ultime tramite que falta realitzar per part de la Generalitat Valenciana és la seua publicació al costat de les noves normes que es publicaren el pròxim 28 de setembre.

Com a avanç significatiu, podem avançar que a partir de la setmana vinent es pot procedir a la tramitació per a realitzar els festejos taurins de Bous al Carrer. Esta es realitzarà amb la documentació que es realitzava habitualment i a partir del dia 28 caldria adjuntar el pla de contingències.

És important deixar clar, que mentre no es publique l’Ordre del 28 de setembre i les nostres peticions estiguen incloses, “no podem assegurar al 100 per 100 que s’autoritzaren els festejos als carrers, encara que sembla que ja és una realitat”, expliquen des de la Federació de Penyes de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana.
La Federació explica que “és moment d’anar revisant calaixos, pilonscadafals torils, així com preparar tota la documentació necessària per a realitzar el nostre dia de bous”.
Per a finalitzar des de la Federació esperen que “la setmana vinent donar-vos l’OK i comunicar-vos la seguretat que el 28 de setembre eixirà la norma”.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.